Importere felger fra Tyskland?

Anbefalte innlegg

Noen som vet hva som tilkommer av kostnader utover frakt? blir vel 25% MVA, men hva utover dette? Ser på å hente noen originale 21' til min nye Q7:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk nettopp noen seter fra Tyskland og i tillegg til momsen betalte jeg 1200kr i ekspedisjons og fortollingsgebyrer.

Dette varierer sikker på hvilket selskap som står for fortollingen så om dett er er dyrt eller billig vet jeg ikke :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, takk for svar! Burde vel i utgangspunktet ikke være noen forskjell på bilseter og felger, så da kan jeg beregne mva + et ekspedisjonsgebyr i tillegg til kjøpspris :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt avhengig av hvor du bor, så kan det jo være gunstig å sende til Sverige. De fleste fraktselskaper har mottaksteder du kan sende til. Da kan du kjøre over å hente de selv. Men det er vel kanskje muligheter for at 21" er dyre nok til at de går over grenser for hva du har lov til å ta over grensen uten å fortolle : rolleyes men tar du med frøken på ei overnatting kan dere samlet ha med verdi for 12k over grensen ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.