Anbefalte innlegg

Hei!

 

Vi har en '10 Q5 med S-Tronic girkasse. Denne startet å gi noen feil i vår, og har bare blitt verre. Nå har vi hatt bilen inne hos automatgir service i Bergen, og fått beskjed om at svinghjul, clutch & Mechatronic må byttes. Herligheten koster ikke mindre enn 89.000..

 

Bilen er utenfor garanti, og har gått 163', så regner med at Møller ikke er så veldig giret på å bistå noe her mht garanti.

 

Er det andre som har byttet dette? Evt hvor og pris? Mechatronic'en er jo låst til bilen, så er ikke akkurat en DIY jobb dette?

 

mvh

 

Rune

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

 

Har du tegnet motor/girskadeforsikring via forsikringsselskapet ditt ? (Topp, Best, Super) ?

 

Even

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Nei den var dessverre for gammel når vi kjøpte den, til å få en slik forsikring..

 

R

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok.

 

Men ville sjekket opp hva det koster å få gjort dette i utlandet. Det er mulig det er en del å spare på å få shippet bilen ned til Tyskland f.eks. Få tak i brukte deler med garanti, evt nye deler og få reparert den der.

 

Min far hadde turbohavari på en 00' Passat for en del år tilbake, og han fikk sendt bilen med Autolink/lastebil ned til Tyskland, ordnet med ny turbo og tilhørende deler, og tok fly ned å hentet bilen når den var ferdig. Sparte en del kronasjer på dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilket selskap har du som mener en 10 mod er for gammelt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjensidige

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjensidige

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Spørs om du ikke må ta en telefon til Even her ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan dessverre ikke hjelpe når bilen allerede har en skade :( Men om du vil høre om vilkårene til selskapet jeg representerer er det bare å sende meg en PM :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg stusser litt over hvorfor de mener du må skifte clutchpakka, har de begrunnet hvorfor?

Er det ulyd fra svinghjulet?

Ta kontakt med Økern Bilservice, de kan i de fleste tilfeller reparere Mechatronic'en istedenfor å skifte den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg stusser litt over hvorfor de mener du må skifte clutchpakka, har de begrunnet hvorfor?

Er det ulyd fra svinghjulet?

Ta kontakt med Økern Bilservice, de kan i de fleste tilfeller reparere Mechatronic'en istedenfor å skifte den.

 

Yes, var visst ulyd, og litt svidd. Er vel kanskje en følgefeil vis den har tullet med ut og innkobling.

 

Skal sjekke økern bilservice :-)

 

Rune

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilket selskap har du som mener en 10 mod er for gammelt?

 

Skulle nesten tro det var samme selskap som leverer 10 mod som har behov for ca 100.000,- i reparasjoner? Kanskje Gjensidige kjenner lusa på gangen, hva vet jeg? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle nesten tro det var samme selskap som leverer 10 mod som har behov for ca 100.000,- i reparasjoner? Kanskje Gjensidige kjenner lusa på gangen, hva vet jeg? ;)
Hvorfor kjører ikke du Toyota eller noe sånt? [emoji14]

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor kjører ikke du Toyota eller noe sånt? [emoji14]

 

Hehe; kan ikke gå tilbake til steinalderen heller da. Holder meg til 10-15 år gamle VAG, og går litt sport i hvor godt man klarer å holde dem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått tak i en pent brukt girkasse og clutch med bare 17000km. Så hvis bare jeg får Audi til å pare den med bilen elektronisk, burde det gå bra.

 

Rune

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.