Hvilke hjul specs er flush med hjulbue på en Audi 80 B4 quattro?

Anbefalte innlegg

Prøver å google meg litt frem til det ved å se på bilder og andres forumtråder, men blir ikke helt klok på det.

 

Hvilke specs bør man kjøre med på felg på en Audi 80 B4 quattro for å få hjula flush med skjermkanten?

 

Hvor brede felger er det plass til innover?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Følger..[emoji4]
Ser ut som jeg kanskje må finne ut av det selv med org felg og målebånd. Hehe. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som jeg kanskje må finne ut av det selv med org felg og målebånd. Hehe. :)
Keep me posted :) Er på leting etter sommerfelger til S2'n..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

8x18 et 29 med 215/40 var rimelig flush på min. Skulle gjerne kommet med bilder, men sist denne bilen hadde skilt er for tre telefoner siden.

 

Det er plass til en del mer innover enn hjulene jeg brukte. De var egentlig et 25, men det subba for mye. Jeg fikk aldri somla meg til å valse, men det ble heller ikke nødvendig. Utfordringa med såpass lavt ET og relativt rette dekksider er klaringa helt bakerst i hjulhuset. Der er det så stivt og pga en kant får du ikke valset i dette området.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det forskjell på hvor navet sitter i buen på 80, S2 og RS2?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med 9.5x18" ET35 burde vell gå på greit..? Vil det ha noe innvirkning med Big Red brakes frem?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

B4 Sedan og Avant har mye mindre plass i hjulhusa bak enn på coupe og b3 sedan.

 

IMG0055010.jpg

På grunn av denne gærningen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det forskjell på hvor navet sitter i buen på 80, S2 og RS2?

 

Ja, det er ulikt. RS2 bygger lenger ut og krever høyre innpress om jeg ikke husker feil.

På min gamle sedan med RS2 understell brukte jeg 9,5x18 ET46 bak.

 

dbba3695ea053aa72d1795ca2c17ea2f.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får greit inn 9" felger med rette dekksider:) Se i tråden min, jeg har 9" felger rund baut med 235/40-17.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjørte 8,5*17 ET 25 når jeg hadde B4. Rimelig flush bak, eller var det en anelse utafor buen? 215/45 dekk. Skal se om jeg har bilde på pc når jeg kommer hjem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er vist 8.5x17 ET35 og 9.5x17 ET35

 

80wheels.jpg

 

Stikker en anelse for mye utenfor bak, og litt innafor foran.

 

Ser ut som 8.5x17 foran og bak vil fungere fint, men da med ET25 foran og ET40 bak (ish)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

8,5" ET40 vil bygge 24,1mm lenger inn enn bakfelgene på det bildet der, og med mitt syn blir de ikke akkurat flush da. 9" ET40 vil bygge 11,4mm lenger inn en på bildet, og det blir nok mer flush.

 

Ville heller ha gått for noe lavere innpress, eller breiere felg og ET40, og eventuelt tatt finjusteringen med camber.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

8,5" ET40 vil bygge 24,1mm lenger inn enn bakfelgene på det bildet der, og med mitt syn blir de ikke akkurat flush da. 9" ET40 vil bygge 11,4mm lenger inn en på bildet, og det blir nok mer flush.

 

Ville heller ha gått for noe lavere innpress, eller breiere felg og ET40, og eventuelt tatt finjusteringen med camber.

Nja. Skal måle litt på felga jeg har på bil. Litt lettere da.

 

Camber justerer man for veigrep, ikke felgfitment. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

image.jpg?w=479&c=1

Går an å slå to fluer i en smekk, når du allikevel trenger en firehjulskontroll;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.