Tilbakemeldingstråd Treff/Banekjøring - VACN Rudskogen 2017

Anbefalte innlegg

Med dette har klubben hatt sitt tredje og siste treff for 2017-sesongen, først Drevsjø, deretter Våler før vi nå avsluttet på Rudskogen.

 

 

Som alltid vil Hovedstyret takke alle som en som tok turen til helgens treff, sjåfører, tilskuere, passasjerer, utstillere, frivillige funksjonærer og sist men ikke minst, våre samarbeidspartnere. Uten dere så hadde ikke det vært noe treff å arrangere.

Vi prøver hele tiden å finne nye løsninger, forbedre oss etter konstruktiv kritikk, egne erfaringer og andre innspill. Selv om vi bruker en god porsjon tid og energi på å planlegge så er det alltid noe som vi ikke har tenkt på, eller at det kommer opp noe uventet som vi bare må ta på strak arm. Vi håper at medlemmene også legger merke til at de frivillige funksjonærene og hovedstyret forsøker å lage et så godt treff som mulig, for vi føler ihvertfall at det blir bare bedre og bedre for hvert år.

 

Det er fortsatt noe støy etter kl.02:00, men det er fortsatt en bedring siden forrige treff. Vi ber likevel om at folk respekterer tiden som er satt. Det skal være god nok tid for å ha det hyggelig etter banekjøring som avsluttes kl.20:00 og stille-tid kl.02:00.

Vi må også beklage for at kjøringen ble stanset en periode på Fredagen. Her er det en representant ifra Rudskogen som eier av anlegget som stanset kjøringen vår på bakgrunn av sladding som vi hadde tillatt på banen men som ikke var tillatt ifra Rudskogen likevel. Vi må innrømme at vi ikke var forberedt på dette og det tok noe tid før vi kom igang med kjøringen igjen. Vi er i dialog med Rudskogen for å forhindre at denne type hendelsen kan gjenta seg. Vi ønsker også å bemerke at vi har en god tone med Rudskogen og begge parter er løsningsorienterte.

 

Det ble registrert noen hendelser på banen, men ingen større materielle skader eller personskade, vi avdekket heller ingen sjåfører med promille verken på Fredag eller Lørdag. Det er vi veldig glade for. Det var heller ingen biler i noen klasser som brøt støy-grensen.

 

 

 

Av innspill og kommentarer som vi føler har blitt forbedret, er blant annet:

 

* Justert og flyttet på bemanningen slik at rette folk er på rette plasser. Vi har også tatt en opplæringsrunde i forkant slik at de du møter er litt mer forberedt.

* Ytterligere forbedret sekretariat, vi føler ihvertfall at tiden medlemmer tilbringer i kø var vesentlig kortere på dette treffet. (Vi vil gjerne høre om de besøkende opplevde det samme!)

* Skaffet en annen bankterminal, slik at vi har to uavhengige systemer, i tillegg til harde cash og VIPPS. På den måten har alle som kommer til sekretariat 3 muligheter, hvor kortbetaling har en backup.

* Undertegnede har gått igjennom punktene som man skal igjennom på førermøte og effektivisert dette uten at sikkerhetspunkter blir kuttet eller nedprioritert, i tillegg så har vi også åpnet litt for å være litt fleksible og avgjøre kjøring under førermøte slik at felles beskjed blir korrekt og gjeldende. Mer kjøretid gir fler og større glis ute på banen og det finnes lite som er bedre enn det. Leder for racecrew var også med for å konkretisere flaggene og deres betydning.

* Vi fikk fristilt vår media-ansvarlig, dette gjør at vi har fått mer foto og video-materiale, samt publisering og oppdatering på sosiale medier.

 

(Vi fikk også fikset litt på værmaskinen, som ble ønsket ifra Våler. Føler den fungerte bedre denne helgen)

 

 

 

Av tiltak vi allerede har registrert til neste treff er blant annet:

 

- Førermøte bør ha en fremviser som fysisk viser flaggene som blir nevnt på førermøte. Det skal ikke være noen tvil om flagg men det er noen som blir flagget av som sier de har problemer med å forstå betydningen.

- Større fokus på biler i Klasse 1 og klasse 2 og forskjeller der.

 

 

 

 

 

 

 

Når dette er nevnt, er det alltids noen utfordringer og forbedringspotensiale som vi allerede har notert oss, likevel vil vi også høre ifra medlemmene. Vi vil alltid kunne ha rom for forbedringer som vi kan ta lærdom av til neste treff.

 

 

 

 

 

 

Tilbakemeldinger tilhørende utstilling gjøres i dedikert tråd:

Tilbakemeldingstråd Utstilling - VACN Rudskogen 2017

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil takke for ett kjempeflott treff!! :-) Som vanlig ekstra skryt til dere i crew som jobber og står på for at vi andre skal få kose oss på bane! :-)

 

Det ble jo helt klart dårlig stemning for oss som kom for å øve på sladd når dette plutselig ble forbudt rundt hele banen, men sto selv å hørte når rudskogen kom med denne beskjeden. Veldig tydelig at representanter fra vacn gjorde en solig innsats for at dette fortsatt skulle være lov men her var de ganske sinte og bestemt fra rudskogen. Vil rose dere for å få til at vi fikk lov og sladde på deler av banen i vertfall! MEN regner bare med at dere ordner opp/ kjøper de lisenser som må til for at dette skal være lov til neste år om det blir tillatt med sladding...

 

Ang resten av treff mtp seketeriat, førermøte osv fungerte dette veldig bra, godt og oversiktlig førermøte der man faktisk blir hørt når man kommer med innspill! :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Treffet er mitt første på asfaltbane, og mitt nå andre hovedtreff.

Veldig fornøyd med treffet! Mange hyggelige folk, både nye og bekjente, så ser allerede fram til vintertreffet neste år :)

 

Hvis det noe jeg føler jeg må pirke på, så var det noe mangel på kommunikasjon fra sekretæriatet og ansvarlige for førermøte.

Møtte på sek fredag kl 14, og fikk da beskjed om at det ble utsatt en halvtime siden ingen dukket opp. Møtte så opp 14:30 og fikk så beskjed om at det allerede hadde vært. Uansett så ble det ordnet oppi da eget møte ble satt opp kl 3, og det uansett var pause fra kjøringa så no biggie. Uansett greit å ta med seg til neste gang!

 

Klasse 1 og 2 ble også slått sammen, og de aller fleste fra klasse 2 hadde respekt for de med "L" bak. Enkelte var greit agressive på banen ved å slenge seg rett foran nesa våres og pressa en del bak før forbikjøring. Dette var spesielt 2 Porscher, GT2 RS og GT3. 1. dagen på banen ble derfor ikke spesielt moro og jeg ga meg derfor tidlig, mens lørdagen var vesentlig bedre.

 

Alt i alt så blir det en stor tommel opp til crewet! Gleder meg til neste treff :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

..... Vil rose dere for å få til at vi fikk lov og sladde på deler av banen i vertfall! MEN regner bare med at dere ordner opp/ kjøper de lisenser som må til for at dette skal være lov til neste år om det blir tillatt med sladding...

 

Liten kommentar her, vi har vært tydelig hele veien ovenfor Rudskogen over at vi skulle drive med sladding denne helgen og dette har ikke vært problem i tidligere år. Vi er fortsatt i dialog og skal ha dette klart til neste år uten samme overraskelser.

 

Treffet er mitt første på asfaltbane, og mitt nå andre hovedtreff.

Veldig fornøyd med treffet! Mange hyggelige folk, både nye og bekjente, så ser allerede fram til vintertreffet neste år :)

.....

Hvis det noe jeg føler jeg må pirke på, så var det noe mangel på kommunikasjon fra sekretæriatet og ansvarlige for førermøte.

......

Klasse 1 og 2 ble også slått sammen, og de aller fleste fra klasse 2 hadde respekt for de med "L" bak. Enkelte var greit agressive på banen ved å slenge seg rett foran nesa våres og pressa en del bak før forbikjøring. ......

 

- Godt å høre banekjøringen ga mersmak, det er stort sett det de fleste opplever, også bare blir det mer og mer gøy for hver gang.

- Vi tar med oss dette med samkjøring, uten at det er en unnskyldning så har vi funnet ut at programmet som var på våre nettsider og tidsskjema på min vaktliste hadde forskjellige klokkeslett. Vi kvalitetssikrer at dette blir sjekket en ekstra gang til neste treff.

- Vi må finne en god løsning på å overholde, samt sikre forskjellene som er imellom klasse 1 og klasse 2 når dette blir slått sammen.

 

 

 

Takk for alle gode ord og konstruktiv kritikk, dette sikrer at neste treff blir bedre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lasse:

 

Det med føremøtet vil jeg ta på meg skylden på. Jeg var vedkommende i sekreteriatet som du snakket med. Dette var en ren kommunikasjonssvikt. Beklager dette. Dette er noe vi allerede ser på for å forbedre til neste treff.

 

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får vel også komme med litt tilbakemelding.

 

Synes det meste fungerte veldig fint. Greie inndeling av de 3 forskjellige klassene i Pit lane. Det ble kjørt til sine respektive tider uten for mye forsinkelser. Generelt mye kjøring utenom den nevnte stoppen da eier begynte å blande seg inn. Men mener dette også ble løst på en god måte.

 

Jeg sto også på teknisk på fredags morgen. Folk som møtte opp her virket godt forberedt. Det ble faktisk kommentert blant oss som stod i teknisk at det var veldig få som fikk underkjent bremsevæsken. Så virker som folk har skjønt hvor viktig dette er. Pluss i boken til alle som kjører! :)

 

Ser det er nevnt tidligere også dette med at klasse 1 og 2 ble slått sammen. Dette pga lite oppmøte til klasse 1. Her må noe gjøres. Å kjøre helt standard bil mot en masse andre biler med både 2 og 3 ganger effekten i egen bil kan nok være nokså skremmende for mange nye på banen. Jeg hadde nok den mest originale familiebilen utpå der, å ligger nok i nederste sjiktet når det gjelder rundetider. Men jeg kjører ikke for å få best rundetider, men for å lære å kjenne bilen.

Da blir det ekstra stressende når en har så mange motorsterke biler som presser på. Joda, de passerer som regel på en sikker å god måte, men de dukker opp rimelig fort, noe som gjør at en må følge med masse i speilet. For min del så går dette greit da jeg har kjørt noe på banen fra før av, men for nye som kanskje vil teste sin hverdagsbil på banen så kan dette være skremmende. Dettte kan gjøre terskelen for å bli med på banekjøringen litt høyere.

Jeg skjønner at klassene måtte slås sammen da det vel kun var 5 biler som hadde valgt klasse 1. Men jeg tror at til neste gang så bør en se litt mer på hvilke biler som skal kjøre klasse 1 og hvilke som skal i klasse 2. Jeg så ikke så veldig mange vanlige originale biler utpå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke kommentere hvor bra vi fikk dette til, men planen var at klasse 1 biler ble sluppet ut i begynnelsen av heat og fikk noen runder før kl2 ble sluppet.

Som sagt så fikk jeg ikke fulgt med på hvordan dette ble. Vi prøver å gjøre timeplanen så enkel som mulig å forholde seg til og derfor gjorde vi ikke noen radikale forandringer ift kl1/2.

Vi tar gjerne imot forslag på hvordan dette kan løses. Problemet blir fort at vi kan få 15 kl1 bilen og vi kan få 5 stk.

Vi fikk snakket med den aller største prosenten av de som kjørte klasse 1 før vi satt i gang tiltaket og det virket som at stemningen var grei på dette, men som vi begge sier så var det ikke veldig mange av de.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle i klasse 1 ble nok spurt om sammenslåingen. Jeg ble hvertfall spurt før de ble slått sammen. Men dette var tidlig på fredagen.

Dette med at klasse 1 ble sluppet på først skjedde ikke. Ikke de gangene jeg var utpå.

 

Som nevnt tidligere her så var det noe biler som var veldig mye kjappere, å kjørte nokså aggressivt mot oss litt mindre sterke biler. Er nevnt noen Porscher lengre oppe her som er ett par av de. For min del så gikk det helt fint.

 

Men er en helt ny med banekjøring så kan det være de står å kikker litt før en bestemmer seg for å melde seg på. Å når en da ser en masse biler som er MYE raskere en det en selv kan få til så kanskje en drøyer hele kjøringen. Om dette er tilfelle eller ikke vet jeg ikke, men hadde jeg vert ny så hadde det vert lettere å kjøre hvis jeg viste at de fleste bilene som jeg skulle kjøre med var sånn noenlunde like raske.

 

Når det gjelder selve inndelingen av de to klassene så er jeg noe usikker på hvordan det kan gjøres. Om en kanskje kan sette ett HK tak på klasse 1? istedenfor å sette HK pr KG. Joda, det vil være kjappe små biler som kommer inn under denne klassen, men en slepper disse 300+++HK bilene som kanskje kan skremme noen.

 

Var nok noen i klasse 2 som fint kunne kjørt klasse 1 men som valgte klasse 2 pga de føler klasse 1 er en nybegynner klasse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter mitt 2. treff med dere og min 2. banekjøring storkoser jeg meg på treff og syns dette er veldig gøy å få være med på.

stort sett veldig god stemning og de fleste viser respekt for andre på banen..

 

Men som de nevner her oppe syns jeg ikke Klasse 1 og 2 bør slås sammen.

På våler kjørte jeg en klasse 2 bil med L i klasse 1. Etter litt knuffing fredagen og det ble gidd ekstra beskjed på førermøte på Lørdagen følte jeg det fungerte kjempe fint. Selv om man kjører en motorsterk bil som vanligvis kjører på, må man ta hensyn når det er en L bakpå.

 

På rudskogen hadde jeg egen bil i klasse 1 (Gul S1) og kjørte alltid spor for å bli kjent med bil og bane, som nybegynneren jeg er hadde jeg også L bakpå denne bilen.

Men på tross av dette opplevde jeg 2 ganske ekle forbikjøringer der ene vedkommende kjørte forbi på innsiden av meg der jeg var på vei mot Apex.

Da jeg i etterkant tok det opp direkte med sjåføren av denne bilen (TTRS), bare fnyste han av meg og sa han hadde lagt bak meg en hel runde uten at jeg viket.

Dette føler jeg ikke er tilfelle, da jeg har vært veldig opptatt av å blinke forbi folk som kommer i speilet..

Syns dette er hoven og dårlig oppførsel da jeg på en veldig fin måte prøver å påpeke hvorfor jeg kjører med L bakpå.

Neste gang melder jeg rett ifra til sekretariatet/crew for dårlig oppførsel.

Lørdagen fikk jeg en finger i vinduet fra sidemannen til en BMW M4 som tok en like stygg forbikjøring på vei inn mot breisladden. Der han traff apex midt på med bilen fordi han SKULLE forbi meg..

 

Jeg er ikke redd for å gi beskjed, men syns det er dumt at når slike folk ødelegger for nybegynnere eller de med lite motor sterk bil. At de som skulle kjøre i klasse 1 ikke ønsker å kjøre pga idiot kjøring av klasse 2 biler burde strengt talt ikke være greit.

 

Så jeg stemmer for å holde klassene som de er selv med lite påmeldte biler.. (det var verst på lørdagen når det kom enda flere som kjørte galning)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter mitt 2. treff med dere og min 2. banekjøring storkoser jeg meg på treff og syns dette er veldig gøy å få være med på.

stort sett veldig god stemning og de fleste viser respekt for andre på banen..

 

Men som de nevner her oppe syns jeg ikke Klasse 1 og 2 bør slås sammen.

På våler kjørte jeg en klasse 2 bil med L i klasse 1. Etter litt knuffing fredagen og det ble gidd ekstra beskjed på førermøte på Lørdagen følte jeg det fungerte kjempe fint. Selv om man kjører en motorsterk bil som vanligvis kjører på, må man ta hensyn når det er en L bakpå.

 

På rudskogen hadde jeg egen bil i klasse 1 (Gul S1) og kjørte alltid spor for å bli kjent med bil og bane, som nybegynneren jeg er hadde jeg også L bakpå denne bilen.

Men på tross av dette opplevde jeg 2 ganske ekle forbikjøringer der ene vedkommende kjørte forbi på innsiden av meg der jeg var på vei mot Apex.

Da jeg i etterkant tok det opp direkte med sjåføren av denne bilen (TTRS), bare fnyste han av meg og sa han hadde lagt bak meg en hel runde uten at jeg viket.

Dette føler jeg ikke er tilfelle, da jeg har vært veldig opptatt av å blinke forbi folk som kommer i speilet..

Syns dette er hoven og dårlig oppførsel da jeg på en veldig fin måte prøver å påpeke hvorfor jeg kjører med L bakpå.

Neste gang melder jeg rett ifra til sekretariatet/crew for dårlig oppførsel.

Lørdagen fikk jeg en finger i vinduet fra sidemannen til en BMW M4 som tok en like stygg forbikjøring på vei inn mot breisladden. Der han traff apex midt på med bilen fordi han SKULLE forbi meg..

 

Jeg er ikke redd for å gi beskjed, men syns det er dumt at når slike folk ødelegger for nybegynnere eller de med lite motor sterk bil. At de som skulle kjøre i klasse 1 ikke ønsker å kjøre pga idiot kjøring av klasse 2 biler burde strengt talt ikke være greit.

 

Så jeg stemmer for å holde klassene som de er selv med lite påmeldte biler.. (det var verst på lørdagen når det kom enda flere som kjørte galning)

Takk for fin tilbakemelding, det er nettopp sånne innlegg vi trenger da vi skjelden hører så mye ifra de som kjører klasse 1. :)

 

Det er dessverre enkelte som kjører på banen som om det er liv om å gjøre og de er midt i et finaleløp i NM.

 

Fint om du (og andre) gir beskjed til oss i sekretariat når sånt skjer. Sånn oppførsel skal ikke skje, spesielt når du har en L bakpå.

 

Når det gjelder inndeling i klasser er det litt vanskelig da de som har kjørt mye på bane ofte har de sterkeste meningene når vi prøver å finne en løsning som alle kan bli enige om. Det er litt høna og egget her, har vi ikke klasse 1 blir den ikke brukt, blir den ikke brukt trenger vi ikke klasse 1.

 

På den annen side så opprettet vi klassene basert på NBF sitt reglement for ferdighetskjøring på bane (reglementet/lisensen vi kjører under) nettopp for å slippe det du nevner med store forskjeller mellom biler og førere.

 

Personlig er jeg forkjemper av å følge heatene/kjøretider som de er planlagt uavhengig av antall biler, dette tror jeg vil på sikt gi langt flere biler i klasse 1.

 

Regner med at banekjøringsgruppa diskuterer dette til Våler neste år og finner en god løsning. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så jeg stemmer for å holde klassene som de er selv med lite påmeldte biler.. (det var verst på lørdagen når det kom enda flere som kjørte galning)

 

Takk for tilbakemelding og takk for at du kommer og kjører på treff! Dritkul bil :)

Vi skal finne en løsning på dette. Vi kan nok ikke love like mye kjøretid for klasse 1, men så rettferdig som mulig må vi få til.

Klasse 2 er en klasse med veldig stort sprik både på biler, effekt og rundetider. Med løsningene som er blir dette vrient å få gjort noe med før de kjappeste får montert helbur, men vi lærer jo for hvert treff og tar med oss tilbakemeldinger og lærdom for å sørge for at neste er enda bedre!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding og takk for at du kommer og kjører på treff! Dritkul bil :)

Vi skal finne en løsning på dette. Vi kan nok ikke love like mye kjøretid for klasse 1, men så rettferdig som mulig må vi få til.

Klasse 2 er en klasse med veldig stort sprik både på biler, effekt og rundetider. Med løsningene som er blir dette vrient å få gjort noe med før de kjappeste får montert helbur, men vi lærer jo for hvert treff og tar med oss tilbakemeldinger og lærdom for å sørge for at neste er enda bedre!

 

Dere kan jo slå litt hardere ned på de enkelt personene som driver med denne slags kjøring.. For det gjelder jo bare noen førere.. Slettes ikke alle.

Det var kun 2 jeg hadde dårlig erfaring med, samme med de to over.. Gjør det lett for oss som kjører i klasse 1 å gi beskjed, og vis at det blir faktisk kjipt for de som ikke kan oppføre seg... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere kan jo slå litt hardere ned på de enkelt personene som driver med denne slags kjøring.. For det gjelder jo bare noen førere.. Slettes ikke alle.

Det var kun 2 jeg hadde dårlig erfaring med, samme med de to over.. Gjør det lett for oss som kjører i klasse 1 å gi beskjed, og vis at det blir faktisk kjipt for de som ikke kan oppføre seg... :)

 

Det vil absolutt bli slått ned på. Vi skal informere om hvem man kan henvende seg til :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det vil absolutt bli slått ned på. Vi skal informere om hvem man kan henvende seg til :)

 

Det er bra, jeg er heldigvis ikke så redd for å gi beskjed, men det finnes sikkert mange som ikke er like bergenser som meg :P

Fint om dere har noen vi kan gi beskjeden til, så får de ikke ødelegge opplevelsen til andre.. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er bra, jeg er heldigvis ikke så redd for å gi beskjed, men det finnes sikkert mange som ikke er like bergenser som meg :P

Fint om dere har noen vi kan gi beskjeden til, så får de ikke ødelegge opplevelsen til andre.. :D

 

Var ikke så bekymret for at ikke du skulle tørr å si ifra: smil : Blir nok å henvende seg til meg eller Chris William eventuelt noen med gul vest og walkie slik at de kan få tak i riktig person.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi kan nok ikke love like mye kjøretid for klasse 1, men så rettferdig som mulig må vi få til.

 

Kan du væra så snill og utdype dette? Spør du meg så er klasse 1 ganske viktig for klubben, viss ein vil at klubben skal fortsette å vokse. Er jo der muligheten til mange å få inn nye ligger. Da har jo gått ann på alle treffene nå i da sista å dela opp timen i 3, så det skal væra likt for alle? Kva med å bare holde seg til dette? Det at dei i klasse 2/sterkere biler skriker høgast etter meir tid, burde ikkje gå på bekostning av verken tid eller gleden til dei i klasse 1, når attpåtil dei med driftig/sladding blir prioritert.

 

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du væra så snill og utdype dette? Spør du meg så er klasse 1 ganske viktig for klubben, viss ein vil at klubben skal fortsette å vokse. Er jo der muligheten til mange å få inn nye ligger. Da har jo gått ann på alle treffene nå i da sista å dela opp timen i 3, så det skal væra likt for alle? Kva med å bare holde seg til dette? Det at dei i klasse 2/sterkere biler skriker høgast etter meir tid, burde ikkje gå på bekostning av verken tid eller gleden til dei i klasse 1, når attpåtil dei med driftig/sladding blir prioritert.

 

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

 

Alle som kjører på VACN treff får stort sett kjøre til de spyr og det skal vi ikke slutte med. Ikke ta det jeg skrev som noen endelig avgjørelse. Vi tar en god diskusjon på dette i banekjøringsgruppa og kommer med en løsning som gagner alle.

Du har forøvrig helt rett i at også kl1 er viktig for klubben :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil takke for et godt treff!

 

Lasse har luftet en del av hva jeg tenker og. Jeg meldte meg på klasse 1 fordi jeg var helt ny på asfalt bane, veldig bra dere spurte om sammenslåingen, men jeg ble litt overrasket hvor mye sterkere biler og "hardere" sjofører det var i klasse 2 (fikk forsåvidt ikke prøvd å kjøre i ren klasse 1). Var et par forbi kjøringer som ikke var helt koselig.

 

Som helt ny på bane, så ligger man ikke like hardt i svingene, og prøver jo å ta hensyn til de andre erfarne sjåførene så følte jeg ble liggende veldig mye til sia for å slippe frem. Fredags kjøringa var ikke helt det mest artige. Så som nevnt, om det skal være en sammenslåing så kunne klasse 1 fått et par runder før de slapp ut klasse 2. Men det ender vell kanskje opp med å bli litt kaos når de blir sluppet ut? Forsåvidt ganske greit å kjøre når trafikken er spredt.

 

Lørdagen derimot, etter å begynne å bli varm i trøyen, lære meg banen. Lære meg hvordan håndtere bilen på bane så ble det veldig gøy! Klarte å holde følge med flere, følte meg ikke som en sinke, pusha bilens grenser. Her også klubben skinner veldig godt frem, fikk mye gode råd av klubbmedlemmer og sjåfører, som hjalp meg veldig på bane.

 

En liten tanke jeg gjorde meg er litt det med klasse fordelingen: S3en min er ikke den sterkeste eller svakeste (han på teknisk foreslo klasse 2 for meg, men jeg spurte om 1). Jeg har kreftene til å dra folk på sletta, men jeg ble knust i svingene av ganske mange biler med færre hester. Her er det vell sjåføren og dekk som har en del å si. Så bør vell kanskje kategoriseres litt annerledes?

 

Alt i alt så er jeg kjempe fornøyd med treffet, førermøtet var veldig bra! Fikk all informasjonen jeg trengte, spesielt for en som trenger alt med en stor skje. Jeg gleder meg som en liten unge til neste gang, dette var vanvittig gøy. Lommeboka kommer til å hate meg, da jeg skal kjøpe inn nytt sett med felger og noe gode dekk til bane. I tillegg til bremsoppgradering.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det er bra det blir tatt opp det med klasse 1 og 2. Jeg var en av de som stilte med svakest bil, både hk og understellsmessig. Så håper på at de klassene ikke blir sammenkjørt fremover.

 

Vet ikke helt folk flest syntes om 30min kjøring om gangen, men for min del så hadde det holdt med 15-20 min

 

Sent fra min LG-H960 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt i alt et meget bra treff vil jeg si :)

 

Angående banekjøring så har jeg et par tips til de som er nye på bane (også nyttig for de som har kjørt litt):

1. Ha med en instruktør noen runder. Gir deg litt grunnleggende teknikk og litt mer trygghet som gjør kjøringen enklere.

2. Finn en erfaren sjåfør med en bil sånn ca lik din og spør om å få bli med noen runder. Da får man se hvordan de kjører og får en følelse av hva bilen klarer. Lettere å se og lære banen når man sitter på og ikke må bruke all konsentrasjon på å kjøre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget bra treff vil jeg si, og løste de problemene som kom...

 

Det ble litt redusert sladding i forhold til hva jeg håpet på men nå var det jo ikke klubben sin feil,

 

Jeg må si det fungerte bedre med å dele opp timen i to, men vi må få til mere sladding neste år, å se på klokka at nå var den kvart over og det kunne bli litt sladd i breisladdsvingen ble litt stressende

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang klassene 1 og 2 mtp motorisering.... i klasse 3 er jo der minst like store forskjeller på effekt og handling.. Der er biler i spekteret mellom 300hk og 1200hk...Så det er like mye forskjell der. Når der stille 4-5biler i en klasse så må man se på hvordan man skal utnytte systemet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang klassene 1 og 2 mtp motorisering.... i klasse 3 er jo der minst like store forskjeller på effekt og handling.. Der er biler i spekteret mellom 300hk og 1200hk...Så det er like mye forskjell der. Når der stille 4-5biler i en klasse så må man se på hvordan man skal utnytte systemet :)
Problemet i kl 3 er at NBF skiller tydelig på bil med og uten bur. Men man kan jo vurdere flere bur klasser evnt. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet i kl 3 er at NBF skiller tydelig på bil med og uten bur. Men man kan jo vurdere flere bur klasser evnt. :)

 

Tror ikke det var det Ole Johnny tenkte på. Var vel mer at det fungerer fint i klasse 3 med et vidt spekter av biler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke det var det Ole Johnny tenkte på. Var vel mer at det fungerer fint i klasse 3 med et vidt spekter av biler.

 

Ja den ser jeg, men tipper at folk som aldri har kjørt på bane før og vil teste bruksbilen sin litt, er de som kjører i klasse 1. I klasse 3 så har vedkommende tatt steget videre med å bygge eller kjøpe seg bil med fullt bur osv. De fleste har kjørt på bane før eller har med seg noen som har gjort det.

 

Så jeg kjøper argumentet med forskjellen på hk, men motivasjonen til og hvor forsiktig sjåføren er er nok ganske forskjellig. :)

 

Mye er løst med god kjørekultur på banen. Men det er hvordan vi skal få motivert sjåfører til å ta steget og prøve banekjøring for første gang som er utfordringen. Kommer du med en bil som har fullt bur og bøttestoler så er jeg rimelig sikker på at du kommer dit for å kjøre på banen. Så da trenger du ikke så mye overtaling. De som vi prøver å motivere til å kjøre for første gang i klasse 1 derimot. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.