Wörthersee 2019, Bergen lokallag tur?

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Det ble nevnt her et lokallagstreff angående Wörthersee 2019.

Nå har jeg sagt det til meg selv i så mange år at jeg vil reise på dette treffet, så kanskje på tide å gjøre alvor ut av det? I år blir selvfølgelig for kort tid å planlegge, bestille osv.

 

Hvem er gira?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal. Vi er ihvertfall et par karer fra Sotra som har sagt vi skal nedover..

Første strategimøte er allerede avholdt :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal. Vi er ihvertfall et par karer fra Sotra som har sagt vi skal nedover..

Første strategimøte er allerede avholdt :P

 

Må ikke være så hemmelighetsfull nå, dele nå ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må ikke være så hemmelighetsfull nå, dele nå ;)

 

Haha, får vel si at det ble ikke lagt så mye planer, da vi var litt tidlig ute, og dato for 2019 ikke var satt. Men vi bestemte oss for at vi skulle ihvertfall reise, og ellers var burgeren på Egon god.. : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha, får vel si at det ble ikke lagt så mye planer, da vi var litt tidlig ute, og dato for 2019 ikke var satt. Men vi bestemte oss for at vi skulle ihvertfall reise, og ellers var burgeren på Egon god.. : smil :

 

Med andre ord bare en unnskyldning for å stikke på Egon? : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg stiller som kartleser i vriåtten : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joina lett om e får konvertere litt til bergen lokallag! [emoji817]

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir med om jeg får, men konverterer seff ikke: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hadde vært artig :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemner det at de ble snakket om det på treff... de var vel jeg som brakte det opp. ;)

 

Jeg var på Wörthersee 2012 samen med Kenneth Sæle, da satte vi på noen uker i stand en halvgod Golf 1 han hadde stående uten på Lager. Vi tok den lange turen nedover med den gamle Golf'n det ble også en tur til Italia/Venezia og litt andre avstikkere på veien, til ørnerede bla. Det var en helt fantastisk tur og siden har jeg lengtet nedover igjen, det er faktisk noe av det absolutte beste bil relaterte jeg har vert med på og jeg har etterhvert opplevd en del av den sorten. Det at det er så uorganisert det som skjer utenom treffet, men likevel så høyt nivå på alle bilene man ser er helt spesielt. Selve område rundt Wörthersee er utrolig flott også og setter en fin ramme rundt det hele. pleier som regle å være en godt vær i område også og det hjelper på. :tilber:

 

Storparten av "treffet" er faktisk dagene før for da auler det med feite biler i område, selve treffet pleier være fra onsdag til lørdag men man bør være der feks fredagen eller lørdagen før så man får med seg de atmosfæren rundt sjøen. Det er i hovedsak rundt byen Velden det meste av råning og spontantreff på tilfeldige parkeringsplasser foregår, men man kan kjøre rundt hele sjøen og se feite biler. Bare det å sette seg på fortauet eller i grøften et sted nær Velden på en kasse øl og sløve en hel kveld er en opplevelse, for det flyter feite biler forbi i et sett.... alle merker, fasonger men det er jo selvsagt mest vag produkter.

 

GTI treffet er lokalisert i en mindre tettsted/by som heter Reifnitz den ligger midt mellom byen Velden på vestenden av Wörthersee og den relativt store byen Klagenfurt som ligger på østsiden av sjøen, det er for øvrig hovedstaden i den østerrikske delstaten Kärnten også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har som nevnt hatt et første møte ang turen i 2019

 

Siden datoen for treffet ikke er satt så er det ikke så mye vi får gjort enda, det er enormt med folk i dette område disse ukene det dreier seg om så man må være veldig tidlig ute med å bestille overnatting. Resten ordner seg enkelt for billetter og slikt er det ikke så vanskelig med. Det er også få "store" hotell i område men det er masse små hotell og andre overnattingsmuligheter da det er et viktig ferieområde. Jeg tenker å satse på område rundt Velden som overmatingsted da det er mye som skjer der og det er en koselig by å være i, det er jo også der den berømte bensinstasjonen man ser på ale bildene ligger. Men får vi ikke rom der så må vi bare flytte grensene litt utover, men en ting er sikker skal vi satse på en stor felles bestilling må liste med hvem som skal være med og hvor mange rom vi må ha samt innsamling av penger for evt betaling av depositum gjøres relativt fort for de fleste bestiller året før.

 

Om man er to i hver bil så blir det jo også en rimeligere tur da man deler utgifter samt at det er litt mer sosialt å kjøre så langt når man er to. At man går to og to i lag og deler rom er jo også lurt for da blir det billigere og det øker tilgjengeligheten på rom for andre som skal bo i område.

 

Jeg vil tro at det letteste er vis folk selv grupperer seg med hverandre og bestiller rom til så mange som de er i sin egen gruppe, for en stor felles bestilling er vanskelig gjennomførbar vis det blir mange som skal være med og spesielt vis det er mange som melder av bud pga en "konfirmasjon" det ikke tenkte på osv. Det samme gjelder med felles kjøring nedover det kan vi bare drite i, det fungerer ca en halvtime nedover i Danmark så er det kaos og alle spredt for alle vinder. Men jeg vil anbefale å kjøre 2-4 biler samen og selv vurdere hvor langt og hvor fort man vil kjøre gjennom Tyskland. Men telefonlister og fellesamlinger

og feks egen facebook gruppe må vi organisere for det er gøy å være flere på slike treff.

 

Men at vi har et felles start og et felles mål er selvsagt veldig gøy, så kan vi planlegge noen felles overnattingssteder/møteplasser på veien kanskje vis vi får det til å klaffe. Vi er en gjeng som skal innom ringen for en runde og to og det blir sikkert på veien hjem..... kjedelig å sette bilen igjen i autovernet i Adenauer Forst på vei nedover Europa. : dum :

 

 

 

Jeg har kjørt en god del i Tyskland og på dagtid midt i uken er det mye kø "stau" og det er umulig å forutsi tid og sted eller å følge hverandre i større grupper. På kvelden og natten er det mye lettere å kjøre effektivt man da blir man fort sliten også for det er veldig mørkt og mye lys som kommer imot, det er lett å have i ulykke da pga uoppmerksomhet. Tyskland tar stort sett god dag å forsere i grei marsjfart, det er ikke vits å planlegge for svært høy fart heller for det greier man sjelden å holde så lenge, samt at de fleste biler sluker drivstoff i 200-250 og da må man fylle veldig ofte. Rundt 120-140 er fin marsjfart så kan man hygge seg litt der det er mulig å dra på, er det lite trafikk på veien kan man fint ligge i 150-170 et lengre stykke også.

 

 

 

 

 

 

Om noen ønsker å ha tips til ting å oppleve på veien nedover så kan de sende meg en pm.

Jeg har hatt 7-8 tysklands bilferier der det meste av aktivitetene har dreid seg bare om bil, bilproduksjon, motorsport, bil museum og tekniske museer så jeg har vert på litt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Like før jeg flytter til Bergen når du kommer med så mye bra info her Øyvind!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Like før jeg flytter til Bergen når du kommer med så mye bra info her Øyvind!

 

Bare å henge seg på turen om du vil... det er kult å reise mange bare man er klar over at det ikke fungere i praksis hehe : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kun bergensere? :P

 

Neida.... luften er fri for alle som de sier : haha :

 

Alle kan være med... det blir ikke en over administrert og detaljplanlagt tur for en stor gruppe for det er nærmest umulig på en slik tur.

 

Men vi er en gjeng som skal avsted i 2019 og om noen vil henge seg på så kan man gjerne gjøre det, det blir felles mål så får vi heller samles der nede osv.

Men det anbefales at man går samen i mindre grupper og bestiller seg transport med båt, overnatting osv og at man som mindre gruppe prøver å holde seg litt i lag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flere her som har bestilt leie av bolig nå. Folk som tenker å ta turen burde kanskje vurdere det samme selv snart :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flere her som har bestilt leie av bolig nå. Folk som tenker å ta turen burde kanskje vurdere det samme selv snart :)

 

Sitter dere på linker på flotte plasser å overnatte? Ca pris? Prøver å overtale noen kompiser til å bli med på turen. Hvilke datoer har andre her tenkt å reise? Bør man sette av en uke? Spy gjerne ut all relevant info. Hadde vert kult med "VACN goes to Wörtersee" :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

21. mai til 1.juni har vi ordna oss hus.

 

Dårlig med linker da vi har leid oss et hus :P

 

Tanken er nok å dra fredag/lørdag også somle oss ned dit til 21. mai :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal alle kjøre dit, eller flyr dere?  Hva må man regne i tid på kjøring?  Må vel ha et par overnattinger på veien :) 

Jeg har 7 timer kjøring til Oslo også :p

 

Er  noen kompiser fra Danmark som skal ta turen ser jeg, men de leier minibuss i Tyskland.  

 

Spent på om 3 stk i en Golf 4 R32 kan bli litt i overkant på så mange dager på veien.  

Også litt spent på om bilen min er klar for en slik tur. Kan selvsagt ta firmabilen som er en ny Nissan X-trail, men blir liksom ikke helt det samme, selv om det koster 1/3 å kjøre den og den ikke har noen problemer med å kjøre 2-3000km på en uke :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg flyr til München 24/5 og joiner Odd Erik m/fl der nede. Gjennom Tyskland er kjedelig, men det er andre grunner for min del å fly.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For de som ikke har kjørt nedover i di trakter før, så kjørte jeg ned til Graz (som er ca 15mil fra Wörthersee) i fjor. Tok tidligste Superspeed på morran fra Larvik til Hirtshals, ankom første overnatting litt syd for Leipzig kl.2230 på kvelden. Kjørte videre ca kl.0930 dagen etter, og var i Graz rundt kl.1630. Da har det vært max 140km/t marsjfart, og en lang pause samt et par små. Google maps er en anbefalt turguide som er meget dyktig på veiarbeid og andre hendelser som kan oppstå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har blitt en liten gjeng som reiser nedover nå fra vestlandet + noen øst for vannskillet, men eksakt hvor mange er jeg usikker på og de kan jo endre seg også siden det er en stund til enda.

 

Men det blir litt forskjellige reiseruter og tidspunkter folk reiser ned på, vi bor også litt forskjellige steder men det er ikke et problem.

Men det blir garantert en flott tur og vi må jo sørge for å møtes et sted de dagene vi er der, både for å vise oss frem i samlet tropp og for å ta seg et glass og sosialisere oss på kVeldene.  : rock :

 

Men vi er en gruppe på 3 biler og 4 personer som reiser med båten fra Bergen til Hirtshals torsdag den 23 mai.

Da er vi fremme i Danmark på fredags morgenen 08:30 og starter på turen nedover, mot München der vi i skal plukke opp/møte Hr Lysebo som blir med videre på tur.

Det blir en hotellovernatting her før vi setter kursen for Østerrike og til huset vi har leid i Velden.

Huset har vi leid fra lørdag 25 – lørdag 01. Videre blir det å kjøre litt alpepass, få med seg litt Tyskland og noen severdigheter, svinge innom Ringen for en runde eller to og bruke denne uken på å komme seg oppover mot Norge og da ende opp på Våler treffet til klubben. 3 biler er en passe gruppe om man skal kjøre så langt i lag er man mange fler så blir det ofte kaos og man sliter med å holde seg samlet. : rolleyes

 

Dette blir en fantastisk tur, det er jeg helt sikker på og jeg gleder meg enormt. 

Spesielt nå når vi har hatt noen møter om turen og alle billetter til båt, treff og huset er bestilt, jeg har jo vært der før og vet godt hva som er i vente og det blir magisk… :tilber:

 

MEEEEEN jeg har faktisk en hel bil å bygge til da, den skal også godkjennes på tilsynet samt den må på EU og få skilter igjen. Så det skal jaggu bli arbeid denne våren også. Pr nå står bilen uten skilter og delvis i deler, den skal helakeres og bygges opp igjen med masse nye deler så det er noen garasje timer i vente får en si. Men jeg tar utfordringen og gyver på….. går det så går det… går det ikke så kjøper jeg meg en bare en kul bil og kjører nedover med... : haha :

 

 

Vi har tenkt å få med oss litt spagetti orgasme på veien hjem, og har pointet et par vei stykker for spesielt intrisert. BFO   :glad:

 

5b4f0dbc27bb7ee63ac696835b972c07--mountain-pass-winding-road.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan se ut som det blir tur. Vi har snakket om å ta båten onsdag 22/5 fra Bergen, så vi ender opp i Østerrike fredag.  Tenker så å finne en plass å overnatte der fra fredag til søndag. Blir dette for kort?  Vil ikke vi få med oss nok, eller er dette bra for første gang i Worthersee?  Tenkte da å kjøre oppover igjen og så ta båten til bake onsdagen etter.

 

Er vi kanskje for tidlig ute når vi bare skal være der i 2-3 dager?  burde vi ventet til ut i uken etter?  "Alle" sier jo at det er uken før som er best :p

 

Er det noe vi bør få med oss på veien hjem som er i nærheten av kjøreruten?  

 

Er der en egen "Nordmenn i Wörthersee" gruppe på face?  Kanskje litt enklere å få tips å tips når man er der med flere som er på tur? 

 

Ser det er noen treff i treffene når man er der. Er dette noe man må/kan delta på?  Er kanskje for spesielt inviterte? 

Ser at Swissbox skal ha treff der allerede 20/5?  Starter det så tidlig? :D

 

Tips til steder å overnatte? 

Tips til noe annet? 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

 

 

Er der en egen "Nordmenn i Wörthersee" gruppe på face?  Kanskje litt enklere å få tips å tips når man er der med flere som er på tur? 

 

 

 

 

Nå er det det :)    

 

https://www.facebook.com/groups/280200192870329/

 

Meld gjerne inn folk som passer i gruppen. Kan være greit å ha en plass å få tips og hjelp enkelt utenom forumet når man er der :) 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.