Hvilke 19" sitter perfekt på A4 B5 quattro?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg ser etter 19" felger til b5’en min og lurer da på hva slags bredde, innpress og type dekk(bredde og profil) som er å anbefale! Jeg vil ikke ha noen tegn til subbing og det skal være greit å kjøre med. Kan ha dekkstrekk. Jeg har kikket litt på 19x8,5" men hva slags innpress er da å anbefale så dette sitter kant i kant med hjulbue? Kjørte med et35 på 18" med samme bredde men det stakk litt utenfor. All hjelp er god hjelp! På forhånd, takk!:tilber::)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! Jeg ser etter 19" felger til b5’en min og lurer da på hva slags bredde, innpress og type dekk(bredde og profil) som er å anbefale! Jeg vil ikke ha noen tegn til subbing og det skal være greit å kjøre med. Kan ha dekkstrekk. Jeg har kikket litt på 19x8,5" men hva slags innpress er da å anbefale så dette sitter kant i kant med hjulbue? Kjørte med et35 på 18" med samme bredde men det stakk litt utenfor. All hjelp er god hjelp! På forhånd, takk!:tilber::)

 

Evt. 19x9"!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som en generell regel er denne siden grei å bruke. Legg inn noen hjul du vet hvordan sitter på bilen og sammenlign med evnt nytt setup.

 

http://www.willtheyfit.com

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nice side! Skjønte ikke helt åssen jeg får større feil på speedometeret med 225/35-19 i forhold til 215/35-18 da men! Rulleomkretsen blir da større på 19", og da må man vel få mindre feilmargin på speedometeret?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nice side! Skjønte ikke helt åssen jeg får større feil på speedometeret med 225/35-19 i forhold til 215/35-18 da men! Rulleomkretsen blir da større på 19", og da må man vel få mindre feilmargin på speedometeret?
Kommer helt an på hviken rullediameter speedo er konfigurert for.

 

Den siden viser bare forskjellen mellom de to dimensjoner du legger inn. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fordi rulleomkretsen på 215/35-18 er vesentlig mindre enn 225/35-19. 19" er et større dekk, ja, men førstnevnte dimensjon er allikevel lavere om du setter de ved to mot hverandre. Du kan fint ha samme rulleomkrets på en 15" felg som en 20" felg.

 

Er vel 195/65-15 eller 205/50-16 som er originaldim på denne, og da vil 225/35-19 vise betraktelig mer riktig enn 215/35-18.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, var det jeg mente og. Jeg misforsto sikkert bare den kalkulatoren :)

Men ihovedsak så lurer jeg litt på om det er noen her som har b5 med 19" som kan vise meg noen bilder av hvordan setup’en ser ut? Med tanke på bredde og innpress. Når har jeg noenlunde funnet ut av dekkene!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører 19" ET 45 med 235/35, har 6mm spacere bak.[emoji4] kunne med fordel stukket ut litt mer for bedre fitment[emoji14]

 

Tenker kanskje en plass mellom ET 35 og 40 vil være perfekt.[emoji4]c7024e2956c6bb680b7956f148127584.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer! Hva slags bredde er det på felga?:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glemte jo helt å skrive det da[emoji849] 8,5 breie [emoji4]

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan legge til at jeg har henta meg nye felger i 19x8,5 ET 35 med 225/35 dekk. Bak så går de så og si kant i kant med bakskjermen, eller så vidt utenfor med 6mm spacere. (har ikke prøvd forran enda..)

 

Dårlig snapchat-bilde jeg tok (med spacere, har ingen bilder uten dessverre)[emoji14]08bb2c79889ad41a5001a0b125328109.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da blir det samme setup på meg. Har funnet felger med samme setup så mangler da bare dekk! Enten det blir 225/35 eller 215/35-19!:)

Og dette skraper ikke? Hverken mot fjærbein eller skjermkant!?^^

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da blir det samme setup på meg. Har funnet felger med samme setup så mangler da bare dekk! Enten det blir 225/35 eller 215/35-19!:)

Og dette skraper ikke? Hverken mot fjærbein eller skjermkant!?^^

Skraper ingenting, har fortsatt "god" plass :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min B5 med 9x19 ET39 og 235/35-19 :)

 

Fant ikke noe bilde av bilen fra siden i farta, men det er rimelig flush i alle fall.

18403603_421437398224617_7325242020969992843_n.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der var veldig elsk! Kunne tenkt meg slike felger selv og! Kanskje med litt lavere ET bare:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der var veldig elsk! Kunne tenkt meg slike felger selv og! Kanskje med litt lavere ET bare:o
Lavere? Da stikker de vel utafor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepps! Vil ha felgkanten ørlitt utenfor skjermkanten :D Synes det ser best ut. Kjørte med 18x8,5 et 35 og det var egt perfekt. Men de blir litt små egt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepps! Vil ha felgkanten ørlitt utenfor skjermkanten :D Synes det ser best ut. Kjørte med 18x8,5 et 35 og det var egt perfekt. Men de blir litt små egt!

 

9x19 ET39 stikker 3,3mm lenger ut en 8,5 ET35 :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det ser jo ut som de er innenfor skjermkant på hennes? Er det bildet som lyver da eller? For hvis det stemmer med 3,3mm lengre ut så stikker de ganske godt utenfor.. Med mine 18" så satt de rett utenfor kanten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.