Diskusjonstråd VACN Subzero (Vintertreff) 8-10 Februar 2018

Anbefalte innlegg

Vi prøver alt. Når det kommer til godkjenning er det to NMK-avdelinger som er med å jobber for å få opp banen, så akkurat det er nok det minste av problemene.

Deadline er ikke bestemt, men vi må lande noe ganske så snart.

 

Jeg beklager at vi ikke kan være mer konkret, men vi har flere baller i luften og gjør det vi kan for at vi skal få dette til.

 

Flott. Jeg stusser ikke ett sekund på at dere gjør det dere makta for å få det til. :) Vi blir nok med uansett hvor det måtte være. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi satser på dem får bana oppe å gå snart.

Ser ut som opprinnelig baneansvarlig har trekt seg uten forvarsel, men friske ungdommer står nå på og prøver å få brøyta opp bana?: klø :

Fryktelig mye rot nå..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skrev at vi ville ha helgen til å komme med mer informasjon om hva som skjer. Dessverre har jeg ikke så mye nytt å komme med i dag, men jeg følte jeg skylder dere litt info.

Som sikkert de fleste av dere har lest er det ganske mye kaos på Vurrusjøen for tiden. Banen fikk over 50cm med snø i somjula, utstyret som brukes for å brøyte gikk i stykker og det kom mer snø. Snø på is isolerer godt, dette medfører overvann. Det kan virke som at de som driver banen har gitt opp pga. alle problemene som har dukket opp i romjula og på nyåret.

Andre krefter både i bygda og utenfor bygda har begynt å trekke i tråder for å få opp en bane der i år. VACN er en av flere aktører som bidrar for å få tak i utstyr (lette traktorer under 3500kg) og folk som kan brøyte opp slik at det blir isbane. Denne operasjonen har fått med seg masse folk som vil delta, men som vi kunne lese på facebooksiden til Vurrusjøen i går ble det brått stopp da baneansvarlig ikke møtte opp eller tok telefonen når 6 stk. kom på dugnad for å brøyte bane.

 

Vi har så tett kontakt med de som er primus motor på redningslaget for Vurrusjøen som vi kan, men pga. det som skjedde i går har vi ikke så mye nytt siden de ikke fikk brøyta noe.

Som dere sikkert skjønner så ønsker vi å holde oss til Vurrusjøen så lenge vi ser det forsvarlig før vi må begynne å flytte sted eller dato. Dette pga. banen og overnattingsmulighetene vi har der oppe. Når det er sagt er andre muligheter også rimelig like, vi har vært på befaring for å ha skikkelige alternativer varme.

 

Det er ikke sikkert at det blir noe på Vurrusjøen, men det jobbes med å få til noe der. Vi har ikke tatt en endelig avgjørelse på om vi må utsette treffet eller flytte oss til en annen bane. Jeg tør ikke si noe om når, men vi må gjøre det ganske snart. Det er flere i styret som jobber med dette i hver ledige time i døgnet, så vi skal få til noe uansett. Det er viktig å huske at det ikke bare er å flytte hele logistikken til et annet sted, det skal passe med baner og spesielt overnatting. Og det er den siste biten som er vanskeligst å få til når vil blir en del mennesker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skrev at vi ville ha helgen til å komme med mer informasjon om hva som skjer. Dessverre har jeg ikke så mye nytt å komme med i dag, men jeg følte jeg skylder dere litt info.

Som sikkert de fleste av dere har lest er det ganske mye kaos på Vurrusjøen for tiden. Banen fikk over 50cm med snø i somjula, utstyret som brukes for å brøyte gikk i stykker og det kom mer snø. Snø på is isolerer godt, dette medfører overvann. Det kan virke som at de som driver banen har gitt opp pga. alle problemene som har dukket opp i romjula og på nyåret.

Andre krefter både i bygda og utenfor bygda har begynt å trekke i tråder for å få opp en bane der i år. VACN er en av flere aktører som bidrar for å få tak i utstyr (lette traktorer under 3500kg) og folk som kan brøyte opp slik at det blir isbane. Denne operasjonen har fått med seg masse folk som vil delta, men som vi kunne lese på facebooksiden til Vurrusjøen i går ble det brått stopp da baneansvarlig ikke møtte opp eller tok telefonen når 6 stk. kom på dugnad for å brøyte bane.

 

Vi har så tett kontakt med de som er primus motor på redningslaget for Vurrusjøen som vi kan, men pga. det som skjedde i går har vi ikke så mye nytt siden de ikke fikk brøyta noe.

Som dere sikkert skjønner så ønsker vi å holde oss til Vurrusjøen så lenge vi ser det forsvarlig før vi må begynne å flytte sted eller dato. Dette pga. banen og overnattingsmulighetene vi har der oppe. Når det er sagt er andre muligheter også rimelig like, vi har vært på befaring for å ha skikkelige alternativer varme.

 

Det er ikke sikkert at det blir noe på Vurrusjøen, men det jobbes med å få til noe der. Vi har ikke tatt en endelig avgjørelse på om vi må utsette treffet eller flytte oss til en annen bane. Jeg tør ikke si noe om når, men vi må gjøre det ganske snart. Det er flere i styret som jobber med dette i hver ledige time i døgnet, så vi skal få til noe uansett. Det er viktig å huske at det ikke bare er å flytte hele logistikken til et annet sted, det skal passe med baner og spesielt overnatting. Og det er den siste biten som er vanskeligst å få til når vil blir en del mennesker.

 

Dere gjør en super jobb! gleder meg til treff og satser på at jeg får tatt turen, uansett hvor det måtte være!: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har aldri vert på vinterkjøringene i klubbens regi fordi det er så langt å reise for oss som bor på vestlandet.

Funäsdalen har feks vert 12-13 timers kjøring hver vei for oss, og da på svært varierende vinterveier og over flere fjelloverganger så det har utgått selv om lysten har vert der.: trøtt :

 

Det hadde vert gøy med et treff med vinterkjøring, men for oss er det jo snakk om mye mer en 5 timer å kjøre uansett. For å si det slik så er forskjell på kjøretid mellom Losna bana (7,5 timer å kjøre hver vei) og Vurrusjøen (10 timer å kjøre hver vei) ganske betydelig og kanskje en helt avgjørende faktor for om det er mulig å få til på en helg og ikke uten å ta ut en ferieuke fra jobben. Jeg og Odd Erik har lenge snakket om egen is bil men siden det er så langt, så har vi liksom ikke gidda å gjort noe ut av det enda.

 

For min del hadde det nok vert aktuelt å reise dit vis det ble på Tretten og da hadde kanskje andre fra denne kanten komet også, selv om det uansett er langt. Men vi er vant med en tur over fjellet og reiser jo ti timer hver vei to ganger hver sommer på begge treffene klubben arrangerer og har gjort dette fast i 10 år så det er ikke det at vi ikke kan gnurer noen timer på sete for å kose oss. Men for oss blir det vel banen til Hebbes Racing i Eggdalen som er 6 timers kjøring unna, som blir mest aktuelt men da i regi av noen andre selvsagt.

 

Når det kommer til hva som er den best banen å ikke, kan jeg ikke uttale meg for jeg har ikke vert å kjørt på noen av dem bortsett fra Losna bana da som jeg har kjørt forbi på E6 og sett, det så helt fantastisk ut for min del. :tilber:

 

 

Men dette kan kanskje være noe å ta med i betraktning for klubbens styre, spesielt vis det ønskes litt nytt blod og flere på vintertreffet dere arrangerer. Er ikke meningen å være negativ til banen som foretrekkes men vil bare få med at det kunne avgjort hvorvidt flere medlemmer i klubben kunne delta på arangementet. For de som bor i trønderlag og østlandsområde så er det jo ikke så fryktelig langt til Tretten, er jo stort sett strake veien på E6 og greier. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skjønner hva du mener, Øyvind. Dog som jeg har skrevet tidligere er det veldig vanskelig å belage alle mtp. hvor vi havner i landet og på hvilken bane. For dette landet vårt er langt, så det vil alltid passe bedre for noen om man kjører her eller der.

Vi får bare ta med oss det videre til planlegging av treff i 2019 egentlig, siden årets er i litt krisesituasjon. Det er forskjellige faktorer som gjør at vi holder på opprinnelig sted i tillegg, ikke bare at vi har vært der før altså.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skjønner hva du mener, Øyvind. Dog som jeg har skrevet tidligere er det veldig vanskelig å belage alle mtp. hvor vi havner i landet og på hvilken bane. For dette landet vårt er langt, så det vil alltid passe bedre for noen om man kjører her eller der.

Vi får bare ta med oss det videre til planlegging av treff i 2019 egentlig, siden årets er i litt krisesituasjon. Det er forskjellige faktorer som gjør at vi holder på opprinnelig sted i tillegg, ikke bare at vi har vært der før altså.

 

Jeg er klar over at det er en årsak til hvor ting arrangeres osv så lenge dette treffet ikke har vert et arrangement som vi har tatt del i fra denne kanten så har jeg ikke engasjert meg så veldig heller.

 

Men når det nå først kom opp problemer så tenkte jeg at kanskje forandring fryder og at flere samtidig kunne fått muligheten til å ta turen og være med. Man dekker jo flere medlemmer i sørnorge jo nærmere midte av sørnorge man kommer og så lenge det er en bane der så er vel mye gjort. De fra sørlandet og vestlandet får jo kortet ned en lang reisevei betydelig og da hadde det kanskje vert aktuelt for de å stille på dette.

At de fra evt Tromsø eller Bodø ikke får noe bedre alternativ er jo dessverre ikke så mye å gjøre med. Det må da være mulig å skaffe overnatting i område rundt Tretten også når vi er på Våler bor vi jo i Elverum så det er jo ikke like ved det heller men Lillehammer og Hunderfossen osv er jo ikke langt vekke ca 30 min vil jeg tro.

 

 

Men som sagt dette er jo bare tanker fra meg, men vi er et par sjeler som nok hadde reis om det kom litt nærmere. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi er klar over lokasjon og kortere reisevei for flere som kan gjøre at tilbudet blir mer attraktivt.

Dette samtidig med at det gjerne gjør at flere vurderer dagsturer til treffet fremfor en hel helg med overnatting.

 

Samtidig vil det gjerne være noen som også velger å ikke dra på treffet hvis vi legger det til Losna, enten det er pga reisetid eller lokasjon/banen.

 

Alt dette er med i vurderingene våre hele tiden både nå og tidligere.

Av erfaring virker det som kvaliteten på bane og mulighetene til å kjøre biler u.skilt/m.lisens, er det som er høyest prioritert.

Folk reiser gjerne et par timer lengre hvis kvaliteten og mulighetene er bedre, spesielt hvis det er kjøring over flere dager.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vi i fra stavanger å kjører jo itillegg 13 timer minimum for å være på vurrusjøen og om det blir. det er nesten halve norge det : rolleyes. men det er så gæli bra at man tenker ikke engang på distansen etter en slik helg. Konge er det uansett hvor det blir, Fantastisk klubb og fantastisk arbeid som blir lagt ned i dette i tillegg til at både banekjøring og årslisens i klubben er superbillig iforhold til mye annet og hva man får ut av det.: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe nytt?

 

Ikke noe mer enn at det er en ny mann som har tatt over på Vurrusjøen og at de starter med dugnad og brøyting der til helgen nå.

 

Om noen skulle kjenne noen med en lett traktor under 5 tonn, si i fra. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser og høres ut som det blir bane der, iaf på Facebook.. er jo fire uker til. Ganske mye som kan skje på den tiden :D tror dere har vært litt overivrige nå folkens :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser og høres ut som det blir bane der, iaf på Facebook.. er jo fire uker til. Ganske mye som kan skje på den tiden :D tror dere har vært litt overivrige nå folkens :D

 

Skjønner jo styret godt da, om utleier og baneansvarlig sier at det ikke blir noe bane i år, så må man jo bare tro på det og begynne å se etter alternativ. :)

 

For de som følger med på Facebook så var det jo nettopp det som ble sagt, men så tok andre over og det ble litt mer vind i seilene igjen. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser og høres ut som det blir bane der, iaf på Facebook.. er jo fire uker til. Ganske mye som kan skje på den tiden :D tror dere har vært litt overivrige nå folkens :D

 

Når man får beskjed om at det ikke blir bane, så må man nesten kaste seg rundt for å enten finne alternativer eller se hva man kan gjøre for at det skal bli bane der vi opprinnelig hadde planlagt. Vi har gjort begge deler. Vi har snakket med de fleste som har baner i Norge og Sverige og samtidig holdt en tett dialog med andre som også har en interesse om å få opp banen på Vurrusjøen, dette har ført til at det starter en dugnad der med ny driver for sesongen i helgen. Det er ikke sikkert at de får opp banen, da det ironisk nok er mangel på lette traktorer. Det er ikke forsvarlig å sende ut traktorer som er i vanlig størrelse for tiden. Så da må man finne tak i traktorer under 4 tonn med fres. Det er ganske så mange meter med snø som skal rydddes unna, så vi må bare følge med i løpet av helgen og dugnaden som skal være.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Krysser fingrene for at de får det i orden! Ironisk at det skal være mangel på lette traktorer! x) men for all del, bra dere står på for å sjekke flere muligheter! Var mest men som en liten spøk Hehe :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møter uansett opp der det blir treff. Men håper selv det blir vurrusjøen, da jeg liker oppsettet på banen, og overnattinga :) uansett ingenting å si på innsatsen til vacn, for å få til treff :) blir artig å se om det jeg har kasta sammen til isbane bil funker noen runder ;p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe nytt? Blir det treff? Blir det en annen helg? Det siste er ganske viktig da mange må ha fri fra jobb for å reise.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe nytt? Blir det treff? Blir det en annen helg? Det siste er ganske viktig da mange må ha fri fra jobb for å reise.

 

Vi er smertelig klar over at folk trenger beskjed iht. fri for å reise og lignende, men pr. nå har vi dessverre ikke noe veldig nytt.

Det var forsøkt med taktorer i dag, men det ligger veldig mye vann under snøen som kom i romjula. Så fresene går tett etter 5-10 meter. Men de har planer om å forsøke noe annet i morgen.

Jeg har sagt at dere skal få informasjon når vi har det endelig. Vi har styremøte på tirsdag 23., og vi har satt en slags deadline til da.

Så jeg håper at jeg kan gi dere endelig svar enten tirsdags kveld eller på onsdagen på hva vi gjør.

 

Igjen får jeg beklage at det drar litt ut i tid, men vi vil ha det endelig før vi bestemmer oss og vi vil gjennomføre et bra treff for alle som vil komme.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Føler denne er på sin plass her : rolleyes

 

IMG_0767.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Føler denne er på sin plass her : rolleyes

 

[ATTACH=CONFIG]256901[/ATTACH]

 

Ja, er superspennende. Spesielt for oss som skal få rodd dette i land, i en supertanker med en padleåre i plast fra Biltema.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, er superspennende. Spesielt for oss som skal få rodd dette i land, i en supertanker med en padleåre i plast fra Biltema.
Definitivt! Sitter og biter negler som en Bugatti drikker bensin i 400km/t her [emoji44]

 

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ordning av overnatting og dato som er viktig for meg. Vi er to som reiser sammen som må ta fri fredag fra jobb. Så håper på svar tirsdag/onsdag

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ref posten på Facebook idag er det vel spikeren i kista for Drevsjø?

 

Screenshot_2018-01-21-19-55-53.png

 

Jeg tror det beste er å heller innse at man bør finne en ny dato så man har mulighet til å få booket noe overnatting for et større antall medlemmer. Blir vel snaut nå til datoen som er satt å benytte samme helg et annet sted?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ref posten på Facebook idag er det vel spikeren i kista for Drevsjø?

 

[ATTACH=CONFIG]256908[/ATTACH]

 

Jeg tror det beste er å heller innse at man bør finne en ny dato så man har mulighet til å få booket noe overnatting for et større antall medlemmer. Blir vel snaut nå til datoen som er satt å benytte samme helg et annet sted?

 

Det ser absolutt ikke lyst ut, nei. Et par av oss i styret har nok en del timer på telefon foran oss i morgen. Det skal sies at vi jobber med alternativer. Som skrevet før har vi styremøte på tirsdag, da får vi sette endelig strek på hva vi gjør.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ser absolutt ikke lyst ut, nei. Et par av oss i styret har nok en del timer på telefon foran oss i morgen. Det skal sies at vi jobber med alternativer. Som skrevet før har vi styremøte på tirsdag, da får vi sette endelig strek på hva vi gjør.

 

hva sa styremøtet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.