Anbefalte innlegg

Hva skal jeg velge ? Delslitte piggdekk eller nye piggfrie dekk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørs litt om du trekker på alle 4 og hvor mye motorkraft du har. På piggfrie dekk kan det bli veldig glatt når det har blitt kjørt noen runder. Ville vel kjørt piggdekk egentlig for å ha godt feste foran og bak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er biler med piggfritt som kjører raskere rundetider enn biler med vanlig pigg.

 

Spørs hva slags kvalitetsdekk og alder man kjører med. Tipper et sett nye Hakka R piggfrie kjører forbi litt eldre harde piggdekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte med nye Hakka 8 piggdekk på min A4 q med ca 200hk.. Satt nesten for godt på isen.. Men er morsomt å kjøre når det biter litt også, ikke bare skli rundt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alltid kjørt raskere med piggfritt før jeg startet med ispigg. så ingen fare og kjøre piggfritt :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kreves vell veltebur på lik linje som ispigg / rallypigg disse vell?

 

nei, ikke på noen baner jeg har kjørt de siste årene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kreves vell veltebur på lik linje som ispigg / rallypigg disse vell?

 

Vi har ikke satt det som krav og kommer heller ikke til å gjøre det på isen neste år.

Jeg satt på med Thomas i fjor og satt også på med bil med ispigg og det er fortsatt to helt forskjellige verdener.

Ja det er mer grep i Lappi'ene, men farten er fortsatt drastisk lavere enn med ispigg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.