Audi Q5 2010 - Setebeltevarsler kommer og går (med belt(er) i)

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Vi har et problem med beltevarsler som kommer og går på vår Audi Q5 2010 (2.0TDI)

Det er uavhengig av om man kjører alene med beltet i spenna på førerside og passasjerside, med og uten passasjer.

Kan det være dårlig kontakt / løse ledninger?

Prøvde å finne sikringen for varslingen, så samboer ikke blir gal til og fra jobb - men klarte ikke å finne noe i sikringsoversikten i manualen.

 

Om noe er defekt, vil jeg i det minste avdekke det selv, enn å levere inn på verksted og betale unødig for feilsøkingtimer der.

Har en kompis med VAG COM som skal svinge innom ila uka, men tenkte kanskje jeg kunne forske litt på dette selv før den tid.

 

Er det mulig å demontere beltespennen uten å ødelegge den? Har prøvd å søke på nettet rundt dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kunne se kobber på ledningen som går opp i selve beltespenna, så da konkluderer jeg med at dette er "feilen".

Varslingen ble konstant etter at jeg dro litt i disse, for å se om det var mulig å teipe litt rundt til verkstedtime.

Regner med at kontakten var til og fra, og derfor gikk aldri varslingen ut av "akustisk modus" til kun lys i instrumentpanel, noe den gjør nå etter 1-2 minutter kjøring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et billig alternativ (om garantien er utløpt) er å kode vekk varsleren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.