Audi b5 understell! Oppgraderinger!

Anbefalte innlegg

Siden jeg har tenkt å dra ut litt mer hk i A4 b5 tq jeg har så tenkte jeg litt på oppgraderinger av understell. Jeg har poly liggende og coilover sitter på, men her er da spm mitt. Passer rs4 b5 krengningstag på A4 b5? Både foran og bak!? Og om jeg velger stag fra rs4 er det da vits med poly?

 

Mvh

Jan

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stabstag er vel like på a4/s4 og rs4. Fremme er ikke vits å bytte stag, bare ørene det er festet i. Bak kan du med fordel bytte til et grovere med rs2 droplinks eller tilsvarende. Orginalt er de i plastikk. Skal du ha grovt stabstag bk bør du kjøpe forsterkingsbraketter til travers også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer! Er litt ny på disse oppgraderings-greiene. Du har ikke link på deler du anbefaler? Hvorfor er det ikke vits å oppgradere fremme?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stabstag er vel like på a4/s4 og rs4. Fremme er ikke vits å bytte stag, bare ørene det er festet i. Bak kan du med fordel bytte til et grovere med rs2 droplinks eller tilsvarende. Orginalt er de i plastikk. Skal du ha grovt stabstag bk bør du kjøpe forsterkingsbraketter til travers også.
Plastikk? B5?

 

Forøvrig samme stab stag på alle B5, så her er det ikke noe og gjøre utover ettermarkedsdeler. Bakramma trenger forsterkninger hvis man oppgraderer. Mild oppgradering bak trenger ingen endring foran.

Selv kjører jeg neuspeed bak, men gutta som driver EU/PKK er ikke imponert bare så du vet det...

 

Sent fra min SM-N910F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjør de noe av om du oppgraderer stabstag bak? Trodde ikke slikt var noe å pirke på under en eu kontroll?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjør de noe av om du oppgraderer stabstag bak? Trodde ikke slikt var noe å pirke på under en eu kontroll?
Skulle ikke tro det, men jeg fikk feil på det!

Trolig av 2 synlige grunner: forsterkede fester er veldig synlig, og det er 2 hull i endene på neuspeed-staget som man kan bytte mellom slik att effekten av stab staget kan økes/reduseres. Hvis du leser litt om stabstag og TUV så finnes ingen bakre stab stag med Tuv til B5, kun B6->

Sikkert grunnet retarded festekonstruksjon fra VAG som revner av seg selv.

 

Sent fra min SM-N910F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er tuv på hr stab staga til b5, for det har jeg hatt. Er plastikk droplinks på rs4 orginalt i såfall. Trenger uansett størrelse bak ikke gjøre noe med det fremme. Har kjørt både med hr, hotchkis og 034 bak. De to sistnevnte med orginalt forann og hr med hr bak og fremme. Hr staget er ikke mye tykkere enn orginalt. Kjøpte forsterkings braketter til alle staga bak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er tuv på hr stab staga til b5, for det har jeg hatt. Er plastikk droplinks på rs4 orginalt i såfall. Trenger uansett størrelse bak ikke gjøre noe med det fremme. Har kjørt både med hr, hotchkis og 034 bak. De to sistnevnte med orginalt forann og hr med hr bak og fremme. Hr staget er ikke mye tykkere enn orginalt. Kjøpte forsterkings braketter til alle staga bak.

 

Hvilken produsent stabstag hadde du med tuv? Det er veldig interessant for og si det forsiktig! [emoji4]

 

Sent fra min SM-N910F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, samme her! Link hadde vært awesome!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Graver fælt her nå, men ser ut som H&R leverer foran og bak med Tuv. Bak bare fra 1998->

Kanskje derfor jeg ikke har funnet tidligere da jeg har 1995 modell...

Kanskje her de retardede svake festene kommer inn i bildet og er forbedret på 1998.

 

Sent fra min SM-N910F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye mulig det ja. Skulle fortsatt hatt link så en kunne bestilt seg noe eventuelt :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker ikke hvor jeg kjøpte hr fra, muligens bsbildeler, men var på rs4 jeg hadde. Og den hadde plasstag som droplink. Bytta til 034 uniballs,men disse liker dårlig vinter og salt. Staget bak er vel bare 2mm tykkere. Mener org er 17, og hr er 19? Er vel 7-8 år siden så husker ikke helt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker ikke hvor jeg kjøpte hr fra, muligens bsbildeler, men var på rs4 jeg hadde. Og den hadde plasstag som droplink. Bytta til 034 uniballs,men disse liker dårlig vinter og salt. Staget bak er vel bare 2mm tykkere. Mener org er 17, og hr er 19? Er vel 7-8 år siden så husker ikke helt
Da er det oppklart! Rs4 B5 fantes jo ikke i 1995.

Jeg har sendt en mail for og finne ut om det ble endret noe på bakramma siden 98 mod er Tuv, og ikke eldre.

 

Så vidt jeg ser så finnes både 19mm og 21 mm med Tuv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Travers bak er vel lik på alle b5 quattro mener jeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Travers bak er vel lik på alle b5 quattro mener jeg
Det mente jeg og, helt til jeg så Tuv dokumentet. Se vedlegget.http://cloud.tapatalk.com/s/59eb972b144be/bak%20b5.pdf

 

Sent fra min SM-N910F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det tykkeste stagget er 21mm, både foran og bak? Blir smårar av detta : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det tykkeste stagget er 21mm, både foran og bak? Blir smårar av detta : bh :
Nei, 32 mm foran men valgfritt 17 eller 21mm bak fra H&R.

 

 

Sent fra min SM-N910F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ah, okei! Men det er vel forskjellig tykkelse på a/s/rs4 stagget foran? Tror ikke det på min er 32mm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ah, okei! Men det er vel forskjellig tykkelse på a/s/rs4 stagget foran? Tror ikke det på min er 32mm
Ifølge http://www.internett.com så er det likt på alle B5, med unntak av sportsunderstell ser det ut til.

 

Sent fra min SM-N910F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stab stag forann og bak er likt på alle b5 quattro. Som nevnt tidligere, liten vits å oppgradere forann, kun bak da du vil minimere understyringa. Bør også som nevnt sette på forsterkninsbraketter på travers bak. ( 034 og hotchkis har disse)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.