Veivakselsensor CKP 1,9 pumpedyse

Anbefalte innlegg

Jeg starter med å si:

for guds skyld kjøp denne sensoren originalt.

 

 

Først fikk jeg en utseendemessig feil sensor på mekonomen, det er greit.

Til slutt fant vi "riktig" sensor. Riktig sensor kommer ikke opp på mekonomen.no. Det står samme dele nr på esken som på gammel sensor og utseendemessig er den lik.

 

For de av dere som har skiftet en sånn sensor så vet dere at det ikke en 10 min jobb som er det er på så å si alle andre motorer.

Nei da, plassering er så idiotisk som det kan få blitt.

 

Så med "riktig" sensor endelig montert vil ikke bilen starte. helve..

 

Leser så av feillager, denne sier G28 No signal og noen ganger usannsynlig signal.

 

Så da monterer jeg den gamle sensoren igjen, og bilen starter med en gang. Feilen med denne er at den har feilkode på periodisk manglene signal. så bilen går noen ganger i nødmodus.

 

Leverer så den "riktige" sensoren på reklamasjon på mekonomen og kopi av utskrift diagnose. no signal.

Regner med det er en feil på den ny sensoren.

 

Bestiller så en ny på mekonomen, denne må jeg selv betale. Merk har ikke fått igjen noen kr fra den som er sendt på reklamasjon.

 

Henter så den 3. sensoren på mekonomen i dag. Monterer denne, og gjett. Samme som den forrige. Ingen start og feil kode på no signal.

 

Begynner å bli temmelig oppgitt av KW merke som mekonomen bruker. Her må det være en feil, denne sensoren fungerer rett og slett ikke på BKC motoren. Utseende er helt likt og det står korrekt delenr på esken.

 

Nå har jeg bestilt org. sensor, denne kommer senere i dag. Regner med det løser seg da.

 

 

Så hvis noen tenker på å spare en 500 lapp ved å kjøpe en jalla sensor på mekonomen eller meca (de bruker vel samme leverandør) styr for gud skyld unna og spesielt på pumpe dyse der det er trangt som fa..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

alt ok med org. sensor.

 

blir ikke bestilt nye sensorer fra mekonomen i fremtiden for å si det sånn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.