Anbefalte innlegg

Hei!

 

Av og til hvis bilen har stått på tomgang går bilen som ei bøtte med møkk når jeg drar avgårde igjen, hvis jeg stopper opp og skrur av bilen og starter den igjen er alt som normalt. Virker som den lader særdeles lite da jeg ikke hører noe særlig turbosus ved pådrag.

 

Har ingen feilmeldinger når dette oppstår og det skjer heller ikke hver gang den har stått på tomgang.

 

Noen forslag?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feilmeldinger, tenker du beskjed i info skjermen, eller feilkoder på hjernen?

 

Ville gått over alt av trykkslanger i motorrommet, sjekk N75, N249 (vakuumsentralen som står montert på coilene).

 

Forsåvidt få plugga opp en turbo trykk måler kan jo hjelpe til å se litt hva mer som skjer :) Evt logging med vcds.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan kan jeg sjekke n75 og n249?

 

Det skjer kanskje 1 gang hver 14 dag så er liksom ikke bare enkelt å finne ut av...: bh :

 

Mente feilkoder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

N75 kan logges, for å se hvordan den opererer.

 

N249 tenkte jeg mer på en visuell sjekk, veldig mye slanger og greier. Jeg hadde brudd her som ga litt hakking unger gass på drag.

 

Men hvis det skjer så "sjeldent" så er det litt vanskeligere :( ville tro det hadde skjedd oftere med det jeg nevnte. Er bilen chippet/mappet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er helt original, men skal sjekke slangene litt mere. Som du sier så er det veldig mye slanger foran der. Kan også prøve å kjøre bypass på N249 for å se om det dukker opp igjen da...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vell så og si byttet alt av gummi slanger i motorrommet her :P Kjøp et par ruller med silikon slanger, jeg hadde også stort brudd i innsugs slangen til turbo.

 

Kan anbefale bypass på N249, rydder noe veldig opp, samtidig så får du en del færre punkter som kan feile. Men N249 er der for en grunn, husk det :)

 

Får håpe du finner noe, post gjerne en oppdatering :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bestilt opp vacumslangekit fra dot88, men det er jo alt fra alle slangene som er med der. Men det er iallfall en start.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går en del vakuum slanger under innsugs manifoldet. Disse pleier å råtne :)

 

Skaff et par ruller med silikon slanger, så er det bare å hive seg over å bytte det som ser helt for ille ut. Sjekk også olje åndinga, pleier å gå sprekker i plast delen av systemet. Ikke sikkert det har noe med feilen å gjøre, men grei ting å utbedre :P

 

Lykke til! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det ikke hjelper etter bytte av vacuumslanger ville jeg byttet N75en, det er denne som regulerer turbotrykket. Kunne vært dårlig wastegate også men har mer tro på N75. En tredje ting kan være ett dårlig trykkrør, altså at du får turbotrykk ut i friluft ved pådrag = dritt effekt. Men i og med at det hjelper å bare skru bil av/på så er den fin igjen høres det jo ut som elektronikk og da blir n75 logisk.

 

Ville også bypassa n249 og fjerna masse vakuum drit du ikke har behov for. Google deg frem til audi-sport sin guide.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Siden bilen går i nødmodus når den står å går på tomgang , tror jeg ikke dere skal henge dere alt for mye opp i turbo systemet. Dette kan være andre ting også. Men at det er en sensor som registrerer en feil eller som er feil i seg selv , som gir signal om at bilen skal gå i nødmodus. Det trenger altså ikke å være noe galt med turbo systemet i det heletatt.

Ta heller å google litt på hva som kan gjøre at en 1.8t manuell kan gå i nødmodus, da kan det hende du får en pekpinne

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Siden bilen går i nødmodus når den står å går på tomgang , tror jeg ikke dere skal henge dere alt for mye opp i turbo systemet. Dette kan være andre ting også. Men at det er en sensor som registrerer en feil eller som er feil i seg selv , som gir signal om at bilen skal gå i nødmodus. Det trenger altså ikke å være noe galt med turbo systemet i det heletatt.

Ta heller å google litt på hva som kan gjøre at en 1.8t manuell kan gå i nødmodus, da kan det hende du får en pekpinne

 

Hvis bilen går i nødmodus så burde vel lampa i dashen lyst?!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er et par tilfeller av soft limp som ikke trigger feilkode, hatt det mye moro med å fremprovosere det : rolleyes

 

Av det jeg husker i forbifarten er det et EGT map, fuelmap, ladetrykksmap og tenningsbank map som kan trigge softlimp uten kode.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja altså. Hvis bilen fungerer helt fint igjen etter at du stopper bilen og starter den igjen , er det ihvertfall ingen lekkasjer noe sted, da er det en sensor feil eller noe annet som gjør at en sensor sier ifra. Jeg tipper du har feilkoder. Men du må lese de ut med vag com. Kommer ikke opp i fis.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Altså, bare for å forstå det riktig.. den feilkoden som evt gjør at trykket bare er halvvegs ligger lagret og kan leses ut med vagcom uansett om bilen fungerer som den skal igjen!?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke nødvendigvis, ikke alle softlimp scenario gir feilkode

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men ville nå uansett lest ut feilkoder,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

forsto det som at det vae gjort, men det lå ikke noen der. Men ser ut som jeg misforsto den biten.

 

Helt enig, alltid les ut først :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.