Løsning på bremseoppgradering A9020V til A80?

Anbefalte innlegg

Holder med bremsebytte på 80, skal hive på fra 90 20V. Det er 276mm skiver kontra 256mm og Girling kalipper (G60 kontra G54). Alt er bolt on, eneste endring er offset på skive i forhold til nav som gjør at skive kommer 5mm lenger inn. To løsninger, ene er space ut brakett på fjærbein 5mm, andre er en 5mm spacer mellom nav og skive. Problemer er at space kalipper ikke ser ut til å hjelpe da skiva vil komme borti fjærbein siden den kommer 5mm lenger inn enn original skive, se bilde av org skive. Spacer mellom nav og skive ser heller ikke helt bra ut siden sentrering til skive på nav blir til uten nytte, se bilde. Noen lure idéer?

 

20171005_144017.jpg

20171005_143644.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skive fra Saab 9000 har riktig offset og 4x108.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller en skive i fra Ford focus st 220. Har også 4/108. Må kun dreie større hull i senter. tror den er på 280 mm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passer Saab skive rett på nav åpning?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har begge deler til 90'n, Saab skivene passer rett på og er 280mm, focus skivene må dreies opp i senter og er 300mm.

Brukte Saab skivene og S2 kalippere før(og på vinteren nå) det er bolt on!

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo veldig bra Fredrik, takk for tipset også Ole-Håkon. Vil helst ha noe som går rett på. Bedre med tanke på fremtiden når det skal byttes igjen også.

Sentrering av skiven mot nav sitter også skikkelig Fredrik?

Er det noe minus med at skiven er 280mm kontra 276mm? Får man en rustkant i ytterkant eller noe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sentrering passer akkurat, bruker bilen kun til hobby så den blir ikke kjørt langs salta veier, så kan ikke svare 100% på det med rust / slitekant ytterst, men tror ikke det vil bli no problem!

 

Ligger litt bilder og info i prosjekttråden min![emoji6]

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt supert, regner mine nav er lik som på din så da bør det vel gå bra.. Da må jeg bare prøve å stoppe bestilling av 20V skiver og få endret. Er det noe spesiell årsmodell eller bare det er 280mm, 4x108 til Saab 9000? Kjører heller ikke på salt osv. så går nok bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det bestilt, blir spennende å teste!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt OT, men noen ideer om 9000 skive passer typ85 og? :)

 

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.