Montere vedlikeholdslader Audi Q7 2011

Anbefalte innlegg

I disse kalde vinterdager vurderer jeg å montere en vedlikeholdslader. Blir da hurtigkoblingsplugg med en løs c-tec lader med vedlikeholdsfunksjon som er tenkt montert. Spm er hvor koble den på? Bilen er såkalt «smart» med overvåking av batteri og lading. Kunne tenkt meg å koblet meg direkte på batteri under førersete med hurtig plugg lett tilgjengelig. Vil dette funke eller vil det bli tull med «overvåkingen»? Eller må jeg igjennom ladepunkter i motorrom? (Synes sistnevnte funker dårlig av en eller annen grunn) Mvh Anders

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! Monterte defa sin lader i min 2007 A6, da jeg er mye bortreist over lengre perioder, og dermed har opplevd å komme hjem til flatt batteri. Koblet jord på jordkontakten/ladepunktet i motorrom. Pluss koblet jeg på en skinne i en "elektrisk boks" full av releer og diverse i vannkassen, på høyre side (+ ladepunkt i motorrom går inn på denne skinnen, og videre til "batteri regulator/sensor" og inn på batteriet.) Med andre ord, prøv å følge + kabelen fra ladepunkt i motorrom, og du finner garantert en plass å koble til laderen. Håper det svaret var til hjelp :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.