Audi E-Tron Quattro concept, bilder, info og spekulasjonstråd!

Anbefalte innlegg

Litt OT: Med førerkort klasse B og tung (2200 kg) bil pluss 500 passasjerer og bagasje, og 750 kg henger så blir førerkortet fort en begrensning, og ikke hengeren? Noen som vet hvor mange % som mangler B96 eller mer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt OT: Med førerkort klasse B og tung (2200 kg) bil pluss 500 passasjerer og bagasje, og 750 kg henger så blir førerkortet fort en begrensning, og ikke hengeren? Noen som vet hvor mange % som mangler B96 eller mer?

 

For B og B96 er det totalvekt som gjelder. B kan bil og henger kun ha godkjent total vekt på tilsammen 3500kg (med unntak) og B96 (campingvogn lappen) maks 4250kg. B96 kom for en del år siden pga utfordring med flere campingvogner som kun fikk 30-40kg nyttelast for å gå under 750kg regelen.

For BE er det aktuell vekt som gjelder, i tillegg til bilens totale hengervekt. En Q7 har feks 3500kg hengervekt, men man kan trekke en tilhenger som er godkjent med 10tonn så lenge aktuell vekt er under 3500kg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I-pace har egenvekt på 2,2 tonn, totalvekt på 2,7 tonn og maks 750kg henger.

Model X har egenvekt på ca 2,4 tonn (avh av batteristr), totalvekt på ca 3 tonn og 2250 kg henger.

 

Jeg vil tro at e-tron også vil befinne seg her et sted vektmessig. Da vil en med B kunne trekke ca 750 kg, B96 i området 12-1500kg, og har en behov for mer så er det BE som gjelder.. (uansett veldig greit å ha BE pga aktuell vekt regelen).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger da ikke 2t for det [emoji14] en vanlig a6 har jo 1800kg.

 

Vanlig A6 har 2000kg;) A6 allroad har 2500kg av en eller annen grunn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanlig A6 har 2000kg;) A6 allroad har 2500kg av en eller annen grunn.
Kommer helt ann på motor det :) mulig din 211 har det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se der ja! Det var mer en jeg visste :) Måtte sjekke på Audi og ser det varierer fra 1700 til 2100kg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det så jo veldig lekkert ut.

 

Litt skeptisk til rattet eneste.

jeg liker å hvile hendene nede på sidene når jeg durer avgårde på langtur, så enten er rattet fullklaff fordi det blir en behagelig hvileplass eller så er den litt feilplassert og den blir en stor irritasjon :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fattern har fått bekreftet levering i Mars, mest sansynlig uke 9! Blir spennende å både se og prøve!😁

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det registert 5 stk av disse, alle i Oslo. 1 grå, resten sorte. 

Se elbilstatistikk.no.

Antar at det er demobiler.

Edit: 2 grå til utpå årets siste dag

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har audi åpnet konfigurator på hjemmesiden og mulighet for å bestille "skreddersydd". Tesla bjørn har vært på langtur med denne, Tesla model x og Ipace, men blir nektet av audi å slippe noe informasjon før 27 Februar: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Masse videoer fra teslabjørn lagt ut nå.

 

Kollega vurderer kjøp, men er frustrert over at det ikke gis noen rabatt. Noen tips, gjelder dette alle forhandlere osv?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gis opptil 3% "storkunderabatt" men er visse krav for å få det.

Styres av møller sentralt, så lite forskjeller annet en at du kanskje kan grine deg til storkunderabatten om du er god kunde;) 3% blir noen kroner på 800.000 ;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, takk, han skulle sjekke hos ikke-møller forhandler, men lite håp da.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Demobiler og utstillingsbiler på plass rundt om fra idag, mulig med prøvekjøring neste uke! :)

IMG_20190207_190105.jpg

IMG_20190207_190255.jpg

IMG_20190207_185745.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har erfaring fra hjemmelading med e-tron. Jeg har schneider 32A 1-fas lader. Bilen tar Max 6.2kw... det er litt skuffende med med tanke på at golfen klarte 6.9kw på samme ladestasjon.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lader +/- 7 kW på zaptec 32A 1 fas, noen ganger 7.2 og noen ganger 6.9. Sjekket spenningen hos deg? Kan ha falt litt fra du hadde golf? 

 
 
lagt til 2 minutter senere
 

Lader forøvrig 4.3kw på eo mini 20A,  og 3.7kw på 16A defa. Montert Easee med 3 fas 25A IT på hytta nå, spent på hva den greier å få ut☺️

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjørt mye e-tron på jobb og har skikkelig lyst på én, men 850k for en fasttrack er mye penger, spesielt med kun 400 km WLTP og ikke altfor mye utstyr. Men igjen, dette er jo Audi kvalitet og komfort. 

 

50 starter på 499k og sikkert svært aktuell for mange - dog kun 300 km WLTP. Man får lengre rekkevidde for samme sum hos andre, men må da leve med amerikansk ‘kvalitet’ og mindre bil. 

 

Meninger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Lader +/- 7 kW på zaptec 32A 1 fas, noen ganger 7.2 og noen ganger 6.9. Sjekket spenningen hos deg? Kan ha falt litt fra du hadde golf? 

 
 
lagt til 2 minutter senere
 

Lader forøvrig 4.3kw på eo mini 20A,  og 3.7kw på 16A defa. Montert Easee med 3 fas 25A IT på hytta nå, spent på hva den greier å få ut☺️

Har strøm og spenningsmåling på kursen ut til ladeboksen. Ligger snitt på 232V under lading... samme som når golfen stod på lading det... hmmm... kan det være no galt med ladeenheten i bilen? Får prøve en annen e-tron på samme lader...

 
 
lagt til 3 minutter senere
 
Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Jeg har kjørt mye e-tron på jobb og har skikkelig lyst på én, men 850k for en fasttrack er mye penger, spesielt med kun 400 km WLTP og ikke altfor mye utstyr. Men igjen, dette er jo Audi kvalitet og komfort. 

 

50 starter på 499k og sikkert svært aktuell for mange - dog kun 300 km WLTP. Man får lengre rekkevidde for samme sum hos andre, men må da leve med amerikansk ‘kvalitet’ og mindre bil. 

 

Meninger?

Fasttrack har vel det meste av utstyr? Løp å kjøp sier jeg iallefall... hvor ofte kjører du mer enn 40mil på en dag? 

 

Jeg lader bilen til 80% hjemme nå og det dekker mine behov, dvs en 50 ville gjort jobben i 95% av tilfellene for meg, men det var ikke alternativ når jeg kjøpte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Jeg har kjørt mye e-tron på jobb og har skikkelig lyst på én, men 850k for en fasttrack er mye penger, spesielt med kun 400 km WLTP og ikke altfor mye utstyr. Men igjen, dette er jo Audi kvalitet og komfort. 

 

50 starter på 499k og sikkert svært aktuell for mange - dog kun 300 km WLTP. Man får lengre rekkevidde for samme sum hos andre, men må da leve med amerikansk ‘kvalitet’ og mindre bil. 

 

Meninger?

 

Jeg har tenkt som så at e-tron 50 gir mye Audi for pengene, så lenge man ikke går amok på utstyrslista. Vi har ikke behov for lang rekkevidde i hverdagen, og da gir denne max «bang for the buck».

 

Sikret meg en av de 100 første Launch Edition, som skal være garantert levering før jul. Har ikke bestilt veldig mye utstyr, da jeg syns alle biler i dag raser fort i verdi.

 

Min mening: Tesla er en bedre elbil, men e-tron er bedre som bil :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Min mening: Tesla er en bedre elbil, men e-tron er bedre som bil :)

 

Akkurat dette er utrolig godt poengtert.

 

Selv føler jeg at det eneste positive Tesla kan skilte med er rekkevidde og skyv - resten er svært negativt. Førermiljøet i e-tron er helt utrolig.

 

Vi kommer til å bestille nye e-Up (260km WLTP) når den åpner for bestilling i slutten av mnden, så da har vi by/bomring bil i boks i allefall - så får vi ta Kodiaqen på lengre turer foreløpig, men den også byttes ut til neste år så får vi se om det blir e-tron eller Vision iV. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.