Bolt-On turbo og dyser til AEB motor øk

Anbefalte innlegg

Hei! Ønsker å kjøpe oppgraderingsdyser og oppgraderingsturbo som er bolt-om til aeb! Angående turbo så tenker jeg modifisert K04 eller bedre! Og dyser som kan mate på litt. Får si at jeg sikter meg rundt 300hk i motor!:)

 

Svar her, pm eller ring/melding - 97544312

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! Ønsker å kjøpe oppgraderingsdyser og oppgraderingsturbo som er bolt-om til aeb! Angående turbo så tenker jeg modifisert K04 eller bedre! Og dyser som kan mate på litt. Får si at jeg sikter meg rundt 300hk i motor!:)
Hei. Hør med Vidar Skotheim. Send han en melding på facebook.

 

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ei lita stund siden jeg spurte han og da hadde han kun orginal k04 liggende, men takk for tipset. Kan da spørre engang til :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du går for 300hk vil jeg anbefale deg råder også, spesielt når du vil ha noe som spiker såpass mye som en K04 hybrid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er kun oppsett da. Havner nok ikke der tenker jeg :) men håper det skal bikke 250hk i motor. Ble fortalt at motor orker oppunder 400hk med orginal innmat, men det er kanskje å ta i?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aldri hørt om at en 1.8t skal tåle noe sånt.

En AAN femmer derimot kan kjøres 400hk på org innmat med bolt-ons men det er litt i grenseland.

 

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vil du være sikker så går du ikke over 250 på original innmat, nesten så jeg vil påstå at 250 er litt skummelt, 300 er absolutt øvre grense.

 

Kommer sikkert noen og sier "jammen det var jo en som klarte 400 uten at motoren røk", jada, det finnes unntak. Men vil du satse på å være unntaket?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjenner jo noen stk som har kjørt/kjører med "300hk" oppsett på org innmat, nå snakker jeg selvsagt ikke om alle i Norge med B5, men det har gått fint det. Så 250hk tror jeg ikke er noe problem, bare for å understreke tror siden dette blir spekulasjoner. At 300hk er øvre grense er jeg nok enig i, men da mer som en "safe zone" i mitt hode. Disse motorene kan da ikke være så skjøre at 250hk er litt shady? Men, uansett nei, jeg går ikke for å være unntaket hehe :)

 

Noen som har noen ide til bolt-on dyser a? Driver å snakker med Vidar så mulig det blir turbo fra han når det kommer inn igjen noen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få på frankenturbo F21 :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så dyrt a gitt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rådene kunne like godt vært laga av smør, resten tåler en trøkk :)

 

finnes masse 550 dyser med rett spray pattern, men ville valgt dyser etter at turbo osv er bestemt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, okei! Aldri skjønt hvorfor de kommer med smidde stempler men ikke råder.. Stemplene tåler vel mer anyway? Du ville gått for såpass dyser for 250+hk?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kommer veldig ann på turtall. Skal selv få hentet ut mer effekt av min 1.8T. Idag er det kun en 180hk med software oppdatering. Med engang jeg går for noe mer så vil råder bli byttet. Sett nok av folk som "go cheap, go twice". Den regninga gidder ikke jeg å ta :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dyrt med råder da! får i første omgang kjøpe turbo og dyser, så får jeg ta rådene ved en senere anledning. Har ei merce som trenger penger og så xD

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ikke rådene som er dyrt, men totalsummen når man likevel bytter sånt:p

 

Til de lavere effektene så holder kina-råder helt fint. De koster en rundt 3-4laken, tops :)

Jeg skal gå for Kina og planlegger rundt 400hk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vidar skaffer sikkert råder til en grei også, samt det meste annet du trenger til råde bytte :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det tror jeg på! Men det var de pengene da! Har satt av til dyser og turbo, men skal man dra på ned råder og tilbehør så renner det fort på mer enn jeg planerlegger. Skulle ha lakkert oppatt bilen snart og! Den er ikke akkurat så hvit som den ser ut på bildet mitt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du kjøre med 3bar så kan du like greit gå for 550 med en gang, mer moderne enn green giants som ofte blir levert med feil spray pattern.

 

Er jo ikke dumt å slippe opp mot 100% duty cycle. Kommer jo også an på hvor feit blanding du tenker å kjøre, hadde vel handla dyser basert på hvem du skal handle tuning fra, enkelte vil jo bare levere map med spesifikke dyser fordi de bruker ferdigfiler de har.

Du har jo smallbåndlambda så er litt jobb å mappe dyser. Min med bredbåndlambda tar jo 2-3 minutter å tilpasse nye dyser sånn grovt, så fintuner man etter litt logging :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

S3 8l tverstilt med k04 har spytta en del råder med bare chip. Men ja fler kjører med rundt 300hk og over med stock innmat. Men én hybrid k03 eller k04 peaker ganske brutalt som blir mye stress for råder. En på jobben kjørte ATP gt28 eliminator kit. Ca 270-290 hk. Ulempen seint ladetrykk men mindre stress for råder. Hatt det oppsettet i over 5år motor hadde gått 220k før han solgte den videre. På en bil som skal brukes på vei ville jeg hatt godt drag fra bunn med godt mellomregister enn en treg turbo hvor alt skjer på toppen. Et godt map er også alfa omega

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det vil jeg tro! Har hatt en kamerat som kjørte ifra en bil med mer hk fordi den hadde så sein lade kurve. Hvordan tilpasser man dyser? Bruker man justerbar BTR?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det vil jeg tro! Har hatt en kamerat som kjørte ifra en bil med mer hk fordi den hadde så sein lade kurve. Hvordan tilpasser man dyser? Bruker man justerbar BTR?

 

Det gjør man i chippen

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.