Avgasser på ville veier. Allroad 2.7 biturbo

Anbefalte innlegg

Hadde Allroad'n på EU forrige dagen. Fikk feil på avgasser. Viste 2.6, noe jeg skjønte var laaaangt utafor det som er "lov"..

Hva kan forårsake det? Kjøpte bilen i Februar, og da hadde den gått med motorlampe lysende i et år ca, med feil på EGT sensorer... De er nå kodet vekk. Byttet også plugger til de som anbefales, med riktig gap. Pluggene som satt der var IKKE bra i det hele tatt..

 

Hva kan gi feil avgasser på en sånn motor? Hvor begynner jeg?.. Akkurat detta har jeg null greie på, så håper det er noen kloke hoder her inne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo mye som spiller inn her. var motoren varmkjørt så den var helt varm og ikke bare lunken? Lenge siden service så oljen er fin samt luftfilter? Kan være slitte lambdasonder el luftlekasje feks. Jeg ville begynt med og ta en sjekk med vag com for og sjekke feilkoder og ev logge lambda og lmm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo mye som spiller inn her. var motoren varmkjørt så den var helt varm og ikke bare lunken? Lenge siden service så oljen er fin samt luftfilter? Kan være slitte lambdasonder el luftlekasje feks. Jeg ville begynt med og ta en sjekk med vag com for og sjekke feilkoder og ev logge lambda og lmm

 

Oljer og filtre byttet jeg i sommer. Bilen har gått 1000-1500km siden da. Om den var varm eller ikke vet jeg ikke. Det burde jo verksted gjøre på rette måten? Syns den lukter litt surt, så noe er det vel. Får ta en logg på lambda og lmm. Hva skal jeg se etter? Den virker frisk og fin egentlig, foruten at den lukter litt rart.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vært ute og kjørt med VAGCOM nå.. LMM viser verdier innafor spec som står der. Lambda Control Bank 1 & 2 står pal på 0.0% uansett hva jeg gjør.. Tydeligvis noe gæli der??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vært ute og kjørt med VAGCOM nå.. LMM viser verdier innafor spec som står der. Lambda Control Bank 1 & 2 står pal på 0.0% uansett hva jeg gjør.. Tydeligvis noe gæli der??
Burde få kontrollert lambda-sonder samt kontrollert katalysator. Kan eventuelt være noe feil med kablene til lambda også, i og med at de ikke gir utslag uansett hva du gjør.

 

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Burde få kontrollert lambda-sonder samt kontrollert katalysator. Kan eventuelt være noe feil med kablene til lambda også, i og med at de ikke gir utslag uansett hva du gjør.

 

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Burde jeg ikke få opp noe feil på de da?

 

Sent fra min D6503 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

La inn gammelt map nå. Da var det reaksjon. Så skal kjøre avgasstest nå og se. Tydeligvis noe feil i mappet.

 

Sent fra min D6503 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Burde jeg ikke få opp noe feil på de da?

 

Sent fra min D6503 via Tapatalk

Om kabler er delvis slitt av eller korrodert vil du få spenning gjennom fra sensor, men ikke nødvendigvis nok.

 

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lasta inn det gamle mappet istad. Da var det plutselig liv i lambdaene i VAG-COM.. Kjørte avgasstest og alt er helt strøkent. De som har koda bort EGT'ene har tydeligvis kåla litt og deaktivert lambdaene også. Så Da var det ikke så gæli likevel. Alt fungerer :) Takk for hjelp!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra det ordnet seg, var den innaflor med god margin eller ? Har problemer med at min 2,7bi ligger akkurat over hva den skal.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra det ordnet seg, var den innaflor med god margin eller ? Har problemer med at min 2,7bi ligger akkurat over hva den skal.
Var såvidt jeg skjønte helt strøken ; laaaaangt innafor. Den viste 0.01 ellerno. Ikkeno greie på det der jeg.

Få på en skvett E85 [emoji12] evt rense lambdaene?

 

Sent fra min D6503 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var såvidt jeg skjønte helt strøken ; laaaaangt innafor. Den viste 0.01 ellerno. Ikkeno greie på det der jeg.

Få på en skvett E85 [emoji12] evt rense lambdaene?

 

Sent fra min D6503 via Tapatalk

Hadde på masse E85 uten at det hjalp.. min er jo oppgradert en del da med dyser større maf turbor nytt program osv.. men er jo fortsatt ikke noe grunn til at den ikke skal brenne reint. Får prøve litt igjen etter hvert :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.