Årets sommerdekktest motor.no.

Anbefalte innlegg

Kikket på årets sommerdekktest på motor.no.

 

Jeg for min del vet ikke om jeg klarer å ta disse resultatene helt seriøst.

 

Falken bedre enn Continental?

Hankook, Vredestein og Kumho bedre enn Pirelli? Ikke misforstå meg, jeg mener ikke at disse dekkene er dårlige, men at Pirelli Cinturato P7 havner såpass langt nede på lista er litt merkelig. Like ens med Falken vs Continental.

 

sketch-1521747990104.png

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke testet Falken selv, men hadde ikke trodd de skulle ligge helt der oppe.

Ellers kan det vell stemme greit det som står der. Har dog inntrykk av at dette varierer fra bil til bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Test er test, alltid like spennende [emoji6]

 

Har ikke studert denne testen i detalj, men ser ganske raskt at de kunne vært flinkere til å sammenligne epler med epler, de tester ofte forskjellige typer dekk fra de forskjellige produsentene.

 

Michelin Pilot Sport 4, Nokian Hakka Black og Falken FK 510 er alle i kategorien som kan kalles «dekk for sportslige biler».

 

Til sammenligning er dekkene fra Continental og Pirelli mer i komfort/touring-kategorien. Det kan fort være at dette farger resultatene, og at f.eks Continental Sport Contact og Pirelli P Zero hadde gjort det bedre i denne testen.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er enig i det du skriver Andreas. Stusset veldig over at Continental datt nedover på lista. Conti er jo stort sett gode greier uansett, men er alt for enkelt å manipulere en dekktest.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har Continental som hovedleverandør til oss og det er kjempedekk, men det er faktisk en del kunder som forespør Michelin spesielt. Stort sett støy som legger til grunn da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden jeg har omlegger og avbalanseringsmaskin så blir det litt dekkbytting. En kamerat av meg ville ha Pirelli P Zero Nero GT 235/45-18 igjen (ford familiedings) . Er 2. settet han kjøper nå. Var kjempefornøyd med det, lite støy, godt grep og null sporing. Hadde conti før, men de sporet litt. Er nok litt å si på bilen også og dimensjon. Naboen min var kjempefornøyd med conti (205/55-16, toyota)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er jo den testen i kun en spesifikk dimensjon, 225/45-17 om jeg ikke tar feil. Så en svensk test i 18", da var resultatene ganske så anderledes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har våtgrep på dekkene fått høy vekt i denne testen da, toppdekkene er bare best når en vekter vått høyere enn tørt føre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det er jo riktigbå ta med vått føre. Et sommerdekk som ikke funker på vått burde aldri bli testvinner.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.