Tilbakemeldingstråd Utstilling - VACN Rudskogen 2017

Anbefalte innlegg

Som på alle andre treff, ønsker vi din tilbakemelding på gjennomføringen av treffet.

 

Ris og ros er viktig for at vi kan ta vare på de gode rutinene og endre på de mindre bra rutinene.

 

Hva syns du om gjennomføringen av utstillingen rundt årets siste hovedtreff?

Utstillingsgruppen setter seg ned med lederen i løpet av kort tid og bruker denne tråden aktivt for å gjøre utstillings biten bedre.

 

 

Til slutt ønsker Utstillingsgruppen å takke for alle som møtte opp med glisa sine denne helgen! Det er alltid morsomt å se hvor mye eiere legger ned av tid og penger i bilene sine.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vært hyggelig med liste over hvem vant i sine respektive klasser.

Både med stereo / Beste motor rom o.s.v.

Vet ikke om det blir lagt ut noen steder her ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Manglet høytrykk på vaskeplass! Ellers godt gjennomført, satt av god plass til biler og ganske ryddig oppdeling:) syns godt det kan varieres litt på biltyper som vinner, da det var kun "nye" biler som vant stortsett golf 6/7 og a3/s3 8v, men var pene biler alle sammen og blir jo feil å bare dømme forskjellig kunn for å gjøre det og;)

Var litt vanskelig å se innkjøringa mellom teltene, men gikk greit:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vært hyggelig med liste over hvem vant i sine respektive klasser.

Både med stereo / Beste motor rom o.s.v.

Vet ikke om det blir lagt ut noen steder her ?

Skal få lagt ut dette etterhvert!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Manglet høytrykk på vaskeplass! Ellers godt gjennomført, satt av god plass til biler og ganske ryddig oppdeling:) syns godt det kan varieres litt på biltyper som vinner, da det var kun "nye" biler som vant stortsett golf 6/7 og a3/s3 8v, men var pene biler alle sammen og blir jo feil å bare dømme forskjellig kunn for å gjøre det og;)

Var litt vanskelig å se innkjøringa mellom teltene, men gikk greit:)

 

Syns det er litt rart at det blir pokal på en bil som er helt ny og ikke gjort noen ting med. Spesielt 3.plass Skjedde på Våler også. Så enig med deg om at man kanskje skal se litt mer på de litt eldre i klassen og få til høytrykk. Da går vasken fortere

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns det er litt rart at det blir pokal på en bil som er helt ny og ikke gjort noen ting med. Spesielt 3.plass Skjedde på Våler også. Så enig med deg om at man kanskje skal se litt mer på de litt eldre i klassen og få til høytrykk. Da går vasken fortere

Hva slags bil var dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns det er litt rart at det blir pokal på en bil som er helt ny og ikke gjort noen ting med. Spesielt 3.plass Skjedde på Våler også. Så enig med deg om at man kanskje skal se litt mer på de litt eldre i klassen og få til høytrykk. Da går vasken fortere

Dommerne likte vel den orginale bilen da. Det er jo ikke alltid modifiseringer teller positivt i enkeltes øyne. Ikke vet jeg hvem som var dommere eller hva det ble bedømt etter heller jeg altså...

 

Synes også det kunne vært høytrykkspyler tilgjenglig, men det er jo selvvaske anlegg ikke så langt vekk fra Rudskogen så det er jo mulig å vaske på forhånd.

 

Jeg savnet mer informasjon om hvilke biler som vant. Siden bilene ikke blir kjørt opp der og da ville det vært kjekt med mer informasjon fra speaker, f.eks få med enkle ting som f.eks farge på bil så det er lettere å skjønne hvilken bil det er snakk om.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags bil var dette?

 

Golf gtd på Rudskogen var 1måned gammel og helt ny. På Våler var det en helt ny original golf R.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er enig med Kristian og Sindre på dette med de kliss nye og originale bilene som vinner, blir litt rart :)

 

Synes også det burde utvides kategorien for Classic fra 20 år til 30 år, da det blir litt feil å skulle rangere en 1996 RS2 opp mot en 73' Boble.

 

Står fortsatt på mitt forslag fra etter Våler om People's Choice - men hvor bare medlemmer kan stemme, altså Member's Choice :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig enig med Larsen og Nilsen. Dette er bl.a. én av grunnene til at jeg ikke er med på utstilling. Mk4 er hverken ny eller classic og "dømmes" deretter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er listen over vinnerne fra Rudskogen (bilder av de er sendt til TP, så de dukker opp der):

 

Volkswagen.

1 plass: Michael Nilsen Golf 6 GTI

2 plass: Henrik Hauge Golf 7 GTI

3 plass: Espen Lyshaug Golf 7 GTD

4 plass: Marlene Aksling Matsen Golf 6

5 plass: Åslund Javntveit Passat GTE

 

 

Audi

1 plass: Alexander Stamsaas A3

2 plass: Anders Ingerbredsen A3 e-tron

3 plass: Roar Steggjerdet S3

4 plass: Jan Tore Åsen TTS - Ikke tilstede når bildene ble tatt

5 plass: Mats Slaatsveen A4 B8 Allroad - Ikke tilstede når bildene ble tatt

 

 

Classic.

1 plass: Stian Andersen Audi S2 coupe

 

2 plass: Christoffer Johnsen Audi RS2

 

3 plass: Marius Waard Golf mk1 cab

 

4 plass: Tommy Danielsen Golf GL cab

 

5 plass: Nick Basra Golf mk2 G-60

 

 

 

Luftkjølt

 

1 plass: Daniel Sommer boble

2 plass: Christer Klovholt Type 181 (Kubbelwagen) - Ikke tilstede når bildene ble tatt

3 plass: Kenneth Spjut 412 variant

 

 

Beste motorrom

Christoffer Johnsen

 

 

Beste felg.

Rune Kristian Alstad

BBS

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig enig med Larsen og Nilsen. Dette er bl.a. én av grunnene til at jeg ikke er med på utstilling. Mk4 er hverken ny eller classic og "dømmes" deretter.

 

Var det ikke en Golf 4 R32 som vant VW klassen på Våler da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er enig med Kristian og Sindre på dette med de kliss nye og originale bilene som vinner, blir litt rart :)

 

Synes også det burde utvides kategorien for Classic fra 20 år til 30 år, da det blir litt feil å skulle rangere en 1996 RS2 opp mot en 73' Boble.

 

Står fortsatt på mitt forslag fra etter Våler om People's Choice - men hvor bare medlemmer kan stemme, altså Member's Choice :)

 

RS" blir ikke vurdert opp mot boble - en av endringene vi har gjort siden Våler er en egen klasse for Luftkjølt. Members Choice tipset tar vi med oss inn mot 2018 sesongen. Takk for tilbakemelding, det er viktig for oss i utstillingsgruppa.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det ikke en Golf 4 R32 som vant VW klassen på Våler da?

 

Det stemmer. Det var slik jeg husker det en flott og gjennomført Golf R32 Mk4. På lik linje som Vidars Mk4 R32 (jeg syntes i alle fall at Vidars R32 er flott og meget gjennomført).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stemmer. Det var slik jeg husker det en flott og gjennomført Golf R32 Mk4.

Og 2.plassen der var en Audi A4 B5, jeg fant det igjen nå.

 

Jeg har stilt på mange utstillinger i de årene jeg har vært medlem i VACN, dette er første gang jeg har fått premie.

Det er jo mest for å ha det morro man er med.

 

Dessverre så er det alltid krangel om bedømminga etter treff. Litt synd at det skal bli slik.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det ikke en Golf 4 R32 som vant VW klassen på Våler da?
Jo da, en lite modifisert en (dog ikke original), men at det må "helt opp" til R32, er jo litt dumt, mener jeg. Men, jeg melder meg ut av denne diskusjonen, fordi, som det er skrevet her, man vil aldri bli enige om ting som dette. Jeg ser nå i ettertid ikke helt hvorfor jeg skrev noe i denne tråden. : klø : Jeg hadde vel dessverre ikke tenkt gjennom saken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De som ikke er enig kan jo melde seg som dommer, da får de det som de vil, så kan dem se at folk kommer til å klage uansett.

 

Sent fra min E6653 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk, Thomas - vi trenger alltid dommere. Så det er bare å melde seg hvis du har tid og lyst!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk, Thomas - vi trenger alltid dommere. Så det er bare å melde seg hvis du har tid og lyst!
Vært dommer på 2 stk VACN treff i år alt, Drammen sitt på Aktiv Auto, og Oslo sitt på Frysja [emoji2] [emoji2]

 

Sent fra min E6653 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen tanker om å ta Seat og Skoda inn i pokalvarmen til neste år?

Begynner jo å bli mer og mer populært med Skoda nå blant oss med billidenskap, da Skoda har begynt å få meget fine biler.

Og nå som Seat skal inn i Møller systemet igjen så er det jo muligheter for at disse kan slå godt an da dem har en mer sporty design enn typ Skoda.

 

Skal ikke slå på brystkassa om at deltagelsen av Skoda var kjempe stor med 4 biler på utstillinga.. men mtp at det er et merke som ikke blir vurdert på utstillinga engang, foruten felg og motorrom klassen (hvor motor er utopi), så skaper det ikke mye engasjement fra oss med Skoda til å delta på utstillingene heller.

 

Hadde jo vært kjekt om oss som har Skoda/Seat også kunne fått litt oppmerksomhet og konkurranse på hovedtreffa på lik linje som vw, Audi, classic, luftkjølt, felg, motorrom. En samlet klasse med de to og kanskje begynne med 3 pokaler?

 

Dette er i hvertfall mine tanker på en torsdagskveld :)

 

Simen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er klart at vi ønsker oss Seat/Skoda på utstillingen. Men problemet er litt med oppmøte, når vi ikke aner om det kommer en eller flere biler er det litt vanskelig å kjøpe inn pokaler til det. F.eks på Oslotreffet i år kjøpte jeg ikke inn pokaler til Seat/Skoda, siden det har vært få/ingen biler på de to siste årene. I år kom det en Skoda og en Seat.

Utstillingsgruppen får ta det med seg videre og kanskje vurdere en forhåndspåmelding som kan gi et lite hint om det kommer noen med Skoda/Seat. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ser det bare som positivt at ikke de samme vinner hver gang på utstilling, så lenge de som vinner er minst like gode biler.

 

Personlig så synes jeg det er morsommere å se en bil som er pen/strøken til tross for alder og/eller kjørte km stikke av med pokal enn at en helt ny eller nyere bil som ikke har rukket å pådra seg nevneverdig slitasje enda gjør det.

 

I mine øyne så har bilens særpreg og modifikasjoner mye å si, ting som ikke kan hukes av på lista når den bestilles ny fra leverandør.

 

Det er dog alltid vanskelig å sammenligne feks lakk på en ny bil og lakk på 10år gammel bil som har original lakk. Sammenlignes de direkte vil jo alltid den nye bilen vinne (gitt att de er strøkne), tas bilenes alder med i bedømmingen kan de kanskje stille likt.

 

Bedømming har alltid vært vanskelig på klubbtreff. Spesielt fordi vi har så vidt spenn i bilene her i klubben, noe som er en av klubbens styrker. Men det gjør det også ekstremt vanskelig å dømme på en sånn måte så alle er fornøyd etterpå.

 

All ære til utstillingsgruppa som tar utfordringen på strak arm, bra jobba så langt. Gleder meg til fortsettelsen. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er klart at vi ønsker oss Seat/Skoda på utstillingen. Men problemet er litt med oppmøte, når vi ikke aner om det kommer en eller flere biler er det litt vanskelig å kjøpe inn pokaler til det. F.eks på Oslotreffet i år kjøpte jeg ikke inn pokaler til Seat/Skoda, siden det har vært få/ingen biler på de to siste årene. I år kom det en Skoda og en Seat.

Utstillingsgruppen får ta det med seg videre og kanskje vurdere en forhåndspåmelding som kan gi et lite hint om det kommer noen med Skoda/Seat. :)

Det er ikke mulig med en klasse for "søskenbarn" til VW / Audi, slik at Skoda, Seat, Lambo, Porsche ++ Stiller i en klasse?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen tanker om å ta Seat og Skoda inn i pokalvarmen til neste år?

Begynner jo å bli mer og mer populært med Skoda nå blant oss med billidenskap, da Skoda har begynt å få meget fine biler.

Og nå som Seat skal inn i Møller systemet igjen så er det jo muligheter for at disse kan slå godt an da dem har en mer sporty design enn typ Skoda.

 

Skal ikke slå på brystkassa om at deltagelsen av Skoda var kjempe stor med 4 biler på utstillinga.. men mtp at det er et merke som ikke blir vurdert på utstillinga engang, foruten felg og motorrom klassen (hvor motor er utopi), så skaper det ikke mye engasjement fra oss med Skoda til å delta på utstillingene heller.

 

Hadde jo vært kjekt om oss som har Skoda/Seat også kunne fått litt oppmerksomhet og konkurranse på hovedtreffa på lik linje som vw, Audi, classic, luftkjølt, felg, motorrom. En samlet klasse med de to og kanskje begynne med 3 pokaler?

 

Dette er i hvertfall mine tanker på en torsdagskveld :)

 

Simen

 

Takk for gode innspill. Dette tar vi med oss inn i mot 2018 sesongen. Skal ikke se bort i fra at det dukker opp en Skoda klasse og kanskje Seat.

Ustillergruppa

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke mulig med en klasse for "søskenbarn" til VW / Audi, slik at Skoda, Seat, Lambo, Porsche ++ Stiller i en klasse?

 

Hei Roar, takk for fint innspill. Vi har vært innom dette i internediskusjoner i utstillergruppa. Vi har det med oss i diskusjonene og forberedelsen til 2018 sesongen.

Utstillergruppa

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.