Strømløst i begge dørene på en side - Audi A3 2010

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk,

 

Fikk ett problem med begge venstre dørene mine i påsken.

 

Sakens kjerne, begge dørene har mistet strøm.

Dvs sentrallåsen fungerer ikke, det er ikke lys i noen av instrumentene og ingen av knappene fungerer.

Alt på høyre side fungerer som normalt.

 

Noen ideer hva vi snakker om her?

Defekte ledningsnett, sikring(er), rele eller annet?

 

Jeg har sjekket sikringer, men fant ingen som har røket.

 

 

Takk for all hjelp :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få tatt en diagnose av bilen, VagCom eller lignende. Ikke slett noen feilmeldinger uten å lagre log. filen først. Det kan være kabelbrudd, men også Bordsentralen som forsyner nesten alle komponenter i bilen med strøm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk ledningspølsa mellom dør og bil. Kan nesten garantere at du finner ett ledningsbrudd der. Veldig kjent på A3 8P :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk ledningspølsa mellom dør og bil. Kan nesten garantere at du finner ett ledningsbrudd der. Veldig kjent på A3 8P :)

 

Takk for svar Øyvind, da skal jeg ta en titt der :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Inn mot bilen sitter pølsa klipset mot karosseriet. Bare å klemme den litt sammen før du drar den ut. 2 mothaker på hver "langside" av hylsen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få tatt en diagnose av bilen, VagCom eller lignende. Ikke slett noen feilmeldinger uten å lagre log. filen først. Det kan være kabelbrudd, men også Bordsentralen som forsyner nesten alle komponenter i bilen med strøm.

 

Takk for svar, er nok ikke dumt å sjekke med diagnose også :)

 

- - - Updated - - -

 

Takk for svar, er nok ikke dumt å sjekke med diagnose også :)

 

 

Takker, skal sjekke litt om jeg ikke finner noe der får jeg sjekke med diagnose. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.