Mangler nøkkel til avtagbart hengerfeste

Anbefalte innlegg

Hei,

 

akkurat kjøpt en 1994 Audi 80 med avtagbart hengerfeste, det ser originalt ut med delenr 8A0 804 885 påført.

 

Noen som har noen tips til hvordan jeg går frem for å få tak i nøkkel, evnt fjerne nøkkeldelen på en god måte?

 

Ser sånn ut

 

e77gc6s-960.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

om det er orginalt så pleier møller og kunne skaffe med nr som står på låsen:) fått ordna det til både b5 og b6

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

om det er orginalt så pleier møller og kunne skaffe med nr som står på låsen:) fått ordna det til både b5 og b6

 

Hvor på låsen står det evnt? Får lete litt når jeg er på verkstedet neste gang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

på selve sylinderen der du stikker inn nøkkelen står det på nyere westfalia hvertfall:) evt om bilen er levert med det så kan det hende den kommer opp i historikken på bilen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe hjelper 0 med nr på låsen hos møller (det funker hos andre merkeforhandlere men ikke møller)

 

sist jeg trengte nøkkel kom dele mannen med en knippe med nøkler (sikkert 50 stk) så da var det bare å prøve 1 og 1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gadd ikke rote med det,så gjorde sånn:E153E2F6-52C9-4EB5-B987-B05DA099762B.jpg

Titta litt på nettet rundt det å finne nøkler til eldre westfalia,men leste at f.eks Møller måtte få det knippet ned 50 nøkler tilsendt fra produsent,og så sendes tilbake etter at riktig nøkkel var funnet.. for eiers regning. Aner ikke om det er sånn,men gikk bare ut å drika opp låsen. Bare 3 plater inni der,så var overraskende enkelt.. you tube har oppskrift,om du vil prøve.

Jeg kjører primært uten krok,så regner ikke med at noen rapper kroken de 2 gangene å året jeg bruker det..: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jessheim hadde knippe på lager.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk nøkkel av møller senest for 2 år siden, var ikke noe problem da:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

J

Titta litt på nettet rundt det å finne nøkler til eldre westfalia,men leste at f.eks Møller måtte få det knippet ned 50 nøkler tilsendt fra produsent,og så sendes tilbake etter at riktig nøkkel var funnet.. for eiers regning. Aner ikke om det er sånn,men gikk bare ut å drika opp låsen. Bare 3 plater inni der,så var overraskende enkelt.. you tube har oppskrift,om du vil prøve.

 

Hmm, virker jo enkelt nok. Tror jaggu jeg har et sånn lås dirke sett liggende et sted også som jeg fant på et loppemarked engang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, virker jo enkelt nok. Tror jaggu jeg har et sånn lås dirke sett liggende et sted også som jeg fant på et loppemarked engang.

 

Da ville jeg prøvd bare for gøy! Jeg brukte sånne hårspenner jeg rappa fra konemor.. de var ikke super stabile men gikk ganske enkelt! Uansett lettere å ha med seg bare kroken inn i butikken,enn hele bilen når en skal prøve 50 nøkler...: haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

et stk 5mm og et stk 8mm bor.. Først 5mm helt inn, så 8mm, da kommer hele låsen ut. Slipper å surre med nøkkel for å ta det av og på ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

et stk 5mm og et stk 8mm bor.. Først 5mm helt inn, så 8mm, da kommer hele låsen ut. Slipper å surre med nøkkel for å ta det av og på ;)

 

Kommer ikke til med drillen, fangern er i veien. Usikker på om jeg får av fanger uten å løsne hengefestet først. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer ikke til med drillen, fangern er i veien. Usikker på om jeg får av fanger uten å løsne hengefestet først. :P

 

Så trangt ja.. Har borra opp 3 sånne hengerfester nå, like enkelt hver gang :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ordna seg, fikk dirka den opp med en liten flat skrutrekker og en binders. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så trangt ja.. Har borra opp 3 sånne hengerfester nå, like enkelt hver gang :P

 

Hvor borrer du? i senter av låsen?

 

Mvh Leif

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor borrer du? i senter av låsen?

 

Mvh Leif

Stemmer. Men enklere å dirke opp. [emoji14]

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor borrer du? i senter av låsen?

 

Mvh Leif

 

Jepp..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.