Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring fra isbane kjøring?

Skal jeg ha delslitte piggdekk eller gode piggfrie dekk ? Stor Forskjell? Skal bare ha det gøy på neste treff.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begge deler fungerer. Når det kjøres med ispigg så blir isen ru så piggfrie dekk får OK feste. Det man må tenke litt på er at hvis man kjører hardt og lenge så slites dekkene en del og tror de mykere piggfridekkene er mest utsatt der. Så kommer litt an på kjørestil :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg regner med at du ha en vanlig bil med skilter. Har du firehjulstrekk? Jeg har kjørt med både pigg og piggfritt. Jeg merker lite forskjell på de to, da piggene er veldig korte i forhold til ispigg.

Men dekka bør være ganske nye. Jeg ville ikke anbefalt dekk som er eldre enn 2 år. Hva er budsjettet? Hvis du vil ha gromme dekk til vanlig bil, kan du kjøpe Lappi-dekk, det er "utrykningspigg".

 

http://www.gundersenmotorsport.no/dekk/lappi-isdekk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører s4 med nok av pulver. Så derfor interessert i erfaringer . Dekkene foran er helt nye piggfrie dekk og ikke bekymret for slitasje . Bilen blir normalt sett ikke brukt om vinteren på vestlandet , en skikkelig bil killer med saltlake her. Og takk for alle som har gitt meg tips , er ny her

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk!

Kan offre ett sett piggfrie dekk på å ha det gøy

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører s4 med nok av pulver. Så derfor interessert i erfaringer . Dekkene foran er helt nye piggfrie dekk og ikke bekymret for slitasje . Bilen blir normalt sett ikke brukt om vinteren på vestlandet , en skikkelig bil killer med saltlake her. Og takk for alle som har gitt meg tips , er ny her

 

Jeg har kjørt både 180hk tdi 4motion og 300whp s2 på isen med Hakka 7. Jeg synes det sklir veldig ut i svingene. Greper rett fram er OK. Men det er ikke bra grep sideveis i svingene. Lappidekk er helt rått i forhold, og det beste du kan kjøpe hvis du ikke har bur og ispigg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, jeg har piggfri på en 136hester sugemotor og den lukter svidd gummi og det ryker av dekkene når jeg har kjørt aktivt. Du må nesten se det for å tro at dekk blir varme av dette, men det gjør det.

Det er bedre med gamle piggdekk ihvertfall enn nye, ellers er det bare noen runder så har du mistet nesten alle piggene.

 

Kjempegøy er det ihvertfall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, jeg har piggfri på en 136hester sugemotor og den lukter svidd gummi og det ryker av dekkene når jeg har kjørt aktivt. Du må nesten se det for å tro at dekk blir varme av dette, men det gjør det.

Det er bedre med gamle piggdekk ihvertfall enn nye, ellers er det bare noen runder så har du mistet nesten alle piggene.

 

Kjempegøy er det ihvertfall.

Derfor kjører du smart med lappi, eller sånne jeg hadde på a6'n :)

Kjør en 3-4runder så ta en liten pause. Da holder de dyre dekka lenge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.