A4 2000 1.6L AHL stopper ved turtallsdrop til tomgang(clutch)

Anbefalte innlegg

Min A4 1.6L AHL har noen rare symptomer, som forsterkes nå som det er kaldt i lufta.

Stadig vekk, og oftere nå ved kald motor og kald innluft, så stopper motoren når jeg trykker inn clutchen typisk ved rundkjøringer o.l.

Ikke alltid den stopper, men uansett faller turtallet ned på 2-300rpm noen sekunder før det stabiliserer seg. Den går også litt ujevnt på tomgang innimellom("dropper" 100rpm).

Den oppnår sjelden/aldri 90 grader driftstemp, men stopper ved ~60-70C.

På forrige service ble innsugsslanger byttet pga. mye falskluft, og G62(tror jeg det var) tempføler ble byttet. Like før service ble lambda ved manifold byttet.

 

Feilkoder fra VCDS:

3 Faults Found:

00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation

18-10 - Upper Limit - Intermittent

00525 - Oxygen (Lambda) Sensor (G39)

05-10 - Input Open - Intermittent

00520 - Air Mass / Air Flow Sensor (G70)/(G19)

31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent

 

Har også to utdrag fra sensorene på tomgang:

19:38:14 Group 004: Basic Functions

864 /min Engine Speed

119.35 mg/str Intake Air Mass

2.90 ms Injection Timing

2.84 g/s Mass Air Flow Sensor (G70)

 

19:57:09 Group 004: Basic Functions

864 /min Engine Speed

113.93 mg/str Intake Air Mass

2.90 ms Injection Timing

2.84 g/s Mass Air Flow Sensor (G70)

 

Umiddelbart ser verdiene for G70 like ut, men det har kanskje en sammenheng med tomgang?

Noen som har tips til hva problemet kan være?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanskelig å si, hadde tippet på falskluft, men ser ut som du har utelukket den biten.. Har du forsøkt å grunninnstille gasspjeldet?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det står jo i feilkoden at signalet fra lmm innimellom faller ut. Det at du har identisk verdi på to tidspunkt kan tyde på at det er en erstattet verdi og ikke faktisk måling. Prøv å se i obd2 modus, der er ikke erstatningsverdier tillatt så du vil se hva den faktisk måler.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.