Anbefalte innlegg

Hei!

 

Det nærmer seg minusgrader og problemene fra forrige vinter ligger å gnager i bakhodet.

 

Førerdøren er ikke mulig å åpne fra utsiden ved minusgrader ute. Det vil si, hvis jeg river hardt nok åpnes døren, men da får jeg ikke døren i lås før døra har tina. Invendig mekanisme fungerer som normalt (hvis jeg unngår å utvendig dørhåndtak).

 

Hva er det jeg bør bytte for å få dette i orden? Er det sluttstykke i døren, eller er det noe annet?

 

 

Takker for svar!

Mvh!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener dette har vært tatt opp tidligere, da gjeldende Golf MK3. Da må dørtrekket tas av, og hele låsekassen og tilhørende komponenter renses og smøres opp på nytt.

 

Om du søker her på forumet, så tror jeg du skal finne flere svar rundt dette.

 

Even

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Golf-3-problemet er likedan innvendig og utvendig. Går ikke døra opp utenfra, går den heller ikke opp innenfra. Der er problemet inni selve låskassa. På denne Passaten fungerer låsen innenfra. Men ikke utenfra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar.

 

Ser ut til at det blir rengjøring av låsemekanisme og legge ny olje/fett.

 

Mvh.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg prøvde denne øvelsen, riktignok med en Audi C5. Demonterte, renset og smurte inn med universalfett. Varmet godt i tillegg slik at ser smeltet og randt bedre rundt. Men like forbant frøs døren til vinteren. Noen som har erfaringer med bedre smøremiddel?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat gjort det samme som jan erik Dyb, uten noe bedre resultat.

Akkurat samme trøbbelet på førerdøren. Og det er kun denne som trøbler, men den brukes vel aller mest.

Kan det være noen fjærer som mister spensten, eller døra som begynner å henge kanskje.

Tror det bare er å bytte hele sluttstykket, til en pris av rundt kr 2500..........

las.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men et slags stoff må jo finnes? Muligens jeg tar ut og legger i fryseren for å se hva som ikke går tilbake....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjenner ikke til noe stoff som strammer fjører og gir spensten tilbake ..........:P

Så da har jeg bestilt og prøver en splitter ny lås til kr 250,- fra Kina.

Sikkert samme som bildeler.no tar 10 gg så mye for, men det får tiden vise.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.