Bestilt vinterhjul på nett. Levert med 4 bar lufttrykk!

Anbefalte innlegg

Hei. For litt siden så bestilte jeg ett sett med 17" vinterhjul med dekk fra en nettforhandler. Monterte på dekkene i dag å i den anledning så sjekkes så klart dekktrykket. Alle 4 dekkene hadde minst 4 bar lufttrykk i seg. Det ene hadde så mye som 4,4 bar. 4 bar er rett under 60PSI. På dekket står det at det ikke skal trykkes over 40PSI.

 

Kan dekkene ha tatt skade av dette? Tenkte å høre med dere før jeg eventuelt får ett svar fra nettbutikken. Som er en veldig seriøs nettbutikk så vil ikke nevne noe navn enda.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. For litt siden så bestilte jeg ett sett med 17" vinterhjul med dekk fra en nettforhandler. Monterte på dekkene i dag å i den anledning så sjekkes så klart dekktrykket. Alle 4 dekkene hadde minst 4 bar lufttrykk i seg. Det ene hadde så mye som 4,4 bar. 4 bar er rett under 60PSI. På dekket står det at det ikke skal trykkes over 40PSI.

 

Kan dekkene ha tatt skade av dette? Tenkte å høre med dere før jeg eventuelt får ett svar fra nettbutikken. Som er en veldig seriøs nettbutikk så vil ikke nevne noe navn enda.

 

Er ikke uvanlig å kjøre opp trykket litt for å få beaden til å sette seg, her har nok noen glemt å justere ned igjen etterpå.

 

Tipper ratinga på dekket gjelder for når dekket belastes over tid, ikke når det er lagret.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samtlige komplette sett med vinterhjul vi får tilsendt på jobb har vesentlig høyere lufttrykk en hva de skal ha når det skal brukes på bilen. Dette gjelder både på Nissan og Volvo som vi får direkte fra Nokian og Continental. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men i følge produsenten skal ikke høyt trykk benyttes for å 'beade', og dekket _kan_ få skader av hard behandling.

(Størst er nok egentlig problemet at det kan revne og skade operatøren..)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette målt trykk av eller på bilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette målt trykk av eller på bilen?

 

Trykket montert på bil blir høyere, i og med at du har roughly 300-350kg i kraft som virker på dekket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg målte når bilen stod på bakken ja. Men hadde de fylt maks 40psi så hadde det ikke vert 60psi når jeg satte den ned.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lufttrykket i dekket er vel det samme enten de er montert på bilen eller ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen som står på lager hos oss står det i skjema fra fabrikk at skal ha over 3 bar. Dette for å unngå flatspot. Tviler på at dine dekk har tatt skade av dette. Men det hørtes rart ut at dekket er oppgitt med maks 40psi? Hvilken dimensjon er det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lufttrykket i dekket er vel det samme enten de er montert på bilen eller ikke.

 

Nei, men det vil ikke øke mye om det har høyt trykk da veggene i dekket er så sterke..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, men det vil ikke øke mye om det har høyt trykk da veggene i dekket er så sterke..

 

Helt sikker på dette? Så om jeg fyller i 2 bar i dekkene, og så monterer det på bilen etterpå, så er det mer en 2 bar ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt sikker på dette? Så om jeg fyller i 2 bar i dekkene, og så monterer det på bilen etterpå, så er det mer en 2 bar ?

 

Nei er ikke helt sikker - Tror ikke det har mye å si på et lavprofildekk.... eller på et dekk som har et høyt trykk... blir det ikke som ballong-prinsippet tror du? Du klemmer på den- trykket økes-den sprekker? Ut og teste.... din oppgave [emoji23]

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enkelt fortalt, det blir så liten trykk-økning at det er ikke målbart.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.