Bremsekraft/vakkum-problem A6 C6 2.4

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har de siste årene merket at bremsene på A6n ikke lengre har det hissige bittet de pleide å ha. Før var man såvidt borti pedal og man fløy i frontruta, i alle fall nesten [emoji6]

 

Jeg har overhalt vakuumpumpen, men det som er snodig er følgende :

Om jeg bremser mens jeg har foten på gassen, så er bremsene så hissige som jeg husker de var!

 

Vil ikke det tilsi at vakuumpumpen fungerer som den skal, og at ett eller annet virker dårlig med lukket spjeld?

 

Noen som har vært borti lignende?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke om 2.4`n din har elektrisk vacuumpumpe eller vacuumpumpe drevet av kammene (på baksiden av toppen)

Men så lenge det er snakk om ei pumpe spiller ikke spjeldet noen rolle.. bortsett fra det rent elektriske da.

Ei mekanisk drevet vakuumpumpe lager vel konstant vakuum, mens ei elektrisk drevet pumpe setter vel igang når man ikke er på gassen?

Mulig det er noe elektronisk feil som gjør at pumpa starter når du er PÅ gassen istedet for AV?

Usikker, kaster bare ut 5-øringer :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke om 2.4`n din har elektrisk vacuumpumpe eller vacuumpumpe drevet av kammene (på baksiden av toppen)

Men så lenge det er snakk om ei pumpe spiller ikke spjeldet noen rolle.. bortsett fra det rent elektriske da.

Ei mekanisk drevet vakuumpumpe lager vel konstant vakuum, mens ei elektrisk drevet pumpe setter vel igang når man ikke er på gassen?

Mulig det er noe elektronisk feil som gjør at pumpa starter når du er PÅ gassen istedet for AV?

Usikker, kaster bare ut 5-øringer :)

Mekanisk pumpe på disse, i forkant av toppen på passasjersiden. Den går konstant ja, men vakuumlinja splittes og går med ei tynn linje på innsugsmanifolden også. Må nok forske litt mer på dette.

Det er en eller annen form for aktuator på manifolden, samt vakuumsensor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.