Service modus VW Golf GTE?

Anbefalte innlegg

Er det mulig å sette en Golf GTE i service modus som gjør at bensin motoren går uavbrutt? Tenker da ift. vedlikeholdsarbeider på motor/gir.

Søker på nett men finner ingen informasjon vdr. det, har heller ikke noe info. vdr det i oppslaget på jobb.

Kan selvfølgelig bare ringe Møller og høre men spør her først.

 

Ex. Toyota hybrid kan settes i service modus hvor bensinmotoren vil gå uavbrutt helt til du selv skrur av motor igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig jeg misforstår men du vil altså kun kjøre bensinmotoren alene? Hva med modusen battery hold? Mener kun bensinmotor går da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig jeg misforstår men du vil altså kun kjøre bensinmotoren alene? Hva med modusen battery hold? Mener kun bensinmotor går da.

 

Nei, du misforstår ikke. Kjøre bensinmotor alene mens bil henger i bukk og står i park.

Vil det fungere å bruke battery hold i den situasjonen? Skal isåfall testes ut neste gang jeg har en GTE inne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten å kunne bekrefte det helt 100% så mener jeg å huske det da jeg prøvde en demobil for en stund siden, men dette kommer nok noen å avkrefter/bekrefter etterhvert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått bekreftet at en må velge modusen "battery charge", da starter motor og blir gående til en stopper bil, evt. velger annen modus.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja mener jeg leste at battery hold har skiftet navn til battery charge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når bilen henger i bukken, så starter du bilen. Uansett modus så starter motoren når du åpner panseret, vet ikke hvor lenge den vil gå. Motoren starter åsså om du står i park, starter bilen og tar en kjapp kick-down. Pleide gjøre det siste på vinteren når jeg ville få varm motor og bil når jeg var ute å kostet snø av bilen.

 

Sent fra min E6653 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når bilen henger i bukken, så starter du bilen. Uansett modus så starter motoren når du åpner panseret, vet ikke hvor lenge den vil gå. Motoren starter åsså om du står i park, starter bilen og tar en kjapp kick-down. Pleide gjøre det siste på vinteren når jeg ville få varm motor og bil når jeg var ute å kostet snø av bilen.

 

Sent fra min E6653 via Tapatalk

 

Usikkerhetsmomenter må elimineres, motor kan ikke stoppe, det er det som er greia. Men jeg har fått svaret jeg trengte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo bare prøve først og ta tiden hvor lenge den går før du stopper. Kan tenkes den går evig [emoji3][emoji106]

 

Sent fra min E6653 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet med for min del med å ta tiden er at jeg ikke eier en GTE, men lurte på hvordan man kunne tvinge igang motor f.eks ifm. skifte av DSG olje.

Har forsåvidt fått svaret jeg trengte, av en GTE eier.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du skal skifte DSG-olje på en GTE gjøres dette via eget program via diagnose. Da kjører den EL-pumpa i kassa konstant for peiling av olje

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det gjøres jo på service [emoji848][emoji848]

 

Sent fra min E6653 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du skal skifte DSG-olje på en GTE gjøres dette via eget program via diagnose. Da kjører den EL-pumpa i kassa konstant for peiling av olje

 

Takk! Det var nyttig :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.