Anbefalte innlegg

Ok. Ja de kan ryke de coilene, det er ikke sikkert de gir noen feil mld heller, men du kan se i vag-com om noen av de har "misfire", på misfire counter, i mess.block.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så bra. Det viste jeg ikke noe om. Kan jeg se hvilke av coilene som har missfire også da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så bra:-) da skal jeg prøve det så fort jeg har tid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Jeg finner ikke Missfire counter under meas blocks . Har trykket helt opp til gruppe 255.

 

Det jeg ser at det er 2 temperatur følere til ECU. Den ene stiger når bilen står i ro på tomgang . Og går helt ned til 17 grader når jeg kjører.

kan det være luft temp måleren på insugsmanifolden?

Den andre er vel den som står bak blokka. Den viste 88.9 grader , så tenker det er den .

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Jeg finner ikke Missfire counter under meas blocks . Har trykket helt opp til gruppe 255.

 

Det jeg ser at det er 2 temperatur følere til ECU. Den ene stiger når bilen står i ro på tomgang . Og går helt ned til 17 grader når jeg kjører.

kan det være luft temp måleren på insugsmanifolden?

Den andre er vel den som står bak blokka. Den viste 88.9 grader , så tenker det er den .

Det er innsugstemp ja. På tomgang blir motorom varmt å med dt stiger innsugstempen.

 

 

Men funket ikke chipppene fra 034 i det hele tatt? Hvilke dyser er de beregnet på? Du burde jo prøve dem igjen siden de skal jo vær riktig til din turbo...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er innsugstemp ja. På tomgang blir motorom varmt å med dt stiger innsugstempen.

 

 

Men funket ikke chipppene fra 034 i det hele tatt? Hvilke dyser er de beregnet på? Du burde jo prøve dem igjen siden de skal jo vær riktig til din turbo...

 

 

Hei du.. Chippene funket, men det må være noe helt feil med den som skal gi Fuel. Bare jeg rørte gassen sank AFR til 10. Og det er skjedde før jeg hadde noen som helst turbotrykk.

Hvis jeg skulle ha noen som helst virkning av chippene . Så hadde jeg nødt til å ligge rundt 4000 omd og gi full gass før jeg fikk god drag.

Dyser ,fjær til WG og 4.0bars bensintrykkregulator følgte det med denne tuningen. dysene er Bosch 440cc 280150558

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Da beklager jeg. Da er det forskjell fra min motor i vag-com.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Da beklager jeg. Da er det forskjell fra min motor i vag-com.

 

Kan jo være at det var mulig før den ble chippet en gang i tiden.

Men merkelig også hvis de skulle finne på å ta den tilgangen vekk. Den er jo gull verdt.

En jeg jobber med kunne gjøre dette med en gammel s4. Så hvorfor skal en ikke ha tilgang på det i en RS2 .

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det var rart. Jeg husker ikke nå hvilken group det var men det er 14-15 eller no på min hvis jeg husker riktig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det var rart. Jeg husker ikke nå hvilken group det var men det er 14-15 eller no på min hvis jeg husker riktig.

 

Jeg har bladd gjennom alt til gruppe 255 men finner ingen misfire. Kan det være min Vag-com som mangler dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fekk tatt ut tennpluggene. Slik så dem ut. Syns de så litt vel mørke ut.

Sylinder 5 fra venstre. 20180112_174036.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finne du misfire counter inne på advaced mesurement? Der kommer alt i en liste du kan huke av i..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finne du misfire counter inne på advaced mesurement? Der kommer alt i en liste du kan huke av i..

 

Advaced mesurement får jeg ikke tilgang til.

Syns det er helt merkelig at det ikke er tilgang til noe på denne ecu'en

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Advaced mesurement får jeg ikke tilgang til.

Syns det er helt merkelig at det ikke er tilgang til noe på denne ecu'en

Hmm, kan jo vær du har en deffekt ECU da, i å med chippene til 034 ikke funker også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, kan jo vær du har en deffekt ECU da, i å med chippene til 034 ikke funker også?

 

Kan jo vær. Men MTM chippene virker jo.

Den får bare litt for manger blanding under load før turbotrykk. Noe jeg mistenker er koilene.

Tenkte å bytte ut med tfsi coil kit.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For noen år tilbake røk bensinpumpa mi. Da hadde den faktisk gått i oppløsning invendig, som resuterte i at alt samlet seg opp i filteret.

Jeg byttet pumpa og filteret.

Men , kan det være at det forsatt har vært drit fra pumpa som har tettet filtere igjen. Tenker da på at jeg har mager blanding under load.

At filteret er delvis tett.

NÅ har jeg skiftet til 2.0T Tfsi coiler. Men bilen er helt lik.

Tror bare jeg skifer det filteret og nye plugger.

Er det noen som vet hvilke plugger jeg kan bruke på disse coilene. Tenker da og slippe å kjæpe de dyre Bosch F5dpor pluggene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

F5DPOR plugger, er ikke annet og gjør. :)

 

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For noen år tilbake røk bensinpumpa mi. Da hadde den faktisk gått i oppløsning invendig, som resuterte i at alt samlet seg opp i filteret.

Jeg byttet pumpa og filteret.

Men , kan det være at det forsatt har vært drit fra pumpa som har tettet filtere igjen. Tenker da på at jeg har mager blanding under load.

At filteret er delvis tett.

NÅ har jeg skiftet til 2.0T Tfsi coiler. Men bilen er helt lik.

Tror bare jeg skifer det filteret og nye plugger.

Er det noen som vet hvilke plugger jeg kan bruke på disse coilene. Tenker da og slippe å kjæpe de dyre Bosch F5dpor pluggene.

 

Femmer vil forsatt ha F5DPOR egentlig [emoji28] noen kjører på NGK også, men husker ikke nummeret. Kan jo også få dyser renset/testet i tillegg til filter om det ikke hjelper...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

F5DPOR plugger, er ikke annet og gjør. :)

 

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Ett sekund før meg du [emoji28]

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt både NGK og Bosch, merket ikke forskjell:) Husk å gappe de riktig, min var kresen på det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville satt en finger på bosch, de er snadder for femmern :)

Men som nevnt her så må de gappes.

Det må jo forsåvidt alle plugger for og sikre at ting er på stell da.

 

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vær forøvrig obs på kina kopier på NGK plugger. Er en del kopier å sirkulerer. Var noen bosch også, men finner ikke igjen de sammenligningene der

 

Her er noe på NGK pluggene

https://www.driven2automotive.com/blog/warning-beware-of-updated-fake-ngk-iridium-ix-spark-plugs-how-to-spot-them-august-2017/

http://thecounterfeitreport.com/product/400/Ngk-Spark-Plugs.html

 

Angående gapping er denne en snasen sak for det

https://www.ebay.com/itm/Buck-Performance-Precision-Spark-Plug-Gap-Tool-Gapper-Gapped-Gapping/172606308958?hash=item283023425e:g:oFQAAOSwdGFY38vq

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har prøvd det aller meste av plugger på min 16vT. Den er kresen ! Slik som femmeren.

Havner ALLTID på F5DPOR :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok.

Da blir det Autodeler.co.no :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.