Susing i høytalere og dynamo sus.

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har sånn jævela irriterende zzzzumming og dynamo sus i høyttalerne i min Audi.

Det er originalt Bose og RNS-e stereo anlegg i bilen.

 

Jeg har lagt opp en "tynn" kabel fra chassi på spiller og helt bak til Bose forsterkeren og strøm tjuv på jordings kabelen inn på forsterkeren, dette tok 85% av susingen,men ikke alt og dynamo susingen er der ennå.

 

Jeg trenger tips til hvor jeg skal begynne...

Jeg har lest mye om dette , og jording er et nøkkelord.

Jeg har prøvd å jorda videre fra bosen og rett ned på batteriet uten noe effekt. Da var altså spiller og forsterker jordet på samme punkt , altså minus på batteriet, men det var ingen forskjell.

 

Det hjelper heller ikke å skru av spilleren.

Eneste som stopper det så det blir stille er å koble fra kontakten på Bose forsterkeren...

 

Kan legge til at hverken dynamo susen eller summingen blir høyere ved å skru opp volumet,så løsningen pr dags dato er å høre på musikk for å overdøve det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det være dårlig dynamo?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tviler litt, da jeg har byttet motor og da også dynamo,men ingen forskjell før og etter..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tipper det er en feil på boseforsterkeren. send den på reparasjon eller prøv en annen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tenker kanskje at det å leite igjennom hele systemet blir en grusom jobb... Men at heller løsningen må bli å feks jorde sammen forskjellige ting til samme punkt. Og eller støyfilter eller no sånt?

 

- - - Updated - - -

 

Det må nevnes at hvis jeg monterer inn den gamle RNS-D spilleren blir det borte....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle høytalerne går via Bose forsterkeren , så det å koble ut forsterkeren blir jo det samme som å koble ut hele anlegget..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det må nevnes at hvis jeg monterer inn den gamle RNS-D spilleren blir det borte....

 

Du burde kanskje verifisere overgangene fra D-pluggene til E-pluggene, kan jo være noe der.

 

Jeg har en RNS-E som du kan prøve om du vil, så kan du evt utelukke den du har selv. Jeg bor på Kongsberg.

Den er til salgs.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har akkurat kjøpt RNS-e ,den var ny i eske, og jeg kjøpte også plug and play adapter som var til Bose. Ikke noe tjuv kobling av noe slag her . Eneste er at jeg måtte lage en kabel fra speedometer med can H og can-L . Jeg er i Kongsberg hver tirsdag på snowboard trening, så det kunne jo vært artig å testa egentlig..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har akkurat kjøpt RNS-e ,den var ny i eske, og jeg kjøpte også plug and play adapter som var til Bose. Ikke noe tjuv kobling av noe slag her.

 

Ja sjekk adapter, det er vel rundt 30 ledere på overgangene. Kan være en feil her...

 

Hvordan fikk du en "ny" RNS-E som passer i A6 C5? Er det versjon xxx xxx xxx 193, eller 192?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ny og ny... Jeg vet ikke ,men kjøpte den av "MD NAV" i Hønefoss.

Vet ikke hvilken versjon det er . Den så helt ny ut og lå i en forseglet eske..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt tilsvarende problem når jeg har montert ettermarkeds stereo i bil med BOSE originalt, i begge bilene jeg gjorde dette var det en irriterende susing (som man ikke hørte om man skrudde opp lyden).

 

Fikk tips om at det kunne være overgangen fra org anlegg til ISO som gjorde det, men fant aldri helt ut av det før bilen ble solgt videre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det er veldig irriterende, jeg har montert RNS-e i allroad C5 med Bose og S6 C5 med Bose tidligere uten å få dette problemet, denne gangen er det en RS6 C5 , jeg har vært inne på tanken om at på denne ligger batteriet baki bilen, noe som gjør at strøm kabelen kan forstyrre signal kablene til Bose. Men fytti grisen for en jobb å leite etter ett sånt problem .!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter litt googling ikveld har jeg vel finni ut at strøm og signal kablene ligger på høyre side av bilen.. dette er ikke noe problem med rns-d spilleren,men det kan være ett eller annet som gjør at RNS-e er mer følsom på dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ny og ny... Jeg vet ikke ,men kjøpte den av "MD NAV" i Hønefoss.

Vet ikke hvilken versjon det er . Den så helt ny ut og lå i en forseglet eske..

 

Har selv en RNS-E mod 2011 (Seat Exeo), men har byttet frontdeksel slik at den passer på C5. Om din "nye" RNS-E er før (192) eller etter 2010 (193) er vesentlig for hva du kan få ut av den, for eksempel kople AMI, 32 GB minnekort, raskere prosessor og høyoppløselig skjerm. RNS-E for C5 ble vel ikke laget eller levert lenger enn 2005, ellers er RNS-E levert til ymse andre Audi/Seat og Lamborghini-modeller oppover , men frontdekselet er litt forskjellig, men kan byttes mot gammel C5-front for å få den inn på disse. Det er vel også litt forskjell på SW tror jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jeg har den gamle typen. Har oppgradert den så jeg har nye kart og aux inngang. Så det står aux i fis. Og alpine dab adapter så trenger jeg ikke noe mer. Eier ikke en eneste lydfil som jeg kan bruke i SD inngangene, men har CD veksler baki..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.