Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en A4 quattro 1999 modell med en 1.9 tdi AFN motor som har havarert. Er på jakt etter motor, men hvilke kan jeg bruke? På Møller ville de bare si at jeg kan bruke en AFN motor fra en 1999 quattro, og at de ikke har opplysninger om andre motorer.

Noen som vet om jeg kan bruke AFN motorer fra A6 eller Passat? Hva da med girkasse, svinghjul osv. Og er motorstyringen lik?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle motorene med samme kode skal være like.

 

Hva er det som har havarert? Du trenger ikke bytte ledninger eller hjerne osv hvis det er snakk om et havari av innmat osv.

Da er det nok å bytte stålet.

 

En motor fra A6/Passat skal ikke være noe problem. Noen motorer har forskjellig veiv fra motorer med manuell og automat kasse, men du skal fint kunne bruke den girkassen du allerede har. En ny clutch er gjerne greit å spandere på når man først har alt ute.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er innmat, ventiler osv som har havarert. Men vet du sikkert at girkassefester og svinghjul er like mellom A4 quattro og for eksempel Passat på AFN motor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Girkasse fester og svinghjul kan du gjenbruke fra din gamle bil? Men ganske sikker på at de er like. A4/Passat er lik plattform og mener A6 er helt lik i motorrom også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

AFN motor fra A6 2000 passet, byttet kun over noen sensorer som hadde annen tilkobling på denne motoren. Brukte Motorstyring og ledningsnett fra den gamle motoren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.