MK7 Golf-felgbredde,hva er maks bredde bak?

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med 10x19 eller 10x20 ET rundt 40+ bak på mk7 Golf?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal vel gå det. Men må nok ha en del camber. Vurderte 10x19 et35 på sciroccoen. Men jeg vil heller være sikker på at det tucker. Orker ikke ødelegge buer med subbing. Så blir 9x19 rund baut på meg. På de amerikanske forumene er det nok masse bilder med både 10 og breiere. De elsker jo breie felger

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker ikke ET, men på GTE forumet så var det en danske som hadde 9,5 bak uten problem ihvertfall...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett flere som kjører forholdsvis lavt med 10" bak. Tipper at du må opp i ET45 hvis du ikke skal justere camber. 225/35/19 eller 235/30/20 er sikkert også en forutsetning hvis det ikke skal subbe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker ikke ET, men på GTE forumet så var det en danske som hadde 9,5 bak uten problem ihvertfall...

 

Ja,fant den til slutt.Dette er vår danske venn med 9,5x19 med 255/30,ET 45. Syntes det sitter bra!:)

 

20160320_133723 (1).jpg

20160320_133856.jpg

20160321_181910.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vurderte 20",men syntes faktisk det virker litt stort,ihvertfall med disse felgene.

 

[ATTACH=CONFIG]256121[/ATTACH]

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men om du skal ha breie felger for å fylle ut er det vel bedre med spacere [emoji16]

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men om du skal ha breie felger for å fylle ut er det vel bedre med spacere [emoji16]

 

Nei,spacere er ikke aktuelt.Gjør ikke noe om felgen kommer lengre ut bak,men det er ikke nødvendig.Jeg syntes det kommer litt an på felgen.

Med LV1 fra MB Design syntes jeg det er tøft at felgen er innafor skjermkanten,men med f.eks ISR8 fra Ispiri syntes jeg det er tøft med flush i skjermkant.

 

image_db_8392.jpg

isr8-ssm-golfgtimk7-6-xl.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal forhøre meg litt ang MB Design i Norge,ikke mange som har de,ser Skruvat selger de,dog bare i 20",Tempe Dekk har Ispiri så det er bankers isåfall

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koolart selger mbDesign. Martin ordner sikkert en fin pris på deg og kanskje han har på lager også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For prisen du må betale for noen felger med falske pyntebolter og et kopiert design, ville jeg nok heller ha lagt litt mer i det (i verste fall) og kjøpt brukte, originale BBS LM, eventuelt en annen felg fra BBS - disse f.eks. Ellers finner du masse kult på FB-gruppa Dub Fiction Wheel Emporium.

 

Men om du insisterer på replica, så finner du de hos Koolart her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For prisen du må betale for noen felger med falske pyntebolter og et kopiert design, ville jeg nok heller ha lagt litt mer i det (i verste fall) og kjøpt brukte, originale BBS LM, eventuelt en annen felg fra BBS - disse f.eks. Ellers finner du masse kult på FB-gruppa Dub Fiction Wheel Emporium.

 

Men om du insisterer på replica, så finner du de hos Koolart her.

 

Koolart selger mbDesign. Martin ordner sikkert en fin pris på deg og kanskje han har på lager også.

 

Finner en løsning,Koolart er f.eks nesten 1500.- dyrere pr 20" felg enn f.eks Skruvat.Kan jo høre med Martin,men tviler på at han slår av så mye.:)

 

Overprisa BBS-felger gidder jeg ikke vurdere en gang,så lenge det finnes "kopifelger" som er like kule,falske pyntebolter eller ei....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Si du betaler 14k for 19" mbDesing-felger og 6k for dekk, så er du heldig om du får igjen halvparten når du selger de. Sånn sett er "overprisa" felger fint, for der synker ikke verdien så fort du har montert dekk og kjørt med de, snarere holder prisen seg eller i "verste" fall går den opp:) Men skal ikke tvinge deg til noe, jeg, ville bare nyansere det litt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Si du betaler 14k for 19" mbDesing-felger og 6k for dekk, så er du heldig om du får igjen halvparten når du selger de. Sånn sett er "overprisa" felger fint, for der synker ikke verdien så fort du har montert dekk og kjørt med de, snarere holder prisen seg eller i "verste" fall går den opp:) Men skal ikke tvinge deg til noe, jeg, ville bare nyansere det litt.

 

Det er fair det,takk som byr,ingen problemer med det.Men jeg kjøper ikke BBS bare fordi det heter BBS,så spesielle er de ikke for meg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Smaken er jo som alt annet når det kommer til replika og orginalt. Noen liker dattera og andre liker mora [emoji12][emoji12][emoji12]

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 20x8,5" ET45 med 235/30-20 Nankang. Da får jeg litt strekk på dekka så der ut for meg at det hadde gått fint med 245 bak. Hadde jeg gått for ET40 så hadde det nok subbet.

Jeg har 40mm senk rund baut.

 

Legger ved noen dårlige bilder, så kan du se litt hvertfall.

Bare zoomet inn på noen mobilbilder jeg hadde, så veldig dårlig kvalitet :(

 

Screenshot_20180125-095013.jpg

Screenshot_20180125-095031.jpg

Screenshot_20180125-095051.jpg

Screenshot_20180125-095108.jpg

Screenshot_20180125-095131.jpg

Screenshot_20180125-095159.jpg

Screenshot_20180125-095214.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye snakk om Koolart. De selger Cast13. Engelske og tøffe. Blir vel 9,5x19 i dette tilfellet? 8,5x19 er ment for Golf.

 

http://www.cast13.com/

 

cast13_by-rs-tuning_9.jpg

19953404611_ac49ee65d8_b.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.