Registerkjede-registerreim Volkswagen/Skoda.

Anbefalte innlegg

Prøvde å søke litt,men fant ikke noe,finnes det en oversikt over hvilke VW/Skoda som har registerkjede? Broder'n har lyst på VW,å spesielt Golf/Scirocco,men hvilke årganger av disse har registerkjede?

 

Gutten kjører mye småkjøring med noen unntak på langturer Karmøy-Oslo,antar at det er lurt å holde seg unna diesel med tanke på DPF?

 

Har også kikket litt på diesel-Passat årgang 2011 med mye utstyr,er det noen kjente feil på disse?(1,6 diesel på 105hk)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Golf Mk5 R32 har registerkjede - det samme har Passat med R32 og R36 motor...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv har jeg en 2009 modell scirocco 2.0tsi. Jeg skal bytte kjede og strammer nå til sommeren da det frem til mai 2012 har vært problemer med strammer. Da kom en oppgradert versjon. Min har gått 165k. Jeg bytter for å være på den sikre siden. 1.4tsi er vel ikke kjent som en veldig god motor. Er vel omtrent ikke en scirocco med 1.4tsi som ikke har byttet motor omtrent. 1.6tdi har jeg hatt 2stk av på golfen ble det byttet EGR og en dyse på garanti. Touranen jeg har nå har 100k snart ikke blitt byttet en eneste del. Kjører litt småkjøring. Men har ca 4mil hver vei på jobben. Og Sverige tur en gang i måneden. En golf gti eller scirocco etter 2012 med 2.0tsi er det jeg hadde godt for. På passat hadde jeg valgt 2.0tdi. 1.6tdi er egentlig en veldig liten motor til en såpass stor bil. Men som bare frakt bil funker det helt fint regreims bytte er 180 eller 210k intervall på bytte på 1.6tdi og 2.0tdi

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gamle 1,4 TSI har kjede. Den ligger forover. Med innsuget bak og eksosen foran. Nye 1,4 TSI har rem. Den ligger bakover. Med innsuget foran og eksosen bak.

 

2,0 TSI er stikk motsatt. Den gamle har rem. Den nye har kjede. Begge ligger bakover. Med innsuget foran og eksosen bak. Det er mye vanskeligere å se hvem som er hvem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Golf Mk5 R32 har registerkjede - det samme har Passat med R32 oh R36 motor...

 

VR6 har også kjede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vert på Møller Horten i dag for å få pris på bytte til nye typen kjedestrammer.

 

Jobben tar 3-4 timer og delene som blir byttet er strammer, kjedet, guider, simmring (veiv), toppdeksel pakning og bunnpanne pakning.

 

Som dere sikkert ser så har jeg en Scirocco 1,4 tsi tvincharger (motorkode) CAVD.

 

Bilen har gått ca 75000Km

 

Totalprisen er 12852,00 Kr. og tilbudet er gyldig i 3. mnd.

 

Har ikke oppgitt VACN medlemskap med de prosentene det gir.

 

Ps. for de som ikke er klar over det, så kom det en oppgradert kjedestrammer på tfsi motorene i 2012-2014 (litt usikker på hvilke motorer som fikk når)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.