Passat 2000 (Chassis Type: 3B - VW Passat B5 alarm som slår ut hele tiden

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har en VW Passat 1.9 TDI 2000 (Chassis Type: 3B - VW Passat B5 (1997 > 2005)) som har problemer med en alarm som slår ut hele tiden. Problemet begynte for 3 mnd siden, og jeg kjørte en Automatic scan ved hjelp av VCDS. Der fikk jeg ikke kontakt med «Address 46 Central Conv. modulen». Søkte på nettet, og fant en del poster som gikk ut på at det er kommet vann inn i boksen hvor modulen sitter, og at en mest sannsynlig må bestille ny modul.

 

jeg sjekket dette, men det var tørt og fint og jeg klarte ikke å se noe gale med modulen. Sjekket at kontaktene stod skikkelig i og kjørte ny scan med samme resultat. Bestilte da en ny modul fra nettet, og fikk installert denne. Måtte programmere nøkkelen på ny, men etter det fungerte både sentrallås og alarmen fint i noen mnd. Problemet er derimot kommet tilbake igjen, men denne gangen får jeg kontakt med modulen.

 

Automatic scan gir meg nå følgende feilmelding:

 

 

Address 46: Central Conv. Labels: 1J0-959-799.lbl

Part No: 1J0 959 799 AH

Component: 8N Zentral-SG Komf. 0001

Coding: 04097

Shop #: WSC 00046

VCID: 040C0E98147CEB6591-4B33

 

Subsystem 1 - Part No: 1J0959801H

Component: 3C Tırsteuerger. FS0002r

 

Subsystem 2 - Part No: 1J0959802J

Component: 3C Tırsteuerger. BF0002B

 

Subsystem 3 - Part No: 1J4959811D

Component: 3C Tırsteuerger. HL0002r

 

Subsystem 4 - Part No: 1J4959812D

Component: 3C Tırsteuerger. HR0002r

 

2 Fault Found:

01135 - Interior Monitoring Sensors

36-00 - Open Circuit

00944 - Heated Exterior Mirror; Passenger Side (Z5)

35-00 - -

 

Mistenker at det er Interior Minotor Sensors som skaper problemet, men jeg finner ikke så mye informasjon rundt det. Kan noen her inne bekrefte mistanken min? Og eventuelt peke meg i en retning av hvordan jeg kan feilsøke og løse problemet?

 

Prøvde å se om den VCDS hadde mer informasjon om hva det er som trigget alarmen til å gå. Fant en meny om lister ut 1.st Alarm source, 2.nd alarm source osv, men jeg er usikker på hva den egentlig forteller meg. Noen her inne som vett?

 

 

VCDS.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du en knapp i døra eller noe sånt for å deaktivere dette systemet? Mener det skal være det for å deaktivere når du feks har bilen ombord i en ferge , for at ikke alarmen skal gå når bilen står å gjynger. Har du prøvd å bare trykke inn denne?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel ikke noe svar på spørsmålet Tom Rune.

hadde vært fint om noen som har kjennskap til løsning på problemet kikker på denne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei så absolutt ikke... Det var ment som et tips for å slippe at alarmen går ,fram til du finner ut av problemet...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må bare spørre, er den "nye" modulen kodet rett? Og du er sikker på at det er sensorer i kupeen? Har selv en 2003 Passat med kupeovervåkning, men ser at en fikk biler uten dette også.

 

Som Tom Rune er inne på, så kan kupeovervåking kobles ut (resten av alarmsystem er da aktivt) . Prøver du dette og alarmen ikke blir utløst, så er jo det et tegn på at det er noe galt med sensorer eller ledningsbrudd til disse.

 

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/01135

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom på en ting til. I sommer fikk jeg også problemer med at alarmen ble utløst hele tiden. Hadde ikke diagnose-utstyr med meg, så vet ikke hva som stod der. Men problemet var at låsekassen i bakluka var defekt, eller rettere sagt, sensoren som sier ifra om åpen/lukket luke. Når jeg da låste bilen så meldte bakluka ifra om at luka "ble åpnet" = alarmen ble utløst. Merket det enkelt da jeg såg symbolet for åpen luke i instrumentpanel. Er det FIS (fører informasjon system) i bilen din?

 

Fungerer dørlåser som de skal? Kupelys o.l.? Er jo ikke uvanlig at låsekassene ryker på 3b, noe som fort kan lage mye trøbbel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.