Anbefalte innlegg

Som nevnt før, LMM til RS2 er unik (ikke bare gitter)

Få kjøpt en som er til RS2.

 

Har du åpent filter, eller luftboks?

 

:)

 

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

 

Har orginal filterboks med orginalt filter

 

- - - Updated - - -

 

Sjekk også at ikke du har snudd n75 feil vei :) det har vel hendt før.

 

Står riktig den:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en dyse ekstra som jeg skal prøve på hver sylinder i dag. Blir litt jobb og søl . Men dette utelukker dysene hvis det er en av dem som er gal.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekket at slangen som går fra innsuget til MAP-sensoren i hjernen ikke er tett eller har en liten lekasje?

Har du åpnet og sjekket at alt er i orden inni wastegaten? Det er en membran der blant annet. Det samme med slanger til wastegate.

 

Hvis problemet kommer og går kan det hende en slange har en rift som er tett noen ganger, men åpner seg andre ganger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har eg fått bestilt med ny LMM. Orginal Bosch .Gleder meg til å prøve.

 

En annen ting jeg kom til å tenke på var registerreimen . Grunnen var at jeg har en oljelekasje fra tetningsringen til veiakslingen i front. Gikk da inn for å sjekke pris på registerreim og vannpumpe og termostat ved bytte av tetningsring. Tenkte bare å bytte alt annet i samme slengen.

Tok ett søk og fant ut at hvis jeg søker på meca.no - mekonomen.no osv... så selger de reim med 151 tenner. Altså 151x19 . Jeg kom derfor på at jeg en gang fikk audi spesialist verksted til å slifte dette for en del år siden. Lurte da på om de kunne ha satt på meca reim eller noe annet. Jeg sjekket , og det viste seg at det sto på en Roulunds reim rr1441. Den sjekket jeg opp og det viste seg at den har 151 tenner(s2 reim)

Rs2 skal ha 150 tenner på reimen.

Dette er utilgivelig..

Jeg har jo kjørt med dette i mangen år. Kan jeg ha ødelagt noe tro. Kan dette være grunnen til at bilen min har ødelagt 4 LMM på ca 90 000 km.?

Jeg føler aldri at bilen min har gått så bra som den egentlig skal gjør . Kan dette være problemet?

Kan jeg forlange av verkstedet at de ordner opp etter ca 8-9 år. ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge man bruker tilhørende vannpumpe til s2 reim går dette bra mener jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge man bruker tilhørende vannpumpe til s2 reim går dette bra mener jeg.

 

S2 vannpumpe har samme antall tenner og diameter som rs2

29 tenner og Ø72.5

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Både reim og vannpumpe er unik.

Må kjøpes fra tradition.

 

Få det på først som sist.

 

Kjøpte du rs2 LMM eller AAN?

 

 

 

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Både reim og vannpumpe er unik.

Må kjøpes fra tradition.

 

Få det på først som sist.

 

Kjøpte du rs2 LMM eller AAN?

 

 

 

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

 

Ja pumpa og reima er unik. Men pumpa har samme diameter og antall tenner som s2. Har sjekkt det opp mot etka.

 

Jeg kjøpte Rs2 LMM

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja pumpa og reima er unik. Men pumpa har samme diameter og antall tenner som s2. Har sjekkt det opp mot etka.

 

Jeg kjøpte Rs2 LMM

 

Hvor i ETKA står det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stemmer ikke.

RS2 pumpa har 26 tenner

S2 pumpa har 29 tenner

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Antall tenner på reimen er uten betydning. Det eneste som bestyr noe er at kam og veiv er korrekt innstilt, og ikke ta for gitt at merkene på reimhjulene er korrekte (kilen kan ha flyttet seg når reimhjulene ble skrudd fast).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stemmer ikke.

RS2 pumpa har 26 tenner

S2 pumpa har 29 tenner

 

Tar av meg hatten. Du har helt rett.

Uansett hva jeg har søkt på , så finner jeg kun pumpe med 29 tenner, helt til jeg telte tennen på en rs2 pumpe jeg fant bilde av på nett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor i ETKA står det?

 

Står ikke direkte i etka, men har søkt meg opp mot delenummrene.

Men uansett hva jeg søkte på , kom den samme pumpa opp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Antall tenner på reimen er uten betydning. Det eneste som bestyr noe er at kam og veiv er korrekt innstilt, og ikke ta for gitt at merkene på reimhjulene er korrekte (kilen kan ha flyttet seg når reimhjulene ble skrudd fast).

 

At rs2 har 26 tenner og s2 29 tenner har vel bare noe med hastigheten på impelleren på pumpa og gjøre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

At rs2 har 26 tenner og s2 29 tenner har vel bare noe med hastigheten på impelleren på pumpa og gjøre?
Ja. Vannpumpe med mindre tenner går fortere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja pumpa og reima er unik. Men pumpa har samme diameter og antall tenner som s2. Har sjekkt det opp mot etka.

 

Jeg kjøpte Rs2 LMM

 

Ja pumpa og reima er unik. Men pumpa har samme diameter og antall tenner som s2. Har sjekkt det opp mot etka.

 

Jeg kjøpte Rs2 LMM

 

Det er ikke til og dø av at du har AAN/ABY Reim og pumpe, gjør tildels samme jobben og timingen vil være lik. Men like greit og få på ADU utstyr om du først skal bytte. Sjekk og dobbelsjekk timing når dette gjøres.

 

Flott at du fikk en ADU LMM også, dette vil gjøre at verdiene blir korrekt. Ikke sikkert at dette er den spesifikke feilen din, men småting her og der vil utgjøre forskjellene etter som LMM'ene ER forskjellige.

 

Håper det nærmer seg en ordning på problemene :)

 

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånt... da fikk jeg skifret LMM. Og bilen er mye bedre. Men ikke 100% tror jeg. Nå går den bra uten at AFR går berserk . Men forsatt så går AFR opp til 17 før jeg venter på at turbotytykket skal komme.

Jeg har 3071 garret turbo i bilen og har ikke mappet bilen etter bytte. Kan dette være problemet , at turbo kommer tidligere enn en orginal rs2 turbo.

Jeg har bosch 440cc dyrser og 4.0 bars trykkregulator liggende. Vil dette løse problemet hvis jeg bytter til disse dysene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånt... da fikk jeg skifret LMM. Og bilen er mye bedre. Men ikke 100% tror jeg. Nå går den bra uten at AFR går berserk . Men forsatt så går AFR opp til 17 før jeg venter på at turbotytykket skal komme.

Jeg har 3071 garret turbo i bilen og har ikke mappet bilen etter bytte. Kan dette være problemet , at turbo kommer tidligere enn en orginal rs2 turbo.

Jeg har bosch 440cc dyrser og 4.0 bars trykkregulator liggende. Vil dette løse problemet hvis jeg bytter til disse dysene?

 

Tror jeg drister meg til å svare JA her.

Komponentene må harmonere med hverandre!

 

Har du 3071 så bør du vel ha chipper som er satt opp for en viss type bensintrykk og en viss turbo.

 

Å sette på en annen turbo uten software tilpasset vil jo i verste fall ende i havari.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg drister meg til å svare JA her.

Komponentene må harmonere med hverandre!

 

Har du 3071 så bør du vel ha chipper som er satt opp for en viss type bensintrykk og en viss turbo.

 

Å sette på en annen turbo uten software tilpasset vil jo i verste fall ende i havari.

 

Ok. Skal nå sette inn 440cc dysene , slik den får nok bensin iallefall. Så får jeg spare til ny chip.

Grunnen til at jeg kjører med feil chip , er at jeg bestilte garret 3071 kit fra 034 motorsport. + chip til dette opsettet. Det følgte med 2 stk chip, bosch 440cc dyser og 4.0 bars trykkregulator.

Chippene funket ikke. AFR gikk fra 14.7 til 10 bare jeg trykket litt på gassen. Så jeg satte MTM chippene tilbake.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye vakum har du på tomgang?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå kom du med info som du burde ha kommet med i første innlegg...

Å bytte turbo og å bytte dyser i hytt å pine oppå uoriginale chipper , det er ikke lurt.

Jeg ville prata med en som kan mappe bilen og bli enig med han om hvilke dyser du skal bruke og å muligens montere en manuell turbotrykkventil, så du kan strupe ned turbotrykkventil til 0.6 eller noe fram til du får mappet bilen igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye vakum har du på tomgang?

 

Ca -35/40 står det

Og -60 når jeg slipper gassen og renner på gira.

AFR på 16-17 kommer rundt 0.5 bar

Og på fult trykk ligger den på ca 11.5

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå kom du med info som du burde ha kommet med i første innlegg...

Å bytte turbo og å bytte dyser i hytt å pine oppå uoriginale chipper , det er ikke lurt.

Jeg ville prata med en som kan mappe bilen og bli enig med han om hvilke dyser du skal bruke og å muligens montere en manuell turbotrykkventil, så du kan strupe ned turbotrykkventil til 0.6 eller noe fram til du får mappet bilen igjen.

 

Men det var jo ikke turboen som var problemet i mitt tilfelle.

Har kjørt med dette oppsettet i mangen år.

LMM er skiftet og bilen er ganske bra . Men kødder litt på vanlig kjøring.

Men ja bilen skal mappes på nytt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok,men jeg bare tenker at hvis feks den nye turboen leverer mer luftmasse enn den gamle , vil bilen ligge i et slags nødmodus ved at den kødder det helt til med bensin mengde,

Det kan bli feil hvis turboen leverer samme trykk,men leverer samtidig mere luft. Hvis du skjønner.

Derfor jeg tenker at det kan ha en sammenheng med rar afr og det kan hende at det kan ta knekken på lmm . Derfor jeg tenker at du må mappe .

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok,men jeg bare tenker at hvis feks den nye turboen leverer mer luftmasse enn den gamle , vil bilen ligge i et slags nødmodus ved at den kødder det helt til med bensin mengde,

Det kan bli feil hvis turboen leverer samme trykk,men leverer samtidig mere luft. Hvis du skjønner.

Derfor jeg tenker at det kan ha en sammenheng med rar afr og det kan hende at det kan ta knekken på lmm . Derfor jeg tenker at du må mappe .

 

Er med på tanken . Har selv tenkt på det. Men det som skjedde med bilen , kom som ett lyn nedslag. Så det var det jeg ville finne ut. Nå går bilen som før, men AFR stiger ved lett pådrag( load) kjenner jeg godt etter , så napper det litt i bilen også.

Men nå tror jeg at det er en coil som ikke er som den skal.

Jeg har lest at disse coilene , de orginale pleier å ryke etter 150 000km. Bilen min har gått 200 000km

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.