S8 D3 - gammel merknad på servicepapirer

Anbefalte innlegg

Hei

Ser på en S8 D3 som har 170.000km nå. Ny motor 100.000km siden. Bilen har full historikk hos Møller, og nåværende eier virker veldig seriøs og ærlig. Eldre dame som selger etter hennes avdøde mann.

 

Jeg har sett på, og prøvd bilen, og den er veldig bra stand. Ingen riper, steinsprut eller noe som helst og man ser bilen er veldig tatt vare på av en enthusiast. Det var hans store guttedrøm som ble kjøpt noen år siden, så han har naturligvis tatt godt vare på den.

 

På service noen år siden står det nederst på 'merknader/observasjon' at 'liten svetting foran ved kjøleslange, liten svetting mellom girkasse og motor'.

 

Jeg har spurt eier om dette, og hun sier hun ikke har hørt noe mer om dette. Hun sa de så det samme når de kjøpte bilen, men både verksted og hennes mann sa det ikke var noe farlig, og at det ikke har endret seg siden.

 

Merknaden står på alle servicepapirene etterpå, selv på en reprasjon på 30-40 000kr på klimaanlegg litt siden. Jeg antar siden det er blitt fikset dyre ting på bilen, men at merknaden bare står der, at det kanskje ikke er så ille?

 

Noen som har noe innspill? Planen og drømmen er å ha en S8 V10 stående i garasjen som kose/søndagsbil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Velkjent; på Audien kommenterte Møller Stavanger i 2012 at bremsekalipper må byttes. Kalipperne ble senere overhalt utenfor Møller systemet av tidligere eier, men kommentaren lar seg ikke slette, og står der etter hver eneste service.

 

Samme på en tidligere Passat som fikk ny motor pga verkstedet glemte motorfestet etter regreimbytte. Takst ble tatt hos Gumpen som kommenterte hull i motorblokk. Ny motor ble satt inn av Automester, men kommentaren til Gumpen om hull i motorblokk lot seg ikke slette så etter hver eneste service stod det at blokka hadde hull.

 

Ellers; svetting er vel veldig vanlig? Bruker bilen olje?

 

Uansett kjøper man vel ikke V10 bensin for å ha et forutsigbart bilhold?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen blir aldri etterfylt olje mellom skift sier eier.

 

Nei, men man ønsker jo selvfølgelig det så lenge det lar seg gjøre ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommentar lar seg slette. Men man må fysisk inn et annet sted i programmet, slik at kommentarer som dette ofte blir glemt

 

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ringte verksteder som opprinnelig la det inn, og de kunne ikke se at det er blitt gjort noe med. Dog regner jeg jo med det hadde blitt kikket nærmere på når kunden bruker ufattelig mange tusen på å fikse AC pumpen som er litt mindre viktig enn svetting?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, om du ser på det med et litt mer kritisk blikk (kall det gjerne worst case scenario), kanskje tidligere eier ikke hadde eller var villig til å legge ubegrenset med penger i dette, og foretrakk å bruke de 30-40 tusen på klimaanlegg enn å bruke de på å fikse oljesvetting mellom girkasse og motor? Frister kanskje mer å slippe å svette inni bilen selv, enn at bilen svetter litt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for alle svara. Jeg skal se litt nærmere på det, men siden bilen ikke bruker noe olje virker det ikke som det kan være noe veldig alvorlig I mine øyne. For alt jeg vet kan det være at de har sølt olje selv og ikke tørket det og sjekket om det faktisk er svetting.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.