Anbefalte innlegg

Hei, har en audi s4 aan motor som ikke er helt god , går veldig surt og rufeste på tomgang. Unger pådrag og kjøring er den helt fin, men på tomgang står den bare og hoster helt til den stopper. når den står og fjusker, hører man også godt turboen spinne kraftig,. sjekket plugger/coiler... ikke tenningsmoduler. bensintrykk ok, regulator ok, prøvd dyser, og tomgangsregulator. sjekket for luft lekasjer ok. Noen som har vert borti noe lignende ? fjusk er en ting men at turbo ruser er rart ???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det med pop off ventil ? Går denne rett ut i fri luft eller er den org. resirk ?

Jeg hadde en S4 hvor dette var byttet til uorginial, denne stoppet på tomgang og var vanskelig. Satt på original resirk og bilen var fin igjen !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du lest av feilkoder? Har noe lignende med min, og jeg har feilkode 00561.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Turbo som spooler på tomgang er noe litt rart,ja.. Siden det et da ikke er eksostrykk.. mulig fuel antennes i eksosturbin,og driver turbo på den måten? Isåfall tenker jeg kansje litt på registeret..ventiler,osv.. men ville vel nesten trodd at man ville merket det under kjøring og pådrag.. men en diagnose ville jeg uansett tatt,hvis ikke du har gjort det..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det var jeg inne på også, så har sjekket registeret og det er ok. org resirk , prøvet annen type også. prøvet styreenhet også... er merkelig. bilen går som ei kule på vanlig kjøring/bane kjøring. Men slitsomt at man alltid må holde den på gass før og etter kjøring ved kjøling... Er merkelig feil. Ligger ingen feil lagret

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke no erfaring med problemet du beskriver, men ett tips kan være å sjekke tomgangsregulatoren. Sjekke om det utgjør noe forskjell å koble den fra / til evnt ta den ut og rengjøre / smøre.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja har testet det, prøvet med og uten stikk på. Også prøvd og byttet den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, så nå at du allerede hadde skrevet det[emoji51] Er det samme om det er varm eller kald motor? Tenker på temp giver til Ecu, hvis den gir feil signal, vil ecu tro at motor er kald og gi mer bensin.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har tilgang til VCDS eller annet loggeverktøy. Ta et bilde av Measuring blocks 01, 02 og 03, på tomgang. Det beste er jo en kort logg av nevnte blokker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk ledningsnett til luftmassemåler, vært borti at det har smeltet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, har en audi s4 aan motor som ikke er helt god , går veldig surt og rufeste på tomgang. Unger pådrag og kjøring er den helt fin, men på tomgang står den bare og hoster helt til den stopper. når den står og fjusker, hører man også godt turboen spinne kraftig,. sjekket plugger/coiler... ikke tenningsmoduler. bensintrykk ok, regulator ok, prøvd dyser, og tomgangsregulator. sjekket for luft lekasjer ok. Noen som har vert borti noe lignende ? fjusk er en ting men at turbo ruser er rart ???

 

Blir jo nesten som launch control dette :D haha.... Første jeg ville gjort var å sjekket at reigster står korrekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja skal få prøve og tatt en film Register er korrekt det. Sjekket både reim og selve kam innstillingen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gikk grundig til verks i dag... måtte jo løses. Startet med og dobbel sjekke alt av slanger, vakum og trykk. Tatt av og kontrolert ic. måtte til slutt gå på register en runde til. satt den på merkene, sjekket på svinghjul og rem hjul, Alt ok. kam står litt mot ene siden av merke som de gjør på disse, sjelden helt midt på. Tok av topp deksel, sjekket merkene på kam hjulene. her står de to rundingene som er i hjulene nesten mot hverandre. Tenkte at jeg måtte prøve og sette eksos kammen helt riktig i forrhold til merke mot topp, og da ble innsugs kam ca halv tann feil. Så løsnet innsugs kam og vrei den ei tann, ble så vidt ei litt forskjell mot merkene da også. strammet opp alt på nytt,og etter alt er montert står kam hjulet litt på siden av merke på deksel, bare motsatt av hva det gjorde. Bilen går nå som ei klokke. Så lurt av at innsugs kammen sto ei tann feil.Irriterende feil da man kun merket feil ved tomgang. Men flere her var jo inne på det:-) camshaft_timing_photo.jpg

2014-05-23203406_zpsbd4aa1d3.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra det løste seg!! Grattis!:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er det som har gjort at register har vært litt ute av kurs her ? Netopp bytta ? :)

 

Godt det løste seg da :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne har vert slik siden jeg fikk tak i motoren, hva som har vert gjort før vet jeg ikke. Var derfor jeg slet litt med og finne det ut, for tok det som en selvfølge at kammene sto som de skulle.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.