Tips til dyktige plastsveisere

Anbefalte innlegg

Hepp! Har en knekt og sprekt RS2-fanger jeg vil sette bort til fiks. Jeg bor i Vestfold, men kjører gjerne en liten tur.

 

Har hørt med SS Performance i Skien, fikk bare til svar "vi kan plastsveising men har ikke kapasitet"...

 

Noen som har tips eller erfaringer å komme med? Tenkte skyte avgårde en mail til quickcarfix i Oslo og Lakkkompaniet i Fredrikstad, begge sjappene sier de har god erfaring med plastfiksing.

 

Har sendt mail til Multibil uten svar.

 

 

Anders

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du bor i Andebu og kan gjerne reise litt. Jeg bor på Lørenskog og reiste til Kepler når jeg knuste min. Så du trenger ikke reise så langt. De gjorde stråken jobb på min. Jeg har ikke mulighet til å se at den er reparert selv om jeg vet hvor skaden var. https://www.kepler.no/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kepler, E18 skadesenter? :) Hvor alvorlig var skaden på din? Min har fem gode sprekker og er i tillegg helt delt i to: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke noe problem å reparere en skadet plastfanger,men du skal vite at hvis du er borti noe igjen vil den sprekke der den var sprekt/skadet før... ,men i utgangspunktet så skal du jo ikke være borti noe ,så det ble jo ikke være noe problem.. Men skulle du det ,er det bare å reparere igjen.

Jeg er billakkerer og reparerer plastfangere hele tiden. Bruker plastlim og armeringsnett. Og sparkler etterpå .

Men det må gjøres riktig. Det må slipes veldig godt ut alle veier i plasten først så det blir masse god overlapp alle veier også armeringsduk på baksiden som også limes inn i samme limeprosess.

Alle skadeverksted klarer dette

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en god sprekk i fangeren på S3en min, og ble litt verre etter jeg gikk i snø fonten på Vurrusjøen i fjord. Hva betalte dere for reparasjon? Er fra Sandefjord så Kepler er ikke langt unna meg. Skal lakkere en del, så står mellom å bare kjøpe ny fanger evt få den reparert.

 

Hvor lang tid brukte de på arbeidet og?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er som regel billigere å reparere,også kan man som regel flekke fangeren,noe som ofte er å foretrekke framfor å få fargeforskjell mot skjermer . En ny fanger resulterer ofte i fargeforkjell på hele fangeren mot begge skjermer og panser. Personlig vil jeg anbefale å få den reparert og flekke 50% fanger. Evt flekke farge og klarlakk på hele

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er absolutt innstilt på at styrken blir kompromissert, det får bare være sålenge den blir som den var utseendemessig:)

 

Bakfangeren til RS2 er endelig kommet i produksjon igjen, samt dørlistene, så kan regne med at frontfanger snart er å få kjøpt igjen. Frem til jeg kan kjøpe speller ny får jeg lappe sammen den jeg har. Reparering, betale mer (!) enn nypris for en brukt en, eller kjøpe kopi og angre er liksom alternativene mine nå.

 

Skal ta en tur på Kepler!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke noe problem å reparere en skadet plastfanger,men du skal vite at hvis du er borti noe igjen vil den sprekke der den var sprekt/skadet før... ,men i utgangspunktet så skal du jo ikke være borti noe ,så det ble jo ikke være noe problem.. Men skulle du det ,er det bare å reparere igjen.

Jeg er billakkerer og reparerer plastfangere hele tiden. Bruker plastlim og armeringsnett. Og sparkler etterpå .

Men det må gjøres riktig. Det må slipes veldig godt ut alle veier i plasten først så det blir masse god overlapp alle veier også armeringsduk på baksiden som også limes inn i samme limeprosess.

Alle skadeverksted klarer dette

 

Om du føler deg stø på emnet kommer jeg gjerne til Notodden... :) Andebu er bare en time unna.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rs2 bak og front fanger har vert på lager i Tyskland lenge. Er nå nylig at frontfanger er utsolgt. Så går nok en god stund enda før denne blir reprodusert vil jeg tro dessverre..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi fikser den vi. Auto S Notodden. Men jeg tror nok hvem som helst autorisert skadeverksted/ lakkverksted kan reparere den.

Det er helt normalt å reparere fangere fordi forsikringselskapene vil ikke betale for ny fanger bare fordi den har en sprekk eller skade på ene siden

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rs2 bak og front fanger har vert på lager i Tyskland lenge. Er nå nylig at frontfanger er utsolgt. Så går nok en god stund enda før denne blir reprodusert vil jeg tro dessverre..

 

Frontfanger har vel ikke vært tilgjengelig på noen år nå? Ligger to på tysk Ebay, en til 2000 euro og en til 2600 euro. Mao, dyrere enn nypris! Det er ikke aktuelt.

 

Vi fikser den vi. Auto S Notodden. Men jeg tror nok hvem som helst autorisert skadeverksted/ lakkverksted kan reparere den.

Det er helt normalt å reparere fangere fordi forsikringselskapene vil ikke betale for ny fanger bare fordi den har en sprekk eller skade på ene siden

 

Det tror jeg på. Skal høre med Kepler lokalt, hvis jeg ikke får godfølelsen kommer jeg til Notodden:) Har litt vegring for å sette bort jobber må jeg innrømme, har fått shady håndtverk tilbake mer enn én gang, selv når man bedårer at man betaler ekstra timer for at det skal bli bra.

Denne fangeren er helt delt i to, samt flere småsprekker, er nok ikke en god-jobb... :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Frontfanger har vel ikke vært tilgjengelig på noen år nå? Ligger to på tysk Ebay, en til 2000 euro og en til 2600 euro. Mao, dyrere enn nypris! Det er ikke aktuelt.

 

 

 

Det tror jeg på. Skal høre med Kepler lokalt, hvis jeg ikke får godfølelsen kommer jeg til Notodden:) Har litt vegring for å sette bort jobber må jeg innrømme, har fått shady håndtverk tilbake mer enn én gang, selv når man bedårer at man betaler ekstra timer for at det skal bli bra.

Denne fangeren er helt delt i to, samt flere småsprekker, er nok ikke en god-jobb... :o

 

Joda. Vert tilgjengelig i mange år hos tradition og hos autewo. Kostet vel 1800€ for noen uker siden når den var tilgjengelig hos autewo. +moms da. Så 2000€ er vel omtrent nypris desverre. Bakfanger er litt dyrere..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis fangeren gikk ut av stock for bare noen uker siden, og jeg knakk min for to uker siden, det er for ironisk til å være sant:tilber: Stjernene stod på linje osv!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenker jeg skal prøve å ture innom Kepler i morgen og høre hva de har og si :) Takk for svar så langt ihvertfall :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kepler er gode, Gjermundsen og Mercedes på Kilen er vel også kjent for bra plastrep-arbeid. De sveiser med tilsvarende materiale, så resultatet skal i utgangspunktet ikke gi noe dårligere styrke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.