Golf. Bytte girkasse mellom Golf III og Golf II?

Anbefalte innlegg

Vil en girkasse fra en Golf III fysisk passe inn i en Golf II?

 

Det forutsettes her at begge bilene har 1,8l 90hk bensinmotor, 5-trinns kasse.

 

 

Verkstedavdelingen hos Møller sier ja, med forbehold om noe ulik utveksling, at man ikke bruker diesel-kasse og at de siste kassene fra Golf III hadde litt andre festepunkter. Dette gjelder 1,6 og 1,8 l motorer.

 

En stor girkasse-selger på Lunner sier nei; girkasse fra Golf III vil ikke passe i Golf II.

 

Er det noen her i forumet som har praktisk erfaring med dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

15år siden nå, men jeg satte i en kasse fra en Vento 2.0l i min daværende mk2 GTI 16v. Hvis jeg husker korrekt, måtte jeg bare flytte over overføringene fra den gamle kassa til den nye.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk, det er da noe. Tolker det positivt i forhold til mitt spm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja. den vil fysisk passe..

 

same girkasse. 020. kan dog hende du må flyte over festene, men det bør gå greit

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke bare litt forskjell med speedometeropplegg , er vel wire på en Golf 2 , ikke på Golf 3. Ellers tror og jeg at de går overens.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke bare litt forskjell med speedometeropplegg , er vel wire på en Golf 2 , ikke på Golf 3. Ellers tror og jeg at de går overens.....

 

ikke værre enn å ta ut den elektriske sensoren å dytte nedi wiren

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har til og med brukt 4 trinns kasse fra golf 2 på golf 3. Måtte flytte over drivflensene eneste pgs 90mm på 4 trins og 100mm på 5 trinns

 

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for nyttig info!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.