Anbefalte innlegg

Da har jeg fått den på verksted og de har fått tittet litt.

 

De påstår at spjeldet beveger seg som det skal, men at det er lav \ ingen kompresjon på ene siden av motoren... spent på hva de evt finner ut... fant et par tråder på nett og da så jeg en fyr hadde opplevd det samme når gasspjeldet var defekt, og en annen opplevde det når en tempsensor var defekt... og noen hadde opplevd det med bøyde ventiler...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener noen nevnte komptesting tidligere her :P

Er det bare på ene sia så er det nok toppakningen som har røket mellom sylinderene. Meg å naboen reparerte en slik en v8 for en liten stund siden. problemer er at man raskt brenner bort godset i blokk og topp der pakningen skal tette, så da er det i utgangspungtet kassert motor, hvis du ikke tar fram tigapparat og fila som jeg gjorde

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener å huske at disse motorene av og til kan være plaget av ventil heng. Spesielt på motorer som har gått langt og med automat kasse. Ventilene kokset og hang seg fast i åpen stilling. Dette kan jo stemme med tanke på lav komp...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener noen nevnte komptesting tidligere her [emoji14]

Er det bare på ene sia så er det nok toppakningen som har røket mellom sylinderene. Meg å naboen reparerte en slik en v8 for en liten stund siden. problemer er at man raskt brenner bort godset i blokk og topp der pakningen skal tette, så da er det i utgangspungtet kassert motor, hvis du ikke tar fram tigapparat og fila som jeg gjorde

Auda.... det tror jeg ikke jeg gidder koste på den :(

 

Sent from my VIE-L09 using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener å huske at disse motorene av og til kan være plaget av ventil heng. Spesielt på motorer som har gått langt og med automat kasse. Ventilene kokset og hang seg fast i åpen stilling. Dette kan jo stemme med tanke på lav komp...

 

Denne har gått 373000 og har automat ja..

 

Sent from my VIE-L09 using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bare å plukke sundt, gjort på et par timer :) eller få noen til å gjøre det for deg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bare å plukke sundt, gjort på et par timer :) eller få noen til å gjøre det for deg
Får se hva verkstedet evt tilbyr :( jeg har ikke tid eller kompetanse til den jobben iallefall :(

 

Sent from my VIE-L09 using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe nytt her da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe nytt her da?
Venter enda på mer info,de var fullbooket,så ba de ikke stresse...

Tenker jeg stikker innom i morgen og hører,spent på om det kan reddes...

 

Sent from my VIE-L09 using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regreim ble forøvrig byttet i januar,inkludert strammer og vannpumpe,pluss pakninger på kam,så det burde jo være bra stand på..

 

Sent from my VIE-L09 using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var innom idag,de hadde en vannvittig backlog med biler,så hadde ikke fått sett mye på den..

 

Han skulle prøve å få trykktestet den iløpet av uken for å se om stempler og ventiler faktisk beveger seg, og sjekke om regreim kan ha hoppet...

 

Startgass hadde visst ikke hjulpet noe heller.

 

Sent from my VIE-L09 using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da hadde de klart å få start på den,mente det var mye olje i sylinder, men bilen var testkjørt iallefall.

 

De mente det kunne være ventiler eller stempelringer..

 

Hvis noen er interessert i en hel delebil med mye byttede deler på skal dere få first dibs før jeg legger den ut på finn når jeg kommer hjem fra ferie [emoji28]

 

Sent from my VIE-L09 using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg hentet bilen, den startet fint nå og oppfører seg ikke noe "forskjellig" fra før... så kan nok være noe som har vært i heng inne i toppen...

 

Tall fra kompresjonstesten er som følger :

 

Cyl1 : 3.5

Cyl2 : 0

Cyl3 : 7

Cyl4 : 9

Cyl5 : 6

Cyl6 : 6

 

Jeg skal vaske bilen og ta noen bilder, og legger den ut på finn som et repobjekt \ delebil da jeg ikke har tid eller ork til den mer :P og med familieforøkelse på vei er det nok lurt å investere i en stasjonsvogn :-)

 

Kan nevne følgende hvis noen er interessert før jeg får lagt den ut på finn :

 

Bil kjøpt i 2015 for 60.000 på 307000, nå på 380000

 

- Ny bensinpumpe i 2017 (7000)

- Webasto og vannledninger overhalt i 2016\2017 (20000)

- Nye tennkabler i 2016 (6000)

- Ny vannpumpe og regreim + registerpakninger i 2018 (13000)

- Ny dynamo i 2015 (15000)

- Byttet toppdekselpakninger begger sider i 2015 (12000)

- Byttet viskerarmoverføring i 2017 (brukt 700)

- Byttet radiator i 2017 (6500)

- Nye sommerdekk i 2017 (Delinte DH2 18" på lite brukte alufelger (orginalpris 17000) (5500)

- Byttet høyre bremsecaliper framme før jeg fikk bilen (10000?)

- Byttet venstre bremsecaliper framme i 2018 (5000)

- Avtagbart hengerfeste montert i 2017 (5000)

- Halvt år gamle Xenonpærer + H7pærer (3000)

- Nytt banner batteri i 2017 (2000)

- 3x servicer utført i mitt eie over 3 år

 

Medfølger :

 

- ny servopumpe (2000)

- spesialbestilte stabstagforinger bak (audi har sluttet å produsere) (500)

- Nye stabstagsledd bak (700)

- nytt innsugspjeld (2000)

 

Kjente feil :

- Overnevnte stabstagsledd og foringer

- Midtre potte må byttes

- dryppende lekkasje på servoretur, kobling eller hele overføringen?

- Topp burde overhales ?

- Bremseslitasjesensor defekt, mistenker ledning som går oppover fra ABS \ Bremse til motorrom er defekt.

 

For noen som er glad i å skru er vel dette bare småtterier...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.