Produkter til våtsliping av flekklakkering - tips?

Anbefalte innlegg

Tatt noen flekker rundt omkring på Passaten, og skal med tiden fylle på litt mer lakk, våtslipe og polere det opp igjen. For å gjøre det enklest mulig, tenkte jeg "bakplate" til drill med tilhørende slipepapir. Ser Flexipads har stort utvalg av produkter, men finnes det andre som kanskje har et kit også? Tenkte mellom 30-50mm bakplate.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg aldri våtslipt selv, men ser de som polerer og detailer bil mener en vanlig roterende poleringsmaskin kun er for proffer og de såkalte DA maskinene er mye lettere i bruk for det er mindre som kan gå galt. Ser forøvrig ut som Rupes sin luftdrevne maskin bilnerden.no har i lenken over er av DA typen.

 

Når det er sagt så ville jeg tro at en bakplate på drill nettopp blir mye av det samme som en roterende poleringsmaskin og man da kan ende opp med de samme baksidene og fallgruvene, fort gjort å brenne igjennom klarlakken med andre ord. For de med en ustødig hånd ville det og kanskje være en mulighet for skiva å ta tak i en kant og stikke avgårde og plutselig lage et dypt pussemerke bortover lakken.

 

Kanskje ikke så hjelpsom post, men hadde noen tanker å lufte. Det hele vil jo alltid være relativt til hvor mye du skal slipe, pusse og lakkere i første omgang i tillegg til mange andre faktorer som blir spesifikke for ditt prosjekt. De få lakkeringsvideoene jeg har sett som involverer våtslip har foregått for hånd med en stor flat bakplate for å bli kvitt appelsinhudeffekten i lakken.

 

Lykke til, og post gjerne fremgangsbilder for oss som lurer på resultatet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du bare rubber utflekkings området(det lager nok vedheft), og du må passe på så det absolutt ikke kommer noe base støv i utflekkings området.

Og når du flekker ut klarlakken legger du en speed blender spray over for å smelte utflekkingen.

Når dette har herdet, tenger du bare å rubbe og polere opp igjen utflekkingen og den blir fin, men du må ikke våtslipe eller slipe for da får du opprivninger i klarlakken og det blir ikke fint.

Kort og enkelt forklart. Håper det hjelper

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har gjort dette på "detailer-måten" ved å blande klarlakk og farge sammen og penslet på i et og samme strøk. Det som gjenstår er å våtslipe og polere opp igjen de små flekkene rundt omkring på bilen.

Den første linken funker ikke, men det som er på den andre har jeg vurdert:)

Nå har jeg aldri våtslipt selv, men ser de som polerer og detailer bil mener en vanlig roterende poleringsmaskin kun er for proffer og de såkalte DA maskinene er mye lettere i bruk for det er mindre som kan gå galt. Ser forøvrig ut som Rupes sin luftdrevne maskin bilnerden.no har i lenken over er av DA typen.

 

Når det er sagt så ville jeg tro at en bakplate på drill nettopp blir mye av det samme som en roterende poleringsmaskin og man da kan ende opp med de samme baksidene og fallgruvene, fort gjort å brenne igjennom klarlakken med andre ord. For de med en ustødig hånd ville det og kanskje være en mulighet for skiva å ta tak i en kant og stikke avgårde og plutselig lage et dypt pussemerke bortover lakken.

 

Kanskje ikke så hjelpsom post, men hadde noen tanker å lufte. Det hele vil jo alltid være relativt til hvor mye du skal slipe, pusse og lakkere i første omgang i tillegg til mange andre faktorer som blir spesifikke for ditt prosjekt. De få lakkeringsvideoene jeg har sett som involverer våtslip har foregått for hånd med en stor flat bakplate for å bli kvitt appelsinhudeffekten i lakken.

 

Lykke til, og post gjerne fremgangsbilder for oss som lurer på resultatet :)

Har polert mye med roterende og noe med DA, samt at jeg har begge deler selv, så har gjort meg opp noen erfaringer:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.