Tilbakemeldingstråd for VACN Våler 2018

Anbefalte innlegg

Da var man endelig hjemme etter en fantastisk helg på Vålerbanen med sydentemp og knallsol! Noen av oss har vært uheldige på veien hjem, men heldigvis har alle klart seg fysisk sett.

 

Vi i hovedstyret ønsker oss tilbakemeldinger fra dere som deltok på treffet, både ris og ros. Det er eneste måten vi kan forbedre oss på om det er noe som dere ikke er fornøyd med. Er dere veldig fornøyd, så tyder jo det på at vi gjør noe rett. :)

 

Utstillingspørsmål vil utstillingsgruppa ta seg av og resten svarer vi fra styret som har info og tid om det skulle være noe.

 

Henning har allerede tatt opp det med overnatting i depo, det skal jeg ta med videre inn i planleggingen av Våler 2019.

Ellers leide vi inn PSS for å ha litt ekstra brann og ordensvakter i helgen, jeg håper det har gått veldig fint for dere. De kunne melde om rolige tilstander, så jeg er veldig fornøyd. Om de var litt strenge med musikken at den måtte såpass mye ned klokken 00:00, så beklager jeg det.

Men når det er sagt er jeg og styret veldig fornøyd med hvordan helgen har gått. Det har vært en fantastisk tone på campen, rolige tilstander i depo og dere har tatt tilbakemeldinger fra tårnet og oss veldig fint.

 

Håper løsningen vi kjørte i helgen med litt sladding og sporkjøring fungerte for alle!

 

Jeg, på vegne av styret, takker ærbødigst for at dere tok turen til Våler, alle som en! Vi håper dere har hatt en flott helg og at vi ses igjen enten på Xmeetingpoint (Hellerudsletta) for utstillingstreff 11.08 eller på Rudskogen 21. - 22. september for banekjøring- og utstillingstreff.

 

 

Ord ifra Chris-William:

 

Som ansvarlig for sikkeheten for treffet og på banekjøringen så må jeg også komme med noen få ord:

 

Jeg må rekke en stor takk til alle som tok seg turen og de frivillige som stilte opp for klubben, det er flott å se masse blide mennesker og at folk møtte opp i tide til førermøte. Det kan se ut som jeg (klubben) har landet oppskriften på hvordan medlemmene vil ha det på banekjøringen og folk er fornøyd med det. Er dere fornøyde er jeg fornøyd.

- Skal jeg være misfornøyd med noen så er det at en del valgte å kjøre i t-skjorte og shorts. Du kan ikke komme og si at du trodde det gikk fint, når vi innformerer godt i forkant i alle digitale kanaler samt jeg tar det med på førermøte. Da blir jeg litt lei meg. Jeg har full forståelse for at det er varmt i bilen, men sikkerhet kommer først, alltid!

- Det var 2 ganger det ble tull med Rød-flagget og det beklager jeg veldig. Jeg/vi bruker ikke det hvis ikke det faktisk er ytterst nødvendig, spesielt siden man ikke får kjølet ned bilen. Siste gangen fikk vi derimot fort endret dette. (Svelander visste nok ikke at nordmenn med quattrobiler ikke har noen problemer med sandfeller, sånn som Svenskene har : smil : )

- Det ble også oppdaget at banemannskapet brukte flere flagg enn det vi hadde gått igjennom på førermøte, det fikk jeg ikke høre før på slutten av første dagen. Her har vi 2 valg, bruke færrest mulig flagg, eller ta med flere flagg i førermøtet. Fordelen er at man kan lettere skille hva som er årsaken. Eksempelvis kan vi bruke friksjonsflagg (stripeste rødt-gult) istedet for gul-flagg og på den måten står sjåfører friere til å ta forbikjøringer. Her tar jeg imot tilbakemeldinger ifra dere medlemmer så jeg kan forberede meg til Rudskogen.

- Det er alltid noen som skal tøye strikken ift. hva som er regnet som kontrollert sladd, men de som tok den altfor langt fikk også konsekvenser. Ellers skal dere ha skryt for å ha tatt til dere tilsnakk. Det var ingen problem å se at dere gjorde tiltak etter at svartflagg var blitt gitt.

- Kommentar om støy som er blitt nevnt, første utfordring er når det kommer 5-6 biler i klynge. Det neste er at det er naturlig forsinkelse i støymåleren på Vålerbanen. (Jeg tror det har med overføringen av verdiene) så tårnet se verdiene forsinket. I en klynge da så er det vanskelig å skille bilene. Det neste er at en klynge er med på å dra opp støyen. Det neste er at samme bil kan ha forskjellige verdier utifra om eksosen er varm, vindretning og evt. refleksjoner ifra en annen bil som kaster lyden tilbake. Det kan også være oss i tårnet som er usikre, men der skrev vi heller ikke opp en advarsel. Generelt så jeg at alle biler hadde høyere verdier enn tidligere. Min bil som har hatt 0 endringer siden ifjor gikk opp 4dB. Det er ikke så mye vi får gjort, annet enn å håpe at grensen økes.

- Når det gjelder ingen overnatting i depot så er det rett og slett klubbens historie som setter en stopper for dette. Vi får ikke lov av Vålerbanen og da gjør vi det enkelt å følger dette. Det ble ekstra håndhevet nå som det var kommet elektronisk bom og området ble avstengt, de aller fleste fikk dette med seg når vi gikk ut med info tidlig og jeg lagde dette som et ekstra uthevet punkt i forkant. Hvorfor noen bruker energien sin på å prøve å få det omgjort samme kvelden som treffet er, det skapte bare dårlig stemning.

 

 

Når det gjelder campen så er det litt morsomt å se kommentaren på musik/motorrusing. Aldri skjønt hvorfor alle har bilene avslått etter at de kommer ned på camp, men skal starte den etter kl.24. Låter den bedre om natten? Spill høy musikk og rus ifra dere før kl.24, det er stort sett 5 timer man har på seg etter endt banekjøring :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg stiller meg bak min navnebror og vår leder, og ønsker å takke alle for et fantastisk treff og håper alle er fornøyde.

 

Ønsker også å fremheve alle medlemmene som har kommet bort til oss iløpet av helgen og gitt oss skryt hvor flinke vi er. Dette er en utrolig stor motivasjonsbooster for å la oss i hovedstyret, samt funksjonærer til å fortsette med det vi gjør!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg - mest for moro skyld - kjøpte passasjerlisens og deltok på førermøte for første gang;

Chris-William kommenterte jo noe omkring dette med flagging på banen som hadde vært litt uheldig, men at man samtidig gjorde noen vurderinger for hvordan man best kunne raskt berge de som har kjørt ut etc. Det kunne være et innspill å la han skyte inn litt tidlig i denne tråden. :)

 

Ellers meget fornøyd. Vi har jo tilogmed en Tesla-konvertitt! Kunne ønske meg å sett fler gamle, kjente, men alt tipp topp i mine øyne (foruten den dustete elgen på Rv 210 på vei hjem).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En av tilbakemeldingene jeg fikk med meg i løpet av helgen var at folk ikke hadde helt fått med seg alt av regler, tider for teknisk og lignende. Vi har dyttet ut mye informasjon via facebook, forumet og vacn.no.

Hvordan kan vi opplyse folk bedre? Der trenger vi litt tips.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ide til neste treff kan være å stenge teknisk mellom 12 og 14 istedenfor 10 og 12. Spesielt på lørdag var det noen biler som dukket opp i 10.30 tiden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har glemt å takke de frivillige! Beklager!

En stor takk til de frivillige som har tatt teknisk for oss i helgen, uten dere er det veldig vanskelig å få ting til å gå rundt med bare 10 mann i styret.

 

Vi håper dere syns fordelingen var ok i år og at dere er tilgjengelig på Rudskogen også. :)

 

Julian: Tusen takk for jobben du gjør for oss. Håper leketøyet jeg hadde med til deg i år gjorde helgen litt mer spennende og vi gleder oss til en teaser og ferdig produkt snart. ;)

 

 

Ja, vi skal se på det med åpningstider i teknisk. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for et flott treff! :D I overkant varmt for min del, så er glad for at jeg benytta meg av hotellet der oppe! :D Eneste som jeg har å sette fingeren på, og det gjelder ikke dere, er: Hvor ble det av dragrace-deltakerene? Dette er jo helt sykt gøy å se på :D

 

Foresten, dere etterspurte litt bilder av veien til lokallagene til Våler. Har ett par klipp av oppmøte og litt ute på vei :) Hvem sender jeg til ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for et flott treff! :D I overkant varmt for min del, så er glad for at jeg benytta meg av hotellet der oppe! :D Eneste som jeg har å sette fingeren på, og det gjelder ikke dere, er: Hvor ble det av dragrace-deltakerene? Dette er jo helt sykt gøy å se på :D

 

Foresten, dere etterspurte litt bilder av veien til lokallagene til Våler. Har ett par klipp av oppmøte og litt ute på vei :) Hvem sender jeg til ?

 

Det ble litt for få deltakere til drag for å kunne veie det opp imot 1 time ekstra kjøring for de andre vil jeg tro.. dumt igrunn, det er jo svært publikumsvennlig som du sier :) «Dekktest i sving» syns jeg ble veldig bra, håper det kan bli et innslag også femover!

Ang film av kjøring til Våler kan det sendes til meg, så får jeg sydd sammen noe :) Send en PM!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vi ikke egen utstillingsdiskusjonstråd i år? Jeg reiste før utdeling, så har ingen formening om hva som diskuteres. Men vi må klare å godta hva dommerne avgjør og ikke snakke ned om vinnerne, så får vi heller snakke om kriteriene til neste treff.

 

 

 

Mvh

Rune

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig fornøyd med treffet!

 

Teknisk så slo bremsevæsken rødt ut, men fikk handlet en liter, fikk låne verktøy og fikk stå i teknisk hallen å bytte så ble det fort banekjøring. Her klubben skinner frem, etter en stressende eksamens uke så var det veldig herlig at ting løste seg til slutt. Fikk sitte på med flere, og lærte veldig mye :) Synd det ikke ble noe akselerasjons test, var gira på det, får håpe på flere deltagende til neste år :)

 

Jeg kjørte siste heatet på lørdag, 18:40 til 19:00. Da lå det en del av en fanger i depot svingen som tipper kom fra et av de tidligere heatene da kun meg og Erik kjørte. Ente med å kjøre på den og fikk en ripe i front fangeren, noe man må regne med forsåvidt. Vet ikke helt hvordan rutinene er med rydding av slikt, men shit happens :) Har litt lakkarbeid som skal gjøres uansett :P

 

Ellers så synes jeg alt var veldig bra, bra info på førermøte, teknisk gikk fort, god informasjon om man lurte på noe. Koselig med felles grill på campen igrunn!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vi ikke egen utstillingsdiskusjonstråd i år? Jeg reiste før utdeling, så har ingen formening om hva som diskuteres. Men vi må klare å godta hva dommerne avgjør og ikke snakke ned om vinnerne, så får vi heller snakke om kriteriene til neste treff.

 

 

 

Mvh

Rune

Fått opprettet nå :)

 

https://forum.vacn.no/showthread.php?290926-Tilbakemeldingstr%E5d-Utstilling-VACN-V%E5ler-2018&p=3159938#post3159938

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil først og fremst rette en stor takk til alle dere som har gjort dette treffet mulig. Uten dere hadde det vært labert på bilhobby fronten. Stort samhold er alfa omega.

 

Været var upåklagelig, selv om det godt kunne vært noen grader lavere for oss som kjørte på bane.

Veldig ryddig opplegg mtp på teknisk kontroll, førermøter med Svelander og mye konstruktivt fra andre medlemmer.

Var litt mye rusk på banen i begynnelsen med spinning på noen, folk som kjørte idealspor/tid som lå bak i kø. Enkelte motorsterke biler(ref. Bmw/volvo) i kl.3 som ikke ville slippe forbi selv om de var tregere i sving.

Var også vitne til en illsint sjåfør som dukka opp i sekretariat med bil(ikke Vw/Audi) som fikk kjørenekt pga bøttestoler og uten bur.

Skinnhellige sjåfører med dårlig holdning, og med "stiiiiive" biler ifra Bayern vil jeg ikke dele bane med. Ryddig av klubben å luke ut sånne.

 

Ellers et meget bra gjennomført treff. Er ikke så mye innpå utstillingsfronten, men vi fikk nå sett dem som stod på gocart bana. Mye fint!

God stemning i campen med mye mygg, god mat og drikke(mest vann). Og ikke minst en bil som har fungert hele helga.

 

Tusen takk for meg, og vi sees på Rudskogen. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Limer denne inn fra den andre tråden.

 

Da må jeg si tusen takk for en fantastisk helg og et flott arrangement!

 

Tusen takk til alle dere som gjør dette mulig for oss!

 

Jeg har vel igrunn absolutt ingenting og klage på.

 

Eneste må vel kanskje være at det kunne vært noe friere tøyler fra de Securitas folka ift litt rusing på campen. Hører litt med når en er bil-gal på camping tur.

 

Men selfølgelig en fordel også at når det er litt ekstra strengt så er det ingen som tar helt avgårde kl 04 når folk er i drømmeland.

 

Helt fantastisk gjennført, og enda jeg ikke er noe drifting fan så var det en veldig fin balanse med litt "kontrollert misting av kontroll" i noen av svingene uten at det gikk ut over oss som kjører sporvalg.

 

Veldig stilig å se på når det ikke går utover egen kjøring.

 

Spessielt når en får se Aslan "miste heeelt kontrollen" i depo svingen når en kjører bak. Helt rått! [emoji16]

 

Igjen, takk til alle! Og vi sees til neste år (!) og sannsynligvis Rudskogen (om jeg ikke er bortreist).

 

[emoji16]

 

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk0d0fa8a9d2ffb5d491924f14eee487af.jpg

 

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nok et flott gjennomført treff så tommel opp til styret og de frivillige som gjør dette mulig : ja :

Litt pes med at oss "eldre" :o ikke kunne overnatte i depoet, men fikk bare tilpasse seg de reglene som Vålerbanen hadde satt. Satser på at vi får til en løsning til neste år. Banekjøringen virket som det gikk uten de store klagene. Alle fikk kjørt så mye de bare ønsket og litt sladd i utgangen for enkelte biler ødela vel ikke all verden for noen, så virket som en løsning de fleste var fornøyd med. Eneste problemet var som vanlig på Våler den jæ..a støymåleren :) , men igjen må man bare tilpasse seg. Så ble "cruising" halve rettstrekka for min del, men skal teste litt løsninger til neste år så man slipper slikt.

Var bare innom camp'n en tur på kveldene så kan ikke uttale meg så mye der, men virket som stemningen var god og folk var nogenlunde opplagte på morgenen :)

Gleder meg allerede til treffet på Rudskogen kjenner jeg, og igjen en takk til de som gjør disse treffene mulige :klapp:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ellers cred til klubben for bra gjennomført treff men et par småting som irriterte meg litt der ute var de som absolutt skulle ha med seg hele sandfella ut i asfalten når de skulle sladde.

 

Det andre er som nevnt db måleren. Jeg fikk svartflagg på 96 db fredagen, og er sterkt uenig i at det var meg men det får så være. Har aldri hatt noe problem der før. Så ble av på gassen på langsletta helt frem til siste heat søndag. Da prøvde jeg det jeg kunne for å trigge db måleren både på 3. Og 4. Gir. Det fikk rett og slett ikke. Så finner oppførselen til den måleren ganske merkelig :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde akkurat samme db måling på den blå for 4 år siden så det stemmer nok det Jørn. Hadde samme db på min nå og den bråker hvertfall ikke [emoji848]

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang. sandfella og de som var litt utti der prøvde jeg å få de til å unngå det så godt det lot seg gjøre. :)

dB-målingen på Våler er jo utrolig kjip og på fredag fikk vi jo problemer når det ble litt kø i 7'ern og alle skulle ut på langstrekka samtidig og da trigga den et par ganger.

Dessverre lite vi som klubb får gjort noe med, før Vålerbanen får økt den grensen til minst 100dB som på Rudskogen. Vi får krysse fingre for at de kan få det til snart.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde akkurat samme db måling på den blå for 4 år siden så det stemmer nok det Jørn. Hadde samme db på min nå og den bråker hvertfall ikke [emoji848]

 

Greitt nok det men er nå kan den ikke være god den måleren, siden jeg prøver fremprovosere høy db uten hell? Jeg kjørte forøvrig alene forbi måleren hver runde da. Jeg har nok heller en formening om at fremste bil fikk skylden uansett når det gikk over,for var vel som regel noen biler samlet forbi da vi ble flagga. Det var vel ene gangen der vi tømte gira alle sammen og måleren gikk i peak ettersom jeg forstod 110db eller noe der.

 

Vi fikk jo 96 db på den gamle rs4 min når heg satt på,som aldri har vært i nærheten av å gå over på den måleren. Og den har nå blitt kjørt mye på vålerbanen..

gjennom åra

 

Men fikk nå bare tilpasse seg så gikk fint det og. Og det er selvfølgelig ikke noen kritikk til klubben men heller til vålerbanen det der da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja du sier kanskje noe. Jeg fikk kjøre alene forbi og da mente de jeg hadde 94 eller 96. Første gang jeg ble flagget kjørte i kolonne med Aslan og Truls så trodde først de tok feil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det gjelder db grensen så har Vålerbanen nok en gang søkt fylkesmannen om å få øke til 100 db. Nok en gang har de fått nei, årsaken er at det ligger 2 private eiendommer som er bebodd innafor annlegget... (2 stk gårdsbruk).

 

Når det gjelder "varierende" lyd målenger (over litt distandse - altså mer enn 10 m) å er det slik at dette påvrkes av vind/luft fuktighet og lufttemperatur, slik at det er mulig å forskjellige målinger i svingen med samme bil...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Støy er det lite klubben får gjort noe med. Alle som var over når jeg tok måling i teknisk fikk beskjed om dette og hvor støymåleren stod, ødelegger selvsagt runden litt ved å ikke kunne dra på på langsletten, men det er ikke klubben og banen som setter reglene. Anbefaler alle å begge eksos ut på venstre siden av bilen, så minimeres iallefall eksosstøyen inn i støymåleren

 

Mvh

Rune

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøve å holde utstillings tilbakemelding i egen tråd? :) Kanskje få flytta de postene som passer best der?

 

Mvh

Rune

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har rapportert et av innleggene og spurt moderatorer pent om det var mulig å få de flyttet over

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var dere tenkt å kjøre samme tidsprogrammet på Rudskogen? Et lite tips er å kanskje å flytte kl.3 bilene til siste 20.minuttet, og da slipper man å miste mye kjøretid pga. pauser og førermøter som vanligvis gjennomføres hver hele time.

Iogmed at det er i klasse 3 det er flest biler?

Vi fikk nok av kjøretid og vel så det. Men det var jo tidvis stille ei stund med vanlige gatebiler.

 

Eller snakker jeg bare for meg selv her? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var dere tenkt å kjøre samme tidsprogrammet på Rudskogen? Et lite tips er å kanskje å flytte kl.3 bilene til siste 20.minuttet, og da slipper man å miste mye kjøretid pga. pauser og førermøter som vanligvis gjennomføres hver hele time.

Iogmed at det er i klasse 3 det er flest biler?

Vi fikk nok av kjøretid og vel så det. Men det var jo tidvis stille ei stund med vanlige gatebiler.

 

Eller snakker jeg bare for meg selv her? :)

 

Enig!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Denne tråden er stengt for flere svar.


VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.