Anbefalte innlegg

Hei

Mange som har erfaring med NAF test? Spørre selger om de kan ta en NAF test før eventuelt salg? Er en S8 D3 til nesten 400kkr det gjelder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sett så mye rart av NAF-tester, at min mening er at det stort sett er positivt for kjøper, men kan være negativt for selger. Hender de har "funnet" mange rare feil som slettes ikke er feil.

 

Er selger med på det og du synes det er en trygghet, kjør på! Dog, vær forberedt på at det kan være en negativ opplevelse for begge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den som står til salg i Sandefjord med ny motor? :)

 

NAF test kan være veldig fint, de sjekker omtrent alt, går over karosseri, dekk, væsker, feilkoder, om det er noen lekkasjer, etc. Får et ganske utfyllende skjema.

 

https://www.naf.no/tjenester/naf-test-ved-kjop/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

NAF test bra det, og positivt for da har du en uavhengig part som har gått over bilen.

At "eget" verksted eller lignende har kontrollert bilen betyr ikke at alt er tip top.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den som står til salg i Sandefjord med ny motor? :)

 

NAF test kan være veldig fint, de sjekker omtrent alt, går over karosseri, dekk, væsker, feilkoder, om det er noen lekkasjer, etc. Får et ganske utfyllende skjema.

 

https://www.naf.no/tjenester/naf-test-ved-kjop/

 

Nja, har sett på denne og, men opplever selger virker veldig lite seriøs. Har du noe å si på denne..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde mye heller tatt en sjekk på et merkeverksted. Min erfaring er at NAF skriver mye svada.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nja, har sett på denne og, men opplever selger virker veldig lite seriøs. Har du noe å si på denne..?

 

Ikke mye å si dessverre, har bare sett hvor den står parkert hen :P Men ny motor og selges av forhandler så vil jeg jo si det er en god start. Fikk vell 3mnd garanti / 3000km på den. Men ja, hvis ikke selger er seriøst så er jo ikke det et godt tegn :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke mye å si dessverre, har bare sett hvor den står parkert hen :P Men ny motor og selges av forhandler så vil jeg jo si det er en god start. Fikk vell 3mnd garanti / 3000km på den. Men ja, hvis ikke selger er seriøst så er jo ikke det et godt tegn :(

 

En bil til 400 000, men bare 3mnd garanti?? Der ringer iallefall mine alarmbjeller :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biler som har tapt seg en drøy million på et tiår bør som regel få alle økonomiske alarmbjeller til å ringe, det blir nok ingen bråstopp på verken utlegg eller verditap på sånne biler ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En bil til 400 000, men bare 3mnd garanti?? Der ringer iallefall mine alarmbjeller :)

 

Kjøpsloven sier 5 år på skjulte feil eller mangler. Mange forhandlere "gjemmer" seg bak sånne korte garantier i håp om at kunde ikke kommer med noen krav etter dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en stor forskjell på garanti og reklamasjon :)

 

Garanti er noe forhandleren/butikken/produsenten gir, men du har klagerett i 5 år og det er etter forbrukerkjøpsloven.

 

Men jeg skulle gjerne hatt litt mer informasjon på rettigheter ved salg av et brukt objekt igjennom forhandler/butikk som det opplyses om. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du finner mange eksempler på dårlig arbeid fra NAF her på forumet.

 

Men som kjøper er det jo greit å så en uavhengig vurdering. Spesielt om du ikke kan besikte bilen selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

NAF hadde ikke fått en eneste krone fra meg. Det er for mye dårlig arbeide som gjøres på disse testene til at det bør brukes i salgssammenheng, både for kjøper og selger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke mye å si dessverre, har bare sett hvor den står parkert hen :P Men ny motor og selges av forhandler så vil jeg jo si det er en god start. Fikk vell 3mnd garanti / 3000km på den. Men ja, hvis ikke selger er seriøst så er jo ikke det et godt tegn :(

 

Nja, er ikke sånn direkte useriøs, men virker ikke så interessert i å selge nesten. Ihvertfall veldig dårlig selger... Bilen er i fin stand, og helt ny motor nesten drar jo veldig opp.

 

Ellers har jeg sett på en annen, som har en 100 000km gammel motor og er litt rimeligere, men annet utstyr. Men denne er privat, og det virker veldig skummelt å kjøpe slik bil privat.

 

Denne har dog miltek, bra historikk, men på alle papirene en gammel merknad fra 2016 'svetter rundt girkasse'

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer snart en flott S8 til salgs i Krsand som har ligget ute før til 400. Strøken bil med riktig utstyr og historikk. Kunden har full historikk på denne hos oss (Audi verksted) de 8 årene han har hatt den. Den ble byttet inn mot en nyere hos Skretting Bil og kommer snart ut for salg der igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

https://www.finn.no/117947615

 

Ikke denne som akkurat ble lagt ut?

 

Har sendt dem epost tidligere om en annen S8, men fikk aldri noe svar. Virker litt useriøst å glemme å svare på en epost, I det minste ikke så stor vilje til å ville selge den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må være et virus som går det der da, om du har kontaktet 3 selgere på 3 ulike S8 og alle er enten useriøse eller svært dårlige selgere...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke vet jeg. Jeg skriver alltid en lang epost der jeg spør om mange detaljer som både servicehistorikk, eierhistorikk, dekk, evt innbytte og gjør selger oppmerksom på at finansiering er i orden og jeg kan hente bilen på dagen dersom det er aktuelt. Ser også normalt ut, kommer i en fin A6 og normale klær, så er ikke slik at jeg ser shady ut og sender en epost med 'kan jeg prøvekjøre?'.

 

Er nok ikke alle selgere som faktisk klarer å selge, og tror at EN S8 er så eksklusiv at kundene må gjøre seg fortjent?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg personlig liker at folk ringer på bilene. Svarer selvsagt på mail også, men når noen ringer så er det ofte et tegn på at de er seriøse kjøpere. Hilsen bilselger :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er ikke så glad i å ringe, da jeg egentlig smått har telefonskrekk til å begynne med, og jeg får litt hjerneteppe når jeg først ringer. Glemmer å spørre om viktige ting, og kommer litt for fort fram til prøvekjøring at jeg føler det virker som det er eneste grunnen.

 

Og når jeg sender epost har jeg alt skriftlig lagret det jeg trenger å vite og huske på til sammenligning med andre feks. Hjelper lite å ringe og spørre om servicehistorikk.

 

Det er jo sånn sett ikke min jobb å kjøpe bil, men selgers jobb å selge hehe...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er ikke så glad i å ringe, da jeg egentlig smått har telefonskrekk til å begynne med, og jeg får litt hjerneteppe når jeg først ringer. Glemmer å spørre om viktige ting, og kommer litt for fort fram til prøvekjøring at jeg føler det virker som det er eneste grunnen.

 

Og når jeg sender epost har jeg alt skriftlig lagret det jeg trenger å vite og huske på til sammenligning med andre feks. Hjelper lite å ringe og spørre om servicehistorikk.

 

Det er jo sånn sett ikke min jobb å kjøpe bil, men selgers jobb å selge hehe...

Et hint:

Da bør du starte eposten, med å forklare at du bruker epost pga "lettere telefonskrekk".

Du bør også forsøke å holde eposten så kort og konkret som mulig, og heller legge opp til oppfølgende spørsmål.

De skal selge, men du ønsker jo også å kjøpe ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er dessverre ei heller uvanlig at mindre forhandlere er dårlig på svare på/bruke mail. Sånn generelt.

 

Har flere ganger opplevd det, men fått bra service på mobil eller ved oppmøte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ring med stikkordsliste over hva du ønsker å spørre om; noter svarene mens du snakker. Kjøper du bilen kan du jo ta de viktigste punktene fra tlf samtalen inn i kjøpskontrakt.

 

Ev ta opp tlf samtalen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.