Oppbevaring av hjul....vegg eller stativ?

Anbefalte innlegg

Som topic sier.

Har lyst til å henge sommerhjul/vinterhjul på garasjeveggen for kanskje spare plass i forhold til å bruke dekkstativet jeg har nå.

Noen innvendinger? evt tips til hvordan henge dem på veggen?

 

Takker :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heng dem opp i senter av felgen. Da forhindrer du at dekket blir deformert over lengre tids lagring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mine henger på Kabelbru veggknekter med krympestrømpe over. De får du i forskjellige bredder slik at du kan tilpasse det til felgbredde også blir de hengende i senter som er lurt for dekk og du ungår skader :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er mest optimalt å henge de. Får bla kjøpt kroker på Biltema/Jula

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mine henger på Kabelbru veggknekter med krympestrømpe over. De får du i forskjellige bredder slik at du kan tilpasse det til felgbredde også blir de hengende i senter som er lurt for dekk og du ungår skader :)

 

Du er så sjukt elektriker.. : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: haha : Hender det er noe matriell til overs:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har lagret mine på vegg. Bruker Elfa Utility-hengeskinner med vanlige knekter og en felgbeskytter over. Relativt fleksibelt, og skulle jeg ende opp med å lagre hjul på dekkhotell etterhvert så kan jeg bruke skinnener og knekter til å henge. Etter at bildet er tatt har jeg flytta veden og hengt opp en skinne til som bærer 20"-hjula til Land Roveren

 

33038499272_dad9ab916f_h.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Valgte å henge mine på veggen da det sparer en del plass i bredden i garasjen :P

 

1354697F-1025-4E46-9925-C147721D53A1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med 11 hjulsett til 5 biler må det bli stabler..

Legger ikke ut bilde, da kommer sikkert hjulpolitiet og tar meg! :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vært super inspirasjon om flere som har løsninger de er fornøyde med kunne poste et bilde...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig her! Kunne tenkt meg en bedre løsning selv siden jeg skal kle vegger innvendig i garasjen til sommeren!:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gammelt bilde, men prinsippet er likt. Kjøpte kroker på Clas Ohlson av den langt typen og kappet de etter eget velbefinnende.

E5BF12D3-12A0-4455-B948-31B6D71FD777.jpg

4613583D-0834-4F5A-A2F8-834B0B6D84CD.jpg

(Eta Beta hjula står kun på gulvet..)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.