Muligheter for å kode bort pærevarsel?

Anbefalte innlegg

Finnes det noen som helst måte å kode bort pærevarsel? VCDS, ODIS? Kan det fikses med et tastetrykk eller må styreenhet flashes?

 

Skal montere FL2 baklamper på Caddy'n, og da mangler jeg en ryggelyspære.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trålet nettet etter en løsning, og ser ut som det skal være mulig med VAS eller ODIS, får bare lete litt der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Si gjerne ifra om du finner noe :D

 

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommet over noen engelske forum hvor flere nevner at det kan gå med VCP (Vag Can Prof.), men ingen bekrefter eller viser til noe.

Noen her som har vært borte i VCP?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har montert can bus free led i passaten min i grøftelys.

Der varlset det om defekt pære hver gang pæra var kald, så meg lei på dette og da fant jeg ut at jeg kunne kode

bort kald pære funksjon med odis/vagcom, fikk gjort dette og har ikke varslet siden. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har montert can bus free led i passaten min i grøftelys.

Der varlset det om defekt pære hver gang pæra var kald, så meg lei på dette og da fant jeg ut at jeg kunne kode

bort kald pære funksjon med odis/vagcom, fikk gjort dette og har ikke varslet siden. :)

 

Hvilken plattformkode står oppført når du går inn på CECM? (Ex. PQ35)

Og hvor gjorde du dette? Byte 18?

 

Har montert LED i grøftlysa på Caddy'n selv, men fant aldri noen annen måte enn å koble inn motstander da.

Nå som jeg skal bytte baklamper (og dermed mangler en pære) ble dette et emne igjen. (Motstander har jeg liggende, så det blir utveien hvis jeg ikke finner noen annen måte)

 

Jeg har rotet rundt i VCDS og ODIS nå, og finner ikke et døyt om å kunne deaktivere pærevarsel, kun "cold diagnostics" på skiltlys.

Dog leser jeg endel rundt at Byte 18 i CECM har med pærevarsel/lys å gjøre, men på alle nyere modeller blir man sterkt frarådet til å gjøre noe som helst med Byte 18. Mange som opplever uopprettelige problemer etterpå, så jeg er litt skeptisk. Står også en advarsel i rød skrift når man velger Byte 18 i VCDS.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.