Anbefalte innlegg

Fjernlysene på Passaten min lyser rett i bakken mens nærlysene er helt greie. Har ikke noen bryter å justere lysene med inni bilen. Er xenon i nærlysene. Har kjørt funksjonstest på nivåregulering og lyktene kjørte seg da opp og ned som de skulle, men de ser ikke ut til å justere seg på noe vis til vanlig. Har fått opp denne feilkoden i VCDS:

 

Saturday, 31 March 2018, 16:11:23:21384

 

VCDS-Lite Version: Release 1.2

 

Control Module Part Number: 4B0 907 357

 

Component and/or Version: LEUCHTWEITEREGLER D003

 

Software Coding: 00015

 

Work Shop Code: WSC 05311

 

VCID: E5BDE11F6C79

 

1 Fault Found:

 

00776 - Level Control System Sensor; Left Front (G78)

 

31-00 - Open or Short to Ground

 

Er det denne sensoren som er skyld i at fjernlysene lyser rett ned? Og er det mulig å justere dette i vcds-lite?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med forbehold om å bomme,men det er vel ikke så vanlig at nær og fjærnlys lar seg justere separat.. sjekka at pærene står riktig i holderne sine? Jeg bytta hovedlys på 3b’n jeg hadde iforbindelse med en PKK,og fikk verkstedet til å justere lysa.. nærlysa ble spot on,men fjærnlysa stod i bakken.. jeg hadde rettogslett bare vært litt kjapp når jeg bytta pærer i mørket kvelden før PKK..

 

At de ikke justerer seg automatisk,er nivå sensoren du får feil på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke mye skjeivt pæra skal sitte før lyset blir veldig feil..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis en eller begge sensorene er ødelagte, så justerer de seg ikke ved oppstart eller ved last i bilen/kjøring. Så skift sensor først som sist, så kommer lysene tilbake dit de skal. Etter det kan du følge denne guiden for å justere lysene på den korrekte måten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt g78 evt sjekk lednings tilkobligen til denne

 

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok den sensoren som er hele problemet. Har vel funnet ut av begge lysene står rett ned. Takk for svar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.