Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er en (lykkelig) eier av en pent brukt Audi Q7 3.0 TDI 2013, gått 53 000.

 

Jeg stod mellom en brukt bil som hadde tapt seg i verdi, kontra en ny til ca samme pris. Håpet var å ikke få de store overraskelsene ved et bruktkjøp, men nå har den første kommet;

"ACC Not available". ACC virker under oppstart og litt kjøring, men har nå falt ut under kjøring/i bruk et par ganger. Bilen er ren, så jeg tror ikke tildekkete sensorer er kilden til problemet.

 

Noen som vet hva dette kan skyldes? De vanligste feilene, og hva det evt koster? Eller som har utstyr til å lese av feilkoder?

 

Hilsen Henrik (Oslo)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor sitter sensoren? Er det noe jeg kan rense selv?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sensoren sitter bak grllen til venstre for skiltet om jeg husker riktig.

 

Ville fått lest av feilkode først å sett om det ligger noen tips på nettet relatert til den.

Hvis det ikke er håp ville jeg hørt med Møller om de har noen tips og gjerne software oppdateringer som kan hjelpe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips! Det betyr at sensoren ikke er synlig? Noen som har mulighet med å hjelpe meg med å lese av felkode?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som 2013 modell så har du vel kanskje fortsatt litt tid igjen av 5års garantien? Eller er den førstegangs registrert før mars 2013?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har den dessverre ikke. Lang historie kort - kjøpte den i tro om at den hadde 5års garanti, viste seg å være en privatgaranti som utløp tidligere dersom man innfridde finansieringen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flere i Oslo som nok kan hjelpe deg med å få lest ut feilkoder. Det kan være noe så enkelt som å få kalibrert systemet hos Audi.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har den dessverre ikke. Lang historie kort - kjøpte den i tro om at den hadde 5års garanti, viste seg å være en privatgaranti som utløp tidligere dersom man innfridde finansieringen.

 

Er det norsk bil? Isåfall vil du jo ha resterende nybilgaranti samt en reklamasjonsrett hos forhandler den er kjøpt hos, såfremt den er registrert etter 2.4.2013.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er tyskimport uten utvidet garanti utover 2 år.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feilkodene vil si hva det er. Mest sannsynlig er det registrert noe den oppfatter som unormalt og derfor skrur den av. Det skal ikke mye til før den skrur seg av, siden det kan fort bli litt farlig med en ACC som ikke gjør som den skal ;)

 

Forhåtentligvis er det kun en sw oppdatering bilen din ikke har fått med seg, eller at det har kommet noe møkk på linsa, eller så kan det være at den må justeres inn på nytt. Radaren sitter til høyre ved siden av skiltet i fartsretningen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gikk du fra lykkelig til ulykkelig så fort?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.