Tilbakemeldingstråd Vintertreff SubZero 18 - 8-10 Februar 2018

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å takke alle som er medlem for at de tok turen til Losna Isbane og fikk nyte 4 baner i ulik størrelse og utførelse. Vil også takke de frivillige funksjonærene vi hadde med oss for en flott innsats!

Håper de som tok turen hadde det supert og kan skryte til de vennene som ikke tok turen. ;) Nå er det snart planlegging til Våler på tapeten for styrets del.

 

Takk for denne gang!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis noen har tilbakemeldinger angående treffet, så er det bare å fyre løs!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, bli venner med Gustavsen i Funas ;-)

 

Evt gutta i Ljusnedal - i år har de to baner som begge to er bedre enn den som var for 2år siden [emoji4]

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, bli venner med Gustavsen i Funas ;-)

 

Evt gutta i Ljusnedal - i år har de to baner som begge to er bedre enn den som var for 2år siden [emoji4]

 

På Losna har de 5 baner. Jeg skjønner ikke hvorfor folk vil dit når de fleste ikke har vært å kjørt på Losna.

Selv om banene i Sverige er bra, så kan det hende Losna sine er like bra, eller bedre.

Men vi utelokker ikke at det blir i Sverige til neste år.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle gjerne ha kjørt med dere på Losna i år men det var kun mulighet for å bruke lørdagen desverre og da ble det litt langt til Losna, Men Funas går ann på en dag fra trøndelag.

 

Kan si meg enig i at banene på Ljosnedalssjøen er gode i år, så gode at det kom en det folk fra gustavsen sitt treff for å kjøre på ordentlig bane :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På Losna har de 5 baner. Jeg skjønner ikke hvorfor folk vil dit når de fleste ikke har vært å kjørt på Losna.

Selv om banene i Sverige er bra, så kan det hende Losna sine er like bra, eller bedre.

Men vi utelokker ikke at det blir i Sverige til neste år.

 

For vår del kommer det så enkelt ned som avstand, det er rett og slett halvparten så langt å kjøre, man har muligheten til å ta en svenskehandel i samme slengen, samt ta en middag på en av flere resturanter i området før man vender nesen hjem. Det handler litt om fasiliteter også.

 

Ikke minst er banene bra også. Begge to :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På Losna har de 5 baner. Jeg skjønner ikke hvorfor folk vil dit når de fleste ikke har vært å kjørt på Losna.

Selv om banene i Sverige er bra, så kan det hende Losna sine er like bra, eller bedre.

Men vi utelokker ikke at det blir i Sverige til neste år.

Vi med ispigg og engangslisens hadde vel bare mulighet til å kjøre på to baner, meg bekjent. Personlig så synes jeg den nye bana(nr.5?) som ble brøyta var veldig fin å kjøre på. Noen fine krevende partier. Absolutt kjørbart. Tommel opp fra meg hvertfall. : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil først og fremst takke for at dere klarte å ordne til et istreff i siste liten da Drevsjø feilet :)

 

Kjørte på torsdag og fredag og syntes dette var en ok nødløsning.

Positivt: Ingen kø og veldig mye kjøretid og flere baner å prøve ut.

Negativt: veldig sporete,ujevn og humpete baner, utrolig hardt til understell og bil.

Var som å kjøre på en søndags ettermiddag etter ei langhelg med kjøring.

 

Losna kan ikke sammenlignes med baner som Funesdalen, Ljosnedalen og Drevsjø.

 

Hadde det artig på Losna men til neste år håper jeg det blir Ljosnedalen eller Funesdalen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ikke noe særlig imponert av banekvalitet på Losna selv. Humpet og gikk og ble ikke brøytet noe særlig. Bane 5 funket bra, men lite flyt i kjøringen synes.

Funasdalen var heller ikke noe å skryte av i år pga problemer med overvann etc. Ljusnedalen er absolutt beste banen jeg har kjørt på i år. Kan absolutt anbefales til styret :)

 

Og til trønderene: jeg har 10t+ til Funas og 7t+ til Losna. Dere klarer å kjøre litt for å kjøre :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi er klar over at noen av banene på Losna er sporete og humpete. Det blir slik grunnet at de fleste bilene ligger i samme spor hele tiden og at banen ikke blir vannet så det skal fryse på i mellom helgene.

Banene i Sverige blir drevet for å tjene penger, mens banen på Losna blir drevet av en pensjonist og et lite motorsportmiljø.

 

Vi tar imot alle forslag til neste års isbanetreff!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper virkelig det blir funåsdalen neste år!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Banene i Sverige blir drevet for å tjene penger, mens banen på Losna blir drevet av en pensjonist og et lite motorsportmiljø.

 

 

Da tror jeg du må ta en ny virkelighetssjekk, banen er brøyet og holdt av absolutte entusiaster som gjør det her fordi de synes det er moro, ikke fordi de er ute å tjene penger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det var en super helg med mye kjøring og ingen kø! Ett veldig bra nødløsnings alternativ, men håper det blir en annen plass neste år selv om det blir lengre å kjøre!

 

Bra banelayout men null vedlikehold på banene og det merkes! Alt for mye spor og humper... samt det at losna styrer alt som skjer på banen var ikke bare positivt! Mye bedre når vacn får sette opp hele helgen etter sine regler :-)

 

Ellers stor applaus til de som jobbet hardt for å i det hele få til ett treff!! :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå var ikke jeg på istreffet, men bor lokalt, og kan si så mye som at kravene for å holde denne isbanen åpen er hinsides desverre og dette setter en stor demper på banene og bruken.

 

forhåpentligvis tar styret med seg erfaringene som er gjort og som kommer fram i denne tråden og gir de videre til bjerkestuen som driver bana.

 

bjerkestuen & datter jobber hardt for å lage liv i den lille bygda tretten i gudbrandsdalen .og det er et kjempe tiltak. dog er de motarbeida av naboer og diverse som ikke tåler godlåt fra fyrrige motorer på kilovis med omdreininger og ladetrykk.

 

ser det er en del som klager på isbanens kvalitet. og jeg tar meg så i å tenke, hva er det folk forventer av en bane midt ute på et islagt vann? forventer de kvalitet som spa?. is er is :) humpete å jævlig

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå var ikke jeg på istreffet, men bor lokalt, og kan si så mye som at kravene for å holde denne isbanen åpen er hinsides desverre og dette setter en stor demper på banene og bruken.

 

forhåpentligvis tar styret med seg erfaringene som er gjort og som kommer fram i denne tråden og gir de videre til bjerkestuen som driver bana.

 

bjerkestuen & datter jobber hardt for å lage liv i den lille bygda tretten i gudbrandsdalen .og det er et kjempe tiltak. dog er de motarbeida av naboer og diverse som ikke tåler godlåt fra fyrrige motorer på kilovis med omdreininger og ladetrykk.

 

ser det er en del som klager på isbanens kvalitet. og jeg tar meg så i å tenke, hva er det folk forventer av en bane midt ute på et islagt vann? forventer de kvalitet som spa?. is er is :) humpete å jævlig

En gjødselspreder og en traktor for å vanne bane mellom helger gjør underverker. Banene på drevsjø og sverige e like fine helg etter helg. Det er det einaste jeg ser på som kunna vært annaleis. Og hatt den ett par meter breiere. Bane 3 var gøy men kort. Bane 5 var artig og fikk lukte litt på hastighet. Men tar Drevsjø og aller helst sverige any day om tilbudet er der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men vi kosa oss og fikk så mykje kjøretid at bilen blei stoppa kun for å få påfyll med sprit. Tommel opp for klubben og dei fantstiske personane som får det til. Gledings til slicks,sol og Våler no ")

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

ser det er en del som klager på isbanens kvalitet. og jeg tar meg så i å tenke, hva er det folk forventer av en bane midt ute på et islagt vann? forventer de kvalitet som spa?. is er is :) humpete å jævlig

 

Flåsete kommentar. Har du kjørt på isbane før? : rolleyes

Når det ikke blir brøyta jevnt, så blir man "tvunget" til å kjøre i sitt eget idealspor nettopp pga den løse snøen lenger ute i sporet. Derfor blir det oppkjørt.

Jeg foretrekker kjøring under VACN nettopp for det er litt bedre organisert.

 

Er ihvertfall fornøyd med løsninga til klubben, er ikke mye vi kan gjøre med været når det ikke ble Drevsjø.

Takk til alle involverte :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flåsete kommentar. Har du kjørt på isbane før? : rolleyes

Når det ikke blir brøyta jevnt, så blir man "tvunget" til å kjøre i sitt eget idealspor nettopp pga den løse snøen lenger ute i sporet. Derfor blir det oppkjørt.

Jeg foretrekker kjøring under VACN nettopp for det er litt bedre organisert.

 

Er ihvertfall fornøyd med løsninga til klubben, er ikke mye vi kan gjøre med været når det ikke ble Drevsjø.

Takk til alle involverte :)

 

tja. tydeligvis ikke?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Banen i Funas på ljusnedalssjøen er åpen hver helg, bare å ta turen akkurat når man vil :-) har vært der to ganger i år og banen anbefales på det sterkeste. Isen var knallbra på den ene banen, og ingen ujevnheter å snakke om. Lå fint bredt i turtallsperra på 3. gir :D Var litt mer ujevnt dekke på den andre, men ikke noe å snakke om. Under optimale forhold er det som å kjøre på asfalt :-)

 

Gustavsen-banen på hovedsjøen var visst litt så som så i år, og er i tillegg kun åpen når det er treffhelg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Banen i Funas på ljusnedalssjøen er åpen hver helg, bare å ta turen akkurat når man vil :-) har vært der to ganger i år og banen anbefales på det sterkeste. Isen var knallbra på den ene banen, og ingen ujevnheter å snakke om. Lå fint bredt i turtallsperra på 3. gir :D Var litt mer ujevnt dekke på den andre, men ikke noe å snakke om. Under optimale forhold er det som å kjøre på asfalt :-)

 

Gustavsen-banen på hovedsjøen var visst litt så som så i år, og er i tillegg kun åpen når det er treffhelg.

 

Hvordan er det med kjøring uten skilt der?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare og kjøre... Ingen krav til skilt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt av det som var/er problemet på Losna er at det rett og slett ikke er kaldt nok. Det var mellom 0 og -3 grader når vi var der oppe og hvis man vanner banen under sånt føre ender det bare med overvann. Dette er en av årsakene til at Funes får bere baner ene og alene pga at det er så kaldt der oppe så det er mulig å "reparere" isen. Enig i at det var veldig sporete på isen men hadde de prøvd å vanne den for å fikse problemet er jeg stygt redd de hadde gjort vondt værre og vi ikke hadde fått kjørt overhode. Første gang jeg var på Losna selv og tviler ikke på at disse banene kan bli helt suverene. Men da er de avhengig av at det blir -10 -15 eller kaldere så vannet de sprøyter på faktisk blir skikkelig stålis. Takk til de som ordnet en nødløsning når drevsjø ikke åpnet. Helt klart bedre enn ingen kjøring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Denne tråden er stengt for flere svar.


VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.