Anbefalte innlegg

Hei! C4 Guruer!

 

Har problem og få åpnet min bakluke på min Audi S4 Avant C4. Låsen utvendig er rustet + nøkkel går ikke inn/feil nøkkel. Bilen har ikke strøm nå.

Håndtaket utvendig oppfører seg som om luka er låst.

 

Så da lurer jeg på, om noen teorier jeg har, vil fungere. På dette bildet her så tenker jeg om det går og bruke trykkluft inn i slangen får å få sentral låsen i luken til og låse opp (?) , som er merket med grønn sirkel. Hvilken vei må trykket gå? Rød eller grønn? Vil dette gå? Og er det noe forskjell på trykk mengde? Liksom, ikke fullt trykk, for da skjer det noe fælt? : eek :

 

 

Vakum Retning.jpg

 

 

 

 

Her på neste bilde har jeg gått litt mer til verks. FYI, strekene er stag som er på innsiden som kobles til diverse deler på luken.

Rød Sirkel : Dørlås utsiden.

Rød Strek/Blå Strek : Stag som går fra dørlås utsiden til utvendig handtak (?)

Gul Strek: Del av et stag som falt av når jeg dro i det... : eek :

Lilla Trekant: Låsemekanismen.

Lilla Streker: Stag som går til handtak/lås/sentrallås?? (Aner ikke helt)

 

Da lurer jeg på om jeg kan bruke makt og dra i disse stagene på noen måte til og får denne luka opp?.!.? : bh :

Hvilken farge, hvilken vei?

 

 

Stag Retninger.jpg

 

 

 

 

:tilber: Håper noen kan hjelpe. Eller kanskje noen andre ideer, som kunne fungert. : klø : Alt mottas med takk!!

 

 

MVH

E Haaland

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vipper du opp endene på trekket (fra utsidene, der trekanten er) så kommer du rett inn til låsene. Ikke bruk makt, bare stikk en plastspatel/glatt skrutrekker inn i sprekken på høyre og venstre utside.) Da kan du i hvertfall åpne luka ved å dra lett i rød retning.

Dette er nødåpnermetoden som er vist til i instruksjonsboken.

 

Skal ikke være brennsikker, men mener det er vakuum som åpner døra, trykk som låser..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.