Anbefalte innlegg

Henta bilen igår etter lengre opphold på hellakkering, men da jeg skulle kjøre på hengeren var det veldig lite clutch, det er på en måte ingen pedal, er det noe som plutselig har begynt å lekke?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen med noe nyttig info?..det har vært iorden et par dager nå, men idag ble det lite pedal igjen, men da tok jeg bare tak i pedalen å dro den mot

Meg så var det «iorden» igjen..noen kan kanskje vite hva som er problemet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sliten master eller slave sylinder..

 

Sent fra min F5321 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synker den i gulvet av seg selv? Det skjedde på 90'n min, da var det master sylinderen som var synderen! Byttet både master og slave for å være sikker! Hvis du ikke har no synlig lekkasje er det nesten garantert en av disse som er problemet! Du kan jo selvfølgelig prøve å lufte først da, men egentlig ikke no grunn til at det plutselig skal ha kommet luft i systemet....

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter den plassert inni kassa slik at den må av?ja den synker av seg selv..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Master sitter i torpedoveggen med stag til kløtsj-pedal, slavesylinderen sitter på utsiden av girkassa på førerside, det går slange fra master til slavesylinderen (ser ut som bremseslange).

https://goo.gl/images/d2J1qs

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når fatter lakket bilen for '100' år siden, jukset clutchen en stund etterpå, en uke eller så. Ble helt fin etterpå. Men det er vel tilfeldig når master eller slave ryker, selv om det selvfølgelig er rart det skjer i forbindelse med verksted/lakkering! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Clutchen min pleier også å bli dårlig etter å ha tatt ut girkasse. Skjønner ikke helt hvorfor det skjer heller med tanke på at jeg ikke kobler fra slangen eller no. Tar bare ut slaven og setter inn igjen uten noe mer. Går seg gradvis til igjen ved bruk :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vel...idag ble bilen ubrukelig, pedal går i bunn, trekker den ut for hånd, men da jeg trykker den inn igjen forblir den der, fikk bestilt opp ny master å slavesylinder igår fra autodeler, så håper det ikke tar for lang tid før det ligger på posten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.