Godkjenning av Audi B3 med 20v

Anbefalte innlegg

Noen som veit om det går ann og godkjenne Audi 90Quattro org 5 syl

 

med 20v aan motor ????

 

 

 

Henning 90657724

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jeg ganske sikkert på at ikke går, uten TUV. Fordi b3 sedan har ikke like rammevanger og torpedovegg som S2 coupe, selv om de er basert på samme platform. En b3 coupe quattro kan ud godkjenne som S2/RS2.

Men det kan jo hende du møter på en uvitende på biltilsynet. Jeg ville ha sendt inn en søknad. De vil trolig spørre etter dokumentasjon på karosseriet tåler effekten.

 

ABT laget 25 stykker av 80 b300 med 260hk 318nm 16v firer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal egentlig ikke gå

Men det lå ute for salg for ikke lenge siden en 90 b3 som var godkjent ombygget til s2 sedan :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som har finn koden på denne bilen som var godkjent ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne bilen er jo en 1987 Audi 80 1.9 som er skjøtet med en orginal s2. Derfor den er reg som en 87'.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne bilen er jo en 1987 Audi 80 1.9 som er skjøtet med en orginal s2. Derfor den er reg som en 87'.

 

På bildene så ser det ut som at bilen har b4 80 rumpe, og da må det være b3 90 front, det vil si at denne ombyggingen/karosseribyttet ikke er gjort på riktig måte. B3 90 og b4 80 har IKKE like rammevanger og torpedovegg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke eksakt hvilket arbeid som ble gjort på bilen. Men er nok skjøtet ved torpedo veggen som de fleste ombygde/skjøtet S/RS biler på 90 og 2000 tallet for å spare penger på avgifter. Er vel en ombygd RS2 sedan i klubben her som er bygd om og godkjent på samme metode.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke eksakt hvilket arbeid som ble gjort på bilen. Men er nok skjøtet ved torpedo veggen som de fleste ombygde/skjøtet S/RS biler på 90 og 2000 tallet for å spare penger på avgifter. Er vel en ombygd RS2 sedan i klubben her som er bygd om og godkjent på samme metode.

 

Ja, men det betyr ikke at det er riktig eller at det burde blitt godkjent. Jeg har hatt en god dialog med biltilsynet om slikt som dette, og jeg vet stort sett hva som går, og ikke når det gjelder disse bilene.

Men som jeg har sagt, så bør trådstarter sende inn en søknad.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, mulig det er feil måte å gjøre det på. Men er jo biltilsynet som har godkjent disse ombyggingene, så når bilene er godkjent på reglemanget biltilsynet fører. Er jo dette lovlig ombygde biler. Mulig reglene har endret seg med årene, og at en ikke får gjort dette på samme metode i dag. Men er ganske mange biler som er godkjent ombygd på denne metoden i løpet av årene. Snakker da og om andre merker i tillegg til Audi.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, mulig det er feil måte å gjøre det på. Men er jo biltilsynet som har godkjent disse ombyggingene, så når bilene er godkjent på reglemanget biltilsynet fører. Er jo dette lovlig ombygde biler. Mulig reglene har endret seg med årene, og at en ikke får gjort dette på samme metode i dag. Men er ganske mange biler som er godkjent ombygd på denne metoden i løpet av årene. Snakker da og om andre merker i tillegg til Audi.

 

Jeg formulerte meg litt feil. Det er gjort på riktig måte med tanke på karosseribytte, men ikke med riktige deler. Hadde det blitt brukt front og bakenden av to forskjellige B4 karosseri, så hadde det blitt riktig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen omtalt er en S2 sedan med torpedo og rammevanger fra en 1.9tdi. Først tatt chassisbytte og så søkt om ombygging. ikke sikkert det har gått i dag, men utrolig hva man får til med en 87-modell uten krav til avgasser. torpedo og vanger er 99.9% likt på alle typ89 og b4 forøvrig. Eneste forskjell er motorfestene som er lett å sveise Over.

 

Typ89 fins bare med 170hk fra fabrikk med unntak av noen få bygde eksemplarer som abt'en,derfor blir det vanskelig å få noe gehør for å bevise at den tåler 230hk. Når det er sagt er gulvet identisk med coupe som kom med det, så med en kreativ argumentasjon og en tuv godkjenning, kanskje man får til noe. Men det letteste er nok å satse på en b4 eller coupe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen omtalt er en S2 sedan med torpedo og rammevanger fra en 1.9tdi. Først tatt chassisbytte og så søkt om ombygging. ikke sikkert det har gått i dag, men utrolig hva man får til med en 87-modell uten krav til avgasser. torpedo og vanger er 99.9% likt på alle typ89 og b4 forøvrig. Eneste forskjell er motorfestene som er lett å sveise Over.

 

De er sikkert ganske like og tåler sikkert like mye. Problemet er det ikke er lett å dokumentere det. Delenummer er ikke like og da kan du ikke enkelt overbevise biltilsynet om det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forøvrig er enda klistrelappen i hjulbrønnen med chassinummret fra den opprinelige s2 sedan fortsatt intakt og bekrefter at den er bygget på en org s2 sedan.

 

Det beste er uansett og ha dialog med svv.

Men som vidar sier lengre opp b4 eller en coupe.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.